EmielTessa

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet valt weg. Modem reset op dat moment.

Ik heb hetzelfde probleem. 
Iedere avond begint op de Mediabox Next het lampje verbinding rood te knipperen.

We kunnen dan nog wel tv kijken, menu’s zijn heel traag.

Vervolgens valt WiFi weg, modem start tweemaal opnieuw op en na 5 minuten wachten werkt alles weer.

Dit gebeurt vrijwel iedere avond 1 keer, of iedere avond, maar dan af en toe op een moment dat het me niet opvalt. 

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@EmielTessa Maak SVP een eigen topic aan voor je probleem, dan lopen er geen 2 zaken door elkaar in 1 pagina met mogelijke verwarring tot gevolg.

Kun je dan in dat nieuwe topic de volgende informatie laten zien?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @EmielTessa Welkom op de Ziggo Community!

Wat irritant dat het internet bij jou ook wegvalt zeg. 

Om het overzicht te bewaren heb ik jouw reactie verplaatst naar een eigen topic. Zou je ons willen voorzien van de informatie die @Bert je vraagt? Dan nemen we de verbinding onder de loep.

EmielTessa
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry voor mijn late reactie, ik had dit nieuwe topic niet gezien. 
In de bijlagen zie je de screenshots en een foto van het aansluitpunt. 
Mijn modem (wit, rechtop staand model) staat 50cm van het aansluitpunt, aangesloten met bijgeleverde kabels. 

EmielTessa
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De laatste tijd reset hij trouwens steeds vaker, minimaal een keer of vijf per dag. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@EmielTessa Je signaal is niet goed.

Als dit de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt, dan zal die vervangen moeten worden door een gratis Ziggo monteur.

Is er geen andere plaats waar Ziggo je huis binnenkomt? b.v. in de meterkast?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @EmielTessa,

Onzettend vervelend dat je nog steeds last hebt van uitval op de internetverbinding! Wat expert @Bert aangeeft kan ik op basis van mijn bevindingen m.b.t. het signaal beamen. Als ik het signaal bekijk, dan ziet dit er niet goed uit. Het is dan zaak een mogelijk probleem in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten. Onder de binnenhuisinstallatie verstaan wij alles wat tussen het eerste aansluitpunt (AOP) en het modem zit. Is de aansluiting die we zien op de eerder gedeelde foto's het eerste aansluitpunt, of heb je elders in huis nog een aansluitpunt? Als je het modem ook rechtstreeks op de eerste aansluiting getest hebt, dan lijkt het mij gezien de signaalwaarden verstandig dat er een storingsmonteur langskomt. 

EmielTessa
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt Bert en Paul. 

De kabel die binnen komt loopt via de kruipruimte rechtstreeks naar dit aansluitpunt. 
Het modem staat hier ca. 50cm vandaan en is met de bijgeleverde kabel aangesloten. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@EmielTessa Top dat je dit allemaal hebt nagelopen! Het lijkt mij goed dat er nu een storingsmonteur aan te pas komt. Ik heb direct een afspraak voor je ingepland op woensdag 16 maart 2022 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op deze datum en tijd niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het voor iedereen veilig. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

EmielTessa
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het mailtje met de afspraak binnen. Hoop dat dit de oplossing is. 
Bedankt !

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@EmielTessa Top! Ik heb er alle vertrouwen in dat de monteur het probleem oplost. We houden contact met je via dit topic, tot het is opgelost. 😉

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@EmielTessa en zo zijn we alweer een poos verder in de tijd, ik ben even nieuwsgierig hoe het allemaal gaat nu? Is het opgelost?

Uitgelicht topic