Mike84

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet valt vaak weg

Hallo,

 

Om te beginnen moet ik zeggen dat ik al vele gesprekken heb gehad via de chat met Ziggo waarbij ik zeker goed te woord ben gestaan en waarvoor er ook woensdag een monteur is ingepland. Toch vraag ik me het volgende af:

 

Ik heb de Sagemcom SmartWifi (Model F3896LG) en die heeft het tot gisteren eigenlijk prima gedaan.

Nu is het probleem dat sinds gisterenmiddag de internetverbinding regelmatig wegvalt. Wat vreemd hieraan is, is dat het lampje gisteren rood werd en ging knipperen en vandaag wit blijft, maar wel zonder internet verbinding (ik zit direct op het modem aangesloten zonder router o.i.d.).

 

Wat ik al zelf heb geprobeerd:

 

- Splitter van AOP afhalen, coax zit nu direct op het AOP

- Coaxkabel vervangen

- Fabrieksherstel van modem laten doen

- Modem in bridge modus laten zetten

- Uiteraard al van de stroom gehaald etc.

 

Ik hoop echter al dat jullie wellicht wat kunnen halen uit de downstream en upstream rapporten die ik hierbij gevoegd heb. Ook foto's heb ik bijgevoegd. Dan weet ik wellicht wat ik woensdag kan verwachten van de monteur (of wellicht is er misschien helemaal wel geen monteur nodig).

 

Bedankt alvast!

 

Met vriendelijke groet, Michael

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

In de historie is continue uitval te zien van een aantal kanalen in de downstream. Op alle kanalen is CER (ruis) aanwezig. Er lijkt sprake te zijn van instraling van Digitenne, 4G en 5G, gelet op de channel ID's en 0 dB MER op CID 8 en 10. Voor de aansluitwijze modem direct op AOP is de Tx power (zendvermogen upstream) hoger dan wenselijk. Een monteursafspraak is de juiste vervolgstap.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Mike84 ,

Heb je toen je het modem direct op het AOP aansloot het modem herstart?

 

Er zijn veel uncorrectables zichtbaar, dit zou direct op het AOP( tenminste met dit type kabel en AOP) niet voor mogen komen, een monteur is dan een goede vervolgstap.

 

Verder ook nog het advies het modem met de muurbeugel op te hangen, hij staat nu niet optimaal.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

In de historie is continue uitval te zien van een aantal kanalen in de downstream. Op alle kanalen is CER (ruis) aanwezig. Er lijkt sprake te zijn van instraling van Digitenne, 4G en 5G, gelet op de channel ID's en 0 dB MER op CID 8 en 10. Voor de aansluitwijze modem direct op AOP is de Tx power (zendvermogen upstream) hoger dan wenselijk. Een monteursafspraak is de juiste vervolgstap.

Mike84
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thanks voor de snelle reacties @tobiastheebe en @Verwijderd account .

Die Digitenne is toch iets van KPN? Wellicht een stomme vraag maar kan het zijn dat dat van de buren afkomt en stoort op mijn verbinding (aangezien ik hier zelf geen Digitenne heb).

 

Voor de rest wacht ik de monteur af, weet nu in elk geval waar het aan ligt 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het betreft signaal afkomstig van een zendmast in jouw omgeving.

Mike84
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thanks voor de info!

Ik wacht het rustig af tot de monteur komt.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Mike84 

 

Als het goed is dan is de monteur inmiddels bij jou langsgeweest. Heb je een update voor onshoe de afspraak en daarna is verlopen?

Mike84
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sorry voor de late reactie! Alles is opgelost dankzij de monteur.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Hey wat fijn wat van je te vernemen @Mike84  Super dat de monteur de storing heeft opgelost, zo zie ik het graag 🙂

Geweldig dat je dit toch nog even met ons deelt, waarvoor dank!

 

Maak er een mooie dag van vandaag.

Uitgelicht topic