Beste mensen,
In mei ben ik verhuisd van Groningen naar Bedum en heb sindsdien problemen met mijn internet. Ik heb hiervoor 10 jaar in Groningen gewoond met dezelfde set-up en heb nooit ergens last van gehad. Ik heb al 2 storingsmonteurs bij mij thuis gehad en meerdere keren telefonisch of via chat contact gehad met de klantenservice. Ik probeer het nu op dit forum in de hoop dat ik een nieuw inzicht kan krijgen.
Wat is er al gebeurd?
- Wandcontactdoos is vervangen door een monteur
- Diezelfde monteur heeft het signaal gemeten en alles zag er toen goed uit
Echter, kort daarna kreeg ik weer hoge latency in spellen en werd ik er uit gegooid. Ook discord gooide me er uit. Na een tijdje wachten of na een modem reset kan ik vaak wel weer verder, maar je weet nooit hoe lang. (Met onzekerheid over de verbinding kun je niet lekker gamen..).
Contact hierover gehad met de ziggo klantenservice. Dit kon liggen aan mijn verouderde modem. Ik gebruik de: Cisco EPC3925 wifi-modem. Ze stuurden mij een connectbox. Deze heb ik aangesloten en heb toen een aantal uur prima internet gehad, totdat ik later op de avond weer erg hoge latency kreeg en internet eigenlijk niet meer kon gebruiken. Ik heb de connectbox opnieuw opgestart, maar het probleem bleef. De wifi verbond maar: "internet misschien niet beschikbaar". Dit bleef ook de hele volgende dag..
Dus ik heb weer contact opgenomen met de klantenservice. Zij stelden voor dat er nog een monteur bij mij langs zou komen. Ik heb ze gevraagd om mijn oude modem weer actief te zetten zodat ik tenminste op internet kon. Dit gebeurde en ik kon in ieder geval weer op internet ( nog steeds met de hoge latency op sommige momenten, maar het was beter dan niets).
Gister is een storingsmonteur langs geweest en hij zei dat ik wel de Connectbox moest gaan gebruiken omdat deze beter was dan mijn Cisco EPC3925. Dus hij heeft de Connectbox weer aangesloten en een aantal testen gedaan. Alles zag er goed uit en internet werkte op dat moment ook. Gisteravond heb ik tot ongeveer middernacht op internet spellen gedaan en ik heb geen problemen gehad. Dus ik was voorzichtig hoopvol.
Echter, vanmorgen werd ik wakker en zette de wifi aan op mijn mobiel. Dit leek te werken, echter het internet was niet vooruit te branden. Ik heb mijn computer aan gedaan en deed de ziggo speedtest. 4mbps!! kwam er uit! Dus ik heb het modem even uitgezet en na een paar minuten weer aan. De connectbox ging aan en gaf signaal (ik kon verbinden met wifi, maar "internet misschien niet beschikbaar". Eigenlijk precies zoals ik al eerder heb gehad..
Ik heb toen de ziggo klantenservice gebeld en de medewerker zei dat hij mij modem niet op afstand kon uitlezen. Hij vroeg me om het modem eens rechtstreeks op de hoofdaansluiting aan te sluiten en niet op de splitter (dit omdat mijn TV wel gewoon werkt). Dit heb ik gedaan, maar ook toen kon hij mijn modem niet uitlezen. Dit kon dan liggen aan een fout in de connectbox of aan de kabel. Maar aangezien de kabel wel werkt met mijn oude modem lijkt me daar het probleem niet zitten. De ziggo medewerker heeft daarom mijn oude modem weer actief gezet en daarmee heb ik nu sinds vanmorgen internet.
Echter ik heb net weer een momentje van hoge latency gehad. Ik heb toen wat testen gedaan en zie dat nu mijn download snelheid wel gewoon is wat het moet zijn (250mbps, maar mijn upload snelheid wordt niet gehaald. Als ik de DSL-reports speedcheck doe dan krijg ik de melding dat ik erg hoge Bufferbloat heb? Kan dit een oorzaak zijn van de hoge latency die ik regelmatig krijg? En wat kan ik er aan doen?
Komende dinsdag gaat ziggo werkzaamheden in mijn buurt uitvoeren. "Wat we doen, wanneer en waarom: Op 20 augustus 2019 doen we onderhoud aan het netwerk. We vervangen dan bijvoorbeeld oude kabels." Kan het misschien zijn dat na dit onderhoud mijn internet beter zal worden?
Hieronder heb ik twee links naar testen die ik net heb gedaan:
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/d1f0e220-c106-11e9-b5ff-49f492430cc0
http://www.dslreports.com/speedtest/53209684Als jullie nog andere gegevens willen zien dan zal ik deze geven!
Het is een lang verhaal, maar alvast bedankt voor het lezen en de hulp.