1
Vraag
2
Reageer en help mee
L Vrolijk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt vaak weg, connect box herstart zelf

Hallo

Ik heb sinds een aantal weken het probleem dat mijn connect box regelmatig zelf herstart. Het duurt dan ongeveer 10 minuten voordat ik weer het internet op kan.

Ook is wordt de beloofde internetsnelheid van 250 Mbps niet gehaald, Deze komt bij de speedtest uit op ongeveer 31,4.

Mijn netwerk is als volgt:

Connect box (Wifi staat uit) bekabeld met CAT6 kabel naar router bekabeld met CAT6 kabel naar PC. Telefoon en tablet zitten op het wifi van de router.

Tijdens de uitval is de router te bereiken, de connect box niet. Ook heb ik dit probleem ervaren met een laptop direct bekabeld aan de connect box.

  • PC is opgeruimd
  • PC is geschikt voor hoge snelheden (op ander adres 150 MB/s constante downloadsnelheid gehaald)
  • Direct laptop aangesloten op modem met CAT6 kabel, viel ook uit.
  • Stekkers opnieuw in de contacten gedaan en gecontroleerd of deze goed aangedrukt waren.

Bijgevoegd zijn screenshots van de speedtest, modem configuratie en foutmeldingen in de modem.

Graag hoor ik of jullie meer informatie nodig hebben.

Met vriendelijke groet,

Leendert

 

 

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31063Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik zie flink wat ruis en kanaaluitval in de downstream. Ook de upstream ziet er niet goed uit (modem is bijna met maximaal vermogen aan het zenden).

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

L Vrolijk
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij de foto’s

 

(Edit) er zijn ook nieuwe foutmeldingen (T3) bijgekomen. Hiervan 1 met datum 1-1-1970.

 

Met vriendelijke groet,

Leendert

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31063Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Je gebruikt een oud AOP dat onvoldoende afscherming biedt tegen externe (stoor)zenders.

Een datum van 1-1-1970 in de log geeft aan dat het modem zichzelf opnieuw opgestart heeft wegens een eerder probleem (kanaaluitval om 19:54).

Ik raad je aan om met Ziggo een afspraak te maken voor een monteur die het AOP voor je komt vervangen. Je kunt dit regelen via een moderator, hij/zij komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @L Vrolijk Welkom op de Community!
Hier is werk aan de winkel. De hoofdaansluiting is verouderd en dat lijkt je problemen te geven. Ik heb een monteur ingepland voor je om dit in orde te maken op woensdag 20 januari 8.00 en 13.00 uur. Je ontvangt een bevestiging per e-mail van de afspraak. Hierin staan ook een aantal aandachtspunten voor het bezoek van de monteur i.v.m. corona. Neem die alsjeblieft even door. Mocht de afspraak je niet passen, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Laat je ons na 20 januari even weten hoe het gaat?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic