Dag,
Ik heb net een nieuwe connectbox, maar internet valt nog steeds uit. Onregelmatig, maar wel vaak. Bij deze de afbeeldingen van up- en downstreams, historie en aop. Ik ben vooral benieuwd wat de downstream fouten in kanalen 14/15 en 17/18 betekenen, aangezien die altijd terugkomen en de rest in orde lijkt.
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Bastas Wat staat er letterlijk in de mail over de monteur en de € 50,00 ?
Een nieuw AOP mag alleen door een monteur geplaatst worden tegenwoordig om allerlei problemen te voorkomen waar dan een monteur toch weer voor langs moet komen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
OK, heel duidelijk, je hebt een niet afgeschermd Abonnee Overname Punt / AOP.
De storingen die je ziet zijn zenders zoals 4G, Digitenne en dergelijke die nu op je coax netwerk komen en het signaal verknallen.
Hier is alleen een nieuw AOP een oplossing.
Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.
Super, bedankt voor de snelle en duidelijke reactie en het doorleiden van de vraag!
Hey goedemiddag @Bastas en welkom hier op de Community!
Super irritant dat je vaker geen dan wel een internetverbinding hebt. Zoals @Be rt ook aangeeft moet je AOP worden vervangen, ik heb daarom een monteur voor je ingepland op 9 juni. Hij komt langs tussen 12.00 en 18.00 uur. Houdt er rekening mee dat de monteur van te voren (anoniem) belt met een aantal vragen in verband met de maatregelen rondom de Coronacrisis.
Mocht het zo zijn dat de datum en tijd van de afspraak niet goed uit komt dan kun je deze wijzigen via je Mijn Ziggo account.
Helaas, het doorleiden resulteerde in een email met een ongevraagde geautomatiseerd aangemaakte afspraak met een monteur van 50 euro.
O hier staat het ook zie ik! Alleen staat er hier niet bij dat de monteur 50 euro kost.
Kunt u mij alstublieft die nieuwe AOP per post opsturen, dan zet ik hem er zelf wel op.
Alvast bedankt!
@Bastas Wat staat er letterlijk in de mail over de monteur en de € 50,00 ?
Een nieuw AOP mag alleen door een monteur geplaatst worden tegenwoordig om allerlei problemen te voorkomen waar dan een monteur toch weer voor langs moet komen.
Ach hier staat inderdaad dat reparatie van het eerste aansluitpunt in huis (= Abonnee Overname Punt = AOP) voor rekening van Ziggo is.
Dat was me een beetje onduidelijk. Ik kan er dus gewoon van uitgaan dat de monteur deze reparatie gratis zal uitvoeren.
Bedankt!
@Bastas TOP, weer een zorg minder.
Goedemiddag @Bastas
Goed dat je de e-mail nog eens goed hebt gelezen. Het klopt inderdaad dat de werkzaamheden kosteloos zijn voor het vervangen van de AOP. Mocht er nog iets ontdekt worden wat vervangen moet worden en mogelijk toch kosten met zich meebrengt, dan zal de monteur dit ter plekke met je overleggen. Voor alsnog ga ik er niet vanuit dat de afspraak kosten met zich meebrengt.
Bedankt!
De monteur heeft gratis een nieuw AOP geplaatst en nu loopt het zonder problemen. Nogmaals bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.