Hallo
Ik heb sinds een aantal weken het probleem dat mijn connect box regelmatig zelf herstart. Het duurt dan ongeveer 10 minuten voordat ik weer het internet op kan.
Ook is wordt de beloofde internetsnelheid van 250 Mbps niet gehaald, Deze komt bij de speedtest uit op ongeveer 31,4.
Mijn netwerk is als volgt:
Connect box (Wifi staat uit) bekabeld met CAT6 kabel naar router bekabeld met CAT6 kabel naar PC. Telefoon en tablet zitten op het wifi van de router.
Tijdens de uitval is de router te bereiken, de connect box niet. Ook heb ik dit probleem ervaren met een laptop direct bekabeld aan de connect box.
Bijgevoegd zijn screenshots van de speedtest, modem configuratie en foutmeldingen in de modem.
Graag hoor ik of jullie meer informatie nodig hebben.
Met vriendelijke groet,
Leendert
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie flink wat ruis en kanaaluitval in de downstream. Ook de upstream ziet er niet goed uit (modem is bijna met maximaal vermogen aan het zenden).
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?
Je gebruikt een oud AOP dat onvoldoende afscherming biedt tegen externe (stoor)zenders.
Een datum van 1-1-1970 in de log geeft aan dat het modem zichzelf opnieuw opgestart heeft wegens een eerder probleem (kanaaluitval om 19:54).
Ik raad je aan om met Ziggo een afspraak te maken voor een monteur die het AOP voor je komt vervangen. Je kunt dit regelen via een moderator, hij/zij komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.
Hoi @L Vrolijk Welkom op de Community!
Hier is werk aan de winkel. De hoofdaansluiting is verouderd en dat lijkt je problemen te geven. Ik heb een monteur ingepland voor je om dit in orde te maken op woensdag 20 januari 8.00 en 13.00 uur. Je ontvangt een bevestiging per e-mail van de afspraak. Hierin staan ook een aantal aandachtspunten voor het bezoek van de monteur i.v.m. corona. Neem die alsjeblieft even door. Mocht de afspraak je niet passen, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Laat je ons na 20 januari even weten hoe het gaat?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.