MeGAmeul
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt weg (Partial bonding US)

Mijn internetverbinding valt sinds twee dagen regelmatig weg. De Connect Box al een aantal keren herstart maar geen resukltaat (ook stekker eruit). Bij Internet staat wel ineens 'partial bonding US'? Wat kan ik doen?  

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MeGAmeul
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Sinds het bezoek van de monteur is de internetverbinding stabiel, er hebben zich tot nu toe geen verbindingsprobleem meer voor gedaan. Dus het vervangen van de AOP zou voor mij de oplossing zijn geweest. Dank voor alle hulp, ik ga de splitter er weer tussen zetten. 

Bekijk in context

16 Reacties 16
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2983Reacties
  • 155Oplossingen
  • 1029Likes

Je hebt een verouderd AOP dat kosteloos wordt vervangen door een monteur.


Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

MeGAmeul
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie Tobias. In bijgevoegde bestanden de gegevens. Verder had ik ergens op dit forum gelezen dat bij IPv6 instelling bij  DHCP op Stateful moest staan. Dat heb ik bij een van de laatste reboots aangepast, maar dat leverde dus ook geen resultaat op.

MeGAmeul
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

En eventueel ook de netwerkhistorie

 

Tijd Prioriteit Omschrijving

24/06/2021 14:14:5criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 14:13:47noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 14:03:5criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 14:02:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 13:48:5criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 13:47:38noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 12:38:5criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 12:37:55criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 12:04:5criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 12:04:4criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 12:03:35criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 12:03:22criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 11:56:35criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 11:56:11noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 11:20:5criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 11:19:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 11:15:35criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 11:15:16criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 11:08:5criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

24/06/2021 11:07:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:a9:e6:03;CMTS-MAC=00:17:10:8d:25:85;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2983Reacties
  • 155Oplossingen
  • 1029Likes

Er mist een kanaal (57,8 MHz) in de upstream, dit wordt ook door partial bonding aangegeven. Verder geven de regelmatige T3/T4 timeouts duidelijk een (ruis)probleem in de upstream aan. De downstream ziet er overigens goed uit.

 

Ik raad aan om in eerste instantie een monteur te laten komen voor vervanging van het AOP. De monteur kan daarbij ófwel de kabel tussen AOP en splitter (ESX-02, dit is een prima versie) vervangen óf de splitter zelf vervangen door een POA-01-B/POA 01-UPC en de kabels tussen splitter en modem + TV/decoder vervangen.

 

Mochten de upstream-problemen daarna onverhoopt nog niet opgelost zijn, dan moeten we dat even onder de aandacht brengen van een moderator, waarna hij/zij de nodige vervolgacties kan inzetten.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een monteursafspraak voor je regelen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

bert_veld1
Liefhebber
  • 25Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hetzelfde probleem, 2x nieuw modem en 2x monteur maar geen resultaat. Alles is vervangen inmiddels. Maandag komt voor de 3e keer een monteur en volgens de Twitter medewerker gaat die het probleem oplossen wat ik niet geloof. Het blijkt dat de Connectbox gebruik maakt van de nogal brakke Intel Puma 6 chipset heb ik ergens gelezen. Ik ga in ieder geval om een Ubee modem vragen want voor thuiswerken is dit een zeer ongewenste situatie. 

MeGAmeul
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Monteur komt a.s. dinsdag. Ligt natuurlijk in eerste instantie allemaal weer aan mij, maar dat ken ik inmiddels wel van Ziggo. Ze hebben nog noooooooit zo'n strakke lijn gezien qua signaal. Bedankt voor je hulp Tobias

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2983Reacties
  • 155Oplossingen
  • 1029Likes

@MeGAmeul Graag gedaan, ik kijk uit naar verdere updates.

 

@bert_veld1 Misschien zou je een eigen topic willen aanmaken? Je kunt mij erbij roepen met '@'. Dan kijk ik even met je mee.

MeGAmeul
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Gisteren de monteur op bezoek gehad. Hij zei direct dat de AOP vervangen moest worden en dat dit kostenloos zou zijn, dus dat is al een fijn begin. Een echte verklaring waarom de problemen ineens optraden had hij niet, het zou kunnen zijn dat een aanpassing in de kast in de wijk de oorzaak zou kunnen zijn.

 

Of de problemen opgelost zijn, moeten we even afwachten. Daar het probleem zich natuurlijk niet altijd voordeed. Ik heb voor de zekerheid even wat gegevens van het modem bijgevoegd. Wat wel gelijk opvalt is dat de melding 'Partial bonding US' verdwenen is, maar ik zie bij de netwerk historie nog steeds veel 'critical' voorkomen. 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2983Reacties
  • 155Oplossingen
  • 1029Likes

Fijn dat je nu een up-to-date AOP hebt. Ik zie wel dat er nog ruis aanwezig is op het signaal, vooral in de upstream (T3/T4 timeouts). Is het modem opnieuw opgestart na het monteursbezoek?

 

Je zou het modem tijdelijk direct op het AOP kunnen aansluiten, daarna het modem kort stroomloos maken en na 1-2 uur opnieuw de DS/US-gegevens plaatsen. Zo kunnen we zien of de ruis dan nog aanwezig is om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten.

MeGAmeul
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Tobias, dank voor je reactie. Even gekeken, maar de monteur heeft hem niet herstart. Dus dat zal ik nog een keer doen en dan ook het voorstel voor rechtstreeks aansluiten. Even een goed moment zoeken de komende dagen.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2983Reacties
  • 155Oplossingen
  • 1029Likes

Prima, ik kijk uit naar een volgende update.

MeGAmeul
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Tobias, zoals beloofd heb ik deze ochtend mijn Connect Box van het stroom gehaald, de aansluiting rechtstreeks van AOP naar Connect Box gemaakt en na enkele minuten weer aangezet. Er zit nu minimaal 2 uur tussen dat moment, bijgevoegd de down- en upstream gegevens en de netwerk status meldingen. Bedankt voor het meekijken weer.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2983Reacties
  • 155Oplossingen
  • 1029Likes

Dat ziet er allemaal prima uit. Hoe heb je de stabiliteit van de internetverbinding ervaren sinds het monteursbezoek?

 

De vorige screenshots (die je had geplaatst op 30-6) waren 'vervuild' omdat het modem niet opnieuw opgestart was bij het monteursbezoek. Wat mij betreft kun je de splitter weer terugplaatsen en het modem opnieuw opstarten.

MeGAmeul
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Sinds het bezoek van de monteur is de internetverbinding stabiel, er hebben zich tot nu toe geen verbindingsprobleem meer voor gedaan. Dus het vervangen van de AOP zou voor mij de oplossing zijn geweest. Dank voor alle hulp, ik ga de splitter er weer tussen zetten. 

Bekijk in context

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2983Reacties
  • 155Oplossingen
  • 1029Likes

Fijn om te lezen! Laat het gerust weten als je verder nog vragen hebt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 542Reacties
  • 18Oplossingen
  • 73Likes

@MeGAmeul ik lees dit nu ook en ben blij dat het allemaal goed is opgelost en naar behoren werkt!


@tobiastheebe dank voor je input en tips wederom! 🙂

Uitgelicht topic