Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Ik zie ook een aantal apparaten tegen elkaar en op elkaar staan, zou je die eens een stuk uit elkaar kunnen zetten om elektromagnetische interferentie uit te sluiten?
Dat komt nogal eens voor als oorzaak van haperende apparatuur, wanneer de meetwaarden normaal lijken te zijn.
Goed dat je ons hier gevonden hebt! Zo te zien hebben onze experts al diverse goed tips gegeven waarmee het probleem op te lossen is. Ik zie op de foto's trouwens dat je een POA-1 splitter op het aansluitpunt het aangesloten. Zou je het plastic kapje ook van de POA -1 af kunnen halen? Het kan zijn dat de splitter niet goed in de aansluiting schuift door het plastic kapje. Dit zou ook voor vreemde storingen kunnen zorgen. In de video leggen we uit hoe je het plastic kapje eraf haalt. Laat maar weten of het gelukt is om het op te lossen met eerder genoemde en deze tips. We zijn erg benieuwd.
Ik zie ook een aantal apparaten tegen elkaar en op elkaar staan, zou je die eens een stuk uit elkaar kunnen zetten om elektromagnetische interferentie uit te sluiten?
Dat komt nogal eens voor als oorzaak van haperende apparatuur, wanneer de meetwaarden normaal lijken te zijn.
Ik zie ook een aantal apparaten tegen elkaar en op elkaar staan, zou je die eens een stuk uit elkaar kunnen zetten om elektromagnetische interferentie uit te sluiten?
Dat komt nogal eens voor als oorzaak van haperende apparatuur, wanneer de meetwaarden normaal lijken te zijn.
Ik heb alle aanbevelingen opgevolgd, behalve deze:
Paul Ziggo wrote:
Zou je het plastic kapje ook van de POA -1 af kunnen halen?
Daarvoor moet ik internet toegang weer uitschakelen, en met al dat thuiswerken moet ik een goed moment kiezen… 😄
So far so good…. Ik hoor geen geklaag meer in huis en ik heb de router ook niet meer hoeven herstarten.
Hier maak ik me nog wel wat zorgen over:
Meestal is er een verband tussen hoeveelheid data over de lijn en ping roundtrip tijd. Echter ik zie regelmatig uitschieters die niet verklaarbaar zijn. Deze checks lopen trouwens vanaf een Raspberry Pi en specifiek de blauwe lijn in de bovenste grafiek is een ping vanaf de Pi naar de Ziggo router. Dit zou ca 3ms mogen zijn….
Hey @EVDBRUG . Hoe is het de afgelopen weken gegaan? 🙂
Hi Lycke, het lijkt voor nu goed te gaan. De verbinding is stabiel en valt niet meer weg.
Het enige wat nog resteert (maar dat is lastig te concretiseren) is dat soms de initiele internet-call (b.v. openen Netflix, starten Spotify of webbrowsing) traag reageren in eerste instantie, maar vervolgens na het volledig laden wel snel zijn. Het lijkt iets met een eerste aanroep (DNS???) of cache… Ook zie ik dat een ping naar de router nog steeds trager is dan ik zou verwachten. Eenzelfde ping naar een internet-dienst lijkt wel constanter, maar schommelt ook wat. De Ziggo router heeft echte uitschieters. Zie onderstaande grafiek.
Deze checks lopen trouwens vanaf een Raspberry Pi en specifiek de blauwe lijn in de bovenste grafiek is een ping vanaf de Pi naar de Ziggo router. Waarbij de Pi met een LAN kabel aan de router is gesloten!
Mocht je het willen weten, dit komt niet doordat de router het druk heeft, zie hieronder. Vooral het tijdsvak tussen 0:00u en 03:00u is opvallend, omdat er dan geen verkeer over de lijn gaat….
Fijn dat de verbinding nu weer beter werkt en niet meer wegvalt. Ik heb nog even een blik geworpen op het signaal, en ik zie daar eerlijk gezegd ook geen afwijkingen terug. Mocht je last blijven houden van wegvallend internet, dan is het misschien verstandig dat we een monteur langs laten komen.
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...