YUR
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt weg voor 10 minuten

Beste,

Sinds woensdag 3 juni valt mijn verbinding meerdere malen per dag weg. Inmiddels zijn er 2 monteurs langs geweest. Splitter en modem zijn vervangen. Wanneer het internet aanwezig is werkt het prima. Maar ik heb geen consistentie met mijn internet. In een periode van een week is mijn internet meer dan 27x wegvallen voor een duur van +/-10 min per keer. Maandag staat de nieuwe monteur gepland. Maar misschien dat jullie mij verder kunnen helpen ondertussen. De bekabeling in het huis heb ik al gecontrolleerd en daar ligt het probleem niet.

Alvast bedankt voor alle hulp!

YUR_0-1623339726184.pngYUR_1-1623339784950.pngYUR_2-1623339823919.pngYUR_3-1623339838432.pngYUR_4-1623339850538.pngYUR_5-1623339871557.png

YUR_6-1623339882500.png

 

17 Reacties 17
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43520Reacties
  • 2531Oplossingen
  • 9258Likes

Even om alles uit te sluiten, en kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5624Reacties
  • 228Oplossingen
  • 2105Likes

Ik zie alleen de netwerkhistorie van 10-6-2021.  Het volledige log is nodig om te kunnen zien of er een aanwijzing is voor de modemuitval.

Op de downstream is ruis aanwezig. (post RS errors)  Ook is het vermogen met 11 dBmV aan de kritische grens.

YUR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik het volledige log bestand verkrijgen?  @KBX458 

YUR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij de opgevraagde foto's
@Bert 

YUR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kunt u toelichten welk over welk vermogen u spreekt?  @KBX458 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5624Reacties
  • 228Oplossingen
  • 2105Likes

Op het betreffende tabblad naar beneden scrollen, dan komen de overige gegevens te voorschijn.

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5624Reacties
  • 228Oplossingen
  • 2105Likes

Het vermogen op de downstream.  -7 tot +7 is prima, maar ideaal is zo dicht als mogelijk rond 0.

Op de foto zie ik boven het AOP een splitter met een open uitgang. Hierdoor kan straling van 4/5G binnenkomen en ruis veroorzaken op je netwerk.

YUR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

YUR_0-1623348479176.png

@KBX458 verder zie ik niets als ik inlog op de modem

 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5624Reacties
  • 228Oplossingen
  • 2105Likes

Als je met de cursor op de rechter donkergrijze balk gaat staan, vasthoudt en naar beneden beweegt, komt er dan niks te voorschijn?

 

YUR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20210604_145006.jpg


@KBX458 dit was de oude situatie. Vervolgens heeft monteur 1 de zwarte kabel vervangen. En na aanhoudende klachten heeft monteur twee de nieuwe stuatie gecreeerd. (zie de andere reactie voor de nieuwe situatie)

YUR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

YUR_0-1623349029523.png

@KBX458 nee helaas niet of ik moet echt iets over het hoofd zien

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5624Reacties
  • 228Oplossingen
  • 2105Likes

Ik zie geen enkele aanwijzing, die een uitval kan veroorzaken. Voor dit moment kan ik verder niets doen. Wellicht dat het netwerklog morgen nog iets oplevert. 

Als je daar morgen weer een schermprint van wil plaatsen, samen met een schermprint van de upstreamwaarden, dan geeft dat hopelijk meer inzicht.

 

Heb je zelf rond 20 uur het modem een herstart gegeven?

YUR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@KBX458 nee het internet is net opnieuw uitgevallen, 2x in het laatste uur minimaal. Helaas bedankt voor alle hulp. Ik zal morgen het logbestand in proberen te downloaden. Deze modem staat er ook pas sinds 9 juni ongeveer 13 uur.  

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5624Reacties
  • 228Oplossingen
  • 2105Likes

Een nieuw modem. Daarom dus zo weinig info in het log.

Dan morgen maar verder speuren.

 

Jamyla Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1146Reacties
  • 111Oplossingen
  • 204Likes

Goedemorgen @YUR

We zijn inmiddels alweer een paar dagen verder en ik was nogal benieuwd hoe het er nu voor staat. Ervaar je al verbetering? Heb je nog hulp nodig van onze experts?

YUR
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jamyla Z  Inmiddels zijn er 3 monteurs langs geweest en nog steeds valt het internet weg. Ik word er moedeloos van. Donderdag staat de nieuwe monteur gepland. 

Jamyla Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1146Reacties
  • 111Oplossingen
  • 204Likes

@YUR,

helemaal goed! Dan laten we dit topic even open en wachten we de conclusie komende donderdag af. Mocht je daarna nog hulp nodig hebben, reageer hier dan in het topic 🙂

Uitgelicht topic