Het internet valt soms weg en het vereist een reboot van de Asus Router (RT-AX92U) om alles weer aan de praat te krijgen. Na de reboot werkt alles wel weer. Het is de Asus Router in de woonkamer die connectie verliest (rood lampje). Ik heb de logs nagelezen en het lijkt erop dat ik het moet zoeken bij de ISP, bij Ziggo dus. Hierbij dus de vraag wat ik zou moeten doen. Iets met de DHCP instellingen schat ik in?
Log meldingen die relevant zijn:
Jan 20 22:42:37 WAN Connection: Ethernet link down.
Jan 20 22:42:37 nat: apply redirect rules
Jan 20 22:42:40 WAN Connection: ISP's DHCP did not function properly.
=> gevolg geen WAN meer, de LAN werkt wel
Jan 22 23:17:48 WAN Connection: ISP's DHCP did not function properly.
Jan 22 23:17:48 nat: apply redirect rules
=> gevolg geen WAN meer, de LAN werkt wel
Setup:
Ziggo Modem/Router (meterkast) - staat in standaard modus (fungeert dus ook als router) →
Asus RT-AX92U (Woonkamer) - staat in Router modus →
Asus RT-AX92U (Zolder) - staat in Access point modus (AI Mesh)
→ staat voor bedrade ethernet verbinding.