1
Vraag
2
Reacties
jpzimmer

Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Internet valt weg, veel uncorrectables en foutmeldingen in logs

Hey!

 

Nieuw topic als follow-up op deze thread.

De kabel is inmiddels vervangen door een Koka 9 Eca kabel op advies van de storingsmonteur, en de US/DS waarden zien er ook een stuk beter uit (afbeeldingen bijgevoegd).


Omdat de DS waarden wat hoog lagen heb ik de bijgeleverde splitter aangesloten, deze dempt de waarden van 7.2dBmV-12,4dBmv naar 2dBmv-9.3dBmv. (Ook een foto van de aansluiting bijgevoegd.)

 

Over het algemeen is de verbinding stabieler, probleem opgelost zou je zeggen.

 

Maar ik heb alsnog dat de verbinding minimaal 1x per week wegvalt, en het modem een hoog aantal Uncorrectables uitspuugt. Zoals ook te zien is in de screenshot van de Upstream waarden.

Dit gaat meestal gepaard met een aantal foutmeldingen in de logs, T3/T4 timeouts, Dynamic Range Window violation's enzovoorts.

 

De logs van vandaag hieronder geplakt:

Time Priority Description

2021-11-17 10:35:01warningDynamic Range Window violation
2021-11-17 10:35:01warningRNG-RSP CCAP Commanded Power Exceeds Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:34:48criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:32noticeDS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:31noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:29errorMissing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:29errorMissing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:29errorMissing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:29errorMissing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:29errorMissing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:29errorMissing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:29errorMissing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:29errorMissing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:29errorMissing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:30warningDHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:27noticeHonoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
2021-11-17 10:21:21criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:11criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:10criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:10criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:07criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:07criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:07noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 6; Chan ID: 5; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:06criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:06criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:06criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:05criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:05criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:21:05criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 10:20:19criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 06:35:02noticeDS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2021-11-17 06:35:01noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=5c:3a:45:ff:05:87;CMTS-MAC=00:17:10:93:ed:12;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

Het modem, de Ziggo/Ubee UBC1318ZG staat in Bridge modus en is met een CAT6 kabel verbonden met een Ubiquity UDM Pro.

 

Ik heb geprobeerd zelf een oplossing te zoeken aan de hand van de foutmeldingen, maar ben hier helaas niks wijzer uit geworden.


Hopelijk kan iemand van de Community me verder helpen!

21 Reacties 21
jpzimmer
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Update:
Ik zag in een email van Ziggo dat er vanochtend tussen 1:00 en 3:00 werkzaamheden zijn uitgevoerd bij mij in de buurt.

In m'n logs zie ik dat de verbinding zo rond 02:11 is uitgevallen, was snel opgelost naar een herstart van het modem zoals in de mail werd aangeraden.

 

Weet niet of dit in verband staat met de melding die ik gedaan heb, misschien dat iemand hier daar inzicht in heeft? 🙂

Buiten dat heb ik, als ik in m'n logs kijk, geen downtime ervaren sinds m'n vorige bericht.
Dus misschien toch 'automagically' opgelost?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@jpzimmer

 

Zou natuurlijk wel zo mooi zijn als het sinds de werkzaamheden echt verholpen is. We kijken het samen even een weekje aan en anders hoor ik graag van je.

Geen bericht is goed bericht in deze 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic