1
Vraag
2
Reacties
Royvhattem

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Internet valt weg na verbinding met recorder camera's

Ik heb een wisenet (samsung) camera systeem geïnstalleerd. De camera's zijn bedraad verbonden aan een recorder, welke ik d.m.v. een internetkabel aan mijn modem verbindt. Echter zodra ik de internetkabel in mijn modem doe, valt de rest van het internet uit. De snelheid van de bestandsoverdracht staat op minimaal. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Kan dit aan de modem liggen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel

Level 16
  • 1588Posts
  • 77Oplossingen
  • 756Likes

Heeft de aangesloten recorder misschien een eigen actieve DHCP server, waardoor er 2 actieve binnen hetzelfde netwerk zijn. Dit zou kunnen storen en vervolgens ervoor zorgen dat er internet meer is.

Bekijk in context

jansmarcel

Level 16
  • 1588Posts
  • 77Oplossingen
  • 756Likes

@Royvhattem  Op je foto zie ik 2 dingen:
1. Netwerk 1 Camera systeem DHCP
2. Netwerk 2 Alles DHCP

Heb je ergens een handleiding wat deze opties betekenen.
Ik vermoed het volgende:

Als de eerste optie uit wordt gezet krijgt het camera systeem geen IP adres waardoor het niet te benaderen is. De 2e is denk ik van de DHCP server die stoort.

Nogmaals dit is een vermoeden. Zonder het type nummer van het camera systeem heb ik te weinig info.
Als de DHCP uit staat krijg je dan de mogelijkheid om zelf een IP adres aan het systeem toe te voegen? Anders zou dit een oplossing kunnen zijn zodat hij weer te benaderen is.

Bekijk in context

Royvhattem
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De recorder had inderdaad een eigen DHCP server. Ik heb deze uitgezet en een vast IP adres aan de recorder toegewezen. Nu werken mijn camera's en heb ik internet. Iedereen bedankt voor het meedenken !

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 16401Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7676Likes

Al eens een andere kabel gebruikt?

jansmarcel

Level 16
  • 1588Posts
  • 77Oplossingen
  • 756Likes

Heeft de aangesloten recorder misschien een eigen actieve DHCP server, waardoor er 2 actieve binnen hetzelfde netwerk zijn. Dit zou kunnen storen en vervolgens ervoor zorgen dat er internet meer is.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5441Posts
  • 509Oplossingen
  • 1814Likes

Hoi @Royvhattem

Dat is natuurlijk niet handig zo! Kun je antwoord geven op de vragen van @Steefb en @jansmarcel

Royvhattem
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Excuus voor de late reactie! Een andere internetkabel heb ik geprobeerd, helaas maakt dit geen verschil.

Royvhattem
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Excuus voor de late reactie! De recorder heeft geen eigen actieve DHCP server. Ik heb vorige week ook contact gehad met de klantenservice, zij zagen van afstand ook dat als ik de internetkabel van de recorder in mijn modem deed, het wifi netwerk uitviel. Zij gaven als mogelijke oplossing een apart wifi netwerk op te zetten, d.m.v. een Deco TP-link wifi systeem. Ik heb dit systeem aangesloten, echter resulteerde dit erin dat mijn camerasysteem niet meer werkt. Het lijkt wel of eerst het camerasysteem dominant was, en nu het wifi systeem dominant is en het camerasysteem blokkeert. Mogelijk heeft iemand op dit forum een idee waar dit in kan zitten?

Karel.

Level 16
  • 2104Posts
  • 267Oplossingen
  • 1455Likes

Staat je ziggo modem in bridge mode? dan kan je maar 1 ethernet kabel aansluiten op je modem

En dan zal je deco in routermode moeten staan.

Royvhattem
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de modem inderdaad in bridgemode gezet en de internetkabel van mijn deco op de modem aangesloten. De internetkabel van de recoder van mijn camerasysteem heb ik op de deco aangesloten. Dit resulteerde in wel WIFI, maar geen online toegang tot mijn camerasysteem.

Ik heb nog eens verder zitten kijken, maar heb nu een vermoeden dat de recorder wel een eigen actieve DHCP server heeft (zie foto). Als ik deze uitschakel heb ik wel wifi, maar geen online toegang tot mijn camerasysteem. Hebben jullie ideeën hoe ik dit op kan lossen?

jansmarcel

Level 16
  • 1588Posts
  • 77Oplossingen
  • 756Likes

@Royvhattem  Op je foto zie ik 2 dingen:
1. Netwerk 1 Camera systeem DHCP
2. Netwerk 2 Alles DHCP

Heb je ergens een handleiding wat deze opties betekenen.
Ik vermoed het volgende:

Als de eerste optie uit wordt gezet krijgt het camera systeem geen IP adres waardoor het niet te benaderen is. De 2e is denk ik van de DHCP server die stoort.

Nogmaals dit is een vermoeden. Zonder het type nummer van het camera systeem heb ik te weinig info.
Als de DHCP uit staat krijg je dan de mogelijkheid om zelf een IP adres aan het systeem toe te voegen? Anders zou dit een oplossing kunnen zijn zodat hij weer te benaderen is.

Karel.

Level 16
  • 2104Posts
  • 267Oplossingen
  • 1455Likes

En de deco staat die in Accespoint mode? Dan moet je connectbox in router mode.

Bij connectbox in bridge mode , dan moet de deco in routermode staan.

Royvhattem
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De recorder had inderdaad een eigen DHCP server. Ik heb deze uitgezet en een vast IP adres aan de recorder toegewezen. Nu werken mijn camera's en heb ik internet. Iedereen bedankt voor het meedenken !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic