Sinds enkele weken (al bijna 3 maand) hebben wij last van een haperende internetverbinding.
Het videovergaderen gaat in een matige kwaliteit (haperend beeld en geluid) waardoor overgeschakeld moet worden op het mobiele netwerk 4G/5G.
Tijdens het gamen met vrienden (Fornite met voicechat) valt de verbinding geregeld weg waardoor het gamen aanzienlijk minder plezier oplevert.
Al verschillende topics gelezen op dit forum. Voor zover het mij lukt om een diagnose te stellen kom ik tot de conclusie dat wij enorm veel RS-errors hebben. Daarnaast ook geregeld een T3-time out. Of en hoe dit op te lossen is, is mij een raadsel. Ook heb ik de vraag of dit wel de oorzaak van probleem is.
We hebben een Connect box en hebben alles via de wifi verbonden (geen extra boosters, repeaters etc).
Bijgevoegd de documenten met de status van onze modem.
Heeft iemand een idee wat de oplossing is van dit probleem?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De downstream- en upstream-waarden zien er goed uit. Wel is het zendvermogen US laag en het vermogen DS hoog, is het modem op een versterker aangesloten? Gezien je een Compal-modem gebruikt, zijn de 'Pre RS Errors' geen errors, maar unerrored codewords, deze kun je negeren. De 'Post RS Errors' zijn correctable codeword errors. In de historie zie ik alleen een enkele SYNC timing failure, de T3 timeouts veroorzaken geen problemen met deze frequentie van voorkomen.
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Mogelijk loop je tegen de beperkingen van de Puma-chipset aan. Kun je de firewall-instellingen van de modemrouter zo aanpassen, dat alleen 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor zowel IPv4 als IPv6?
Hey @Gert-Jan S. Goed dat je contact opneemt hier! We zien graag de gevraagde gegevens en afbeeldingen tegemoet, zodat we je hiermee verder kunnen helpen. Alvast een mooi weekend!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.