Op verzoek van @tobiastheebe een eigen topic aangemaakt omdat ook mijn modem regelmatig maar niet op vaste tijden spontaan herstart. Bijvoorbeeld gisteren in totaal 6x, vandaag helemaal niets terwijl ik met dezelfde apparatuur zit te werken en verbindt met de Citrix omgeving bij mijn werkgever.
Dit was mijn comment bij een ander topic:
Hetzelfde probleem, 2x nieuw modem (Connectbox) en 2x monteur maar geen resultaat. Alles is vervangen inmiddels. Maandag komt voor de 3e keer een monteur en volgens de Twitter medewerker gaat die het probleem oplossen wat ik niet geloof. Het blijkt dat de Connectbox gebruik maakt van de nogal brakke Intel Puma 6 chipset heb ik ergens gelezen. Ik ga in ieder geval om een Ubee modem vragen want voor thuiswerken is dit een zeer ongewenste situatie.
Er is ook een Ziggo Community topic mbt de Puma6 chipset i.r.t latency.
Gister een Puma6 test uitgevoerd wat tot een onmiddelijke herstart van het modem heeft geleid.
Ik heb ook de Twitter medewerker inmiddels voorgesteld dat ik mijn modem wel in bridgemode wil testen (één van de monteurs was hier ook voorstander van) maar dan moet Ziggo wel WiFiboosters beschikbaar stellen in bruikleen. Als dit werkt koop ik zelf wel een Mesh systeem maar ik wil eerst zeker weten dat het probleem verholpen is.