Vraag
Reacties
Oplossing
Bastas
Level 2

Internet valt vaak uit

Dag,
Ik heb net een nieuwe connectbox, maar internet valt nog steeds uit. Onregelmatig, maar wel vaak. Bij deze de afbeeldingen van up- en downstreams, historie en aop. Ik ben vooral benieuwd wat de downstream fouten in kanalen 14/15 en 17/18 betekenen, aangezien die altijd terugkomen en de rest in orde lijkt.
Alvast bedankt!

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Bastas Wat staat er letterlijk in de mail over de monteur en de € 50,00 ?

Een nieuw AOP mag alleen door een monteur geplaatst worden tegenwoordig om allerlei problemen te voorkomen waar dan een monteur toch weer voor langs moet komen.

Bekijk in context

0 Kudos
11 Reacties 11
Bert
Level 21
T.E.A.M.

OK, heel duidelijk, je hebt een niet afgeschermd Abonnee Overname Punt / AOP.

De storingen die je ziet zijn zenders zoals 4G, Digitenne en dergelijke die nu op je coax netwerk komen en het signaal verknallen.

Hier is alleen een nieuw AOP een oplossing.

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Bastas
Level 2
Topicstarter

Super, bedankt voor de snelle en duidelijke reactie en het doorleiden van de vraag!

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Hey goedemiddag @Bastas en welkom hier op de Community! 

Super irritant dat je vaker geen dan wel een internetverbinding hebt. Zoals @Be rt ook aangeeft moet je AOP worden vervangen, ik heb daarom een monteur voor je ingepland op 9 juni. Hij komt langs tussen 12.00 en 18.00 uur. Houdt er rekening mee dat de monteur van te voren (anoniem) belt met een aantal vragen in verband met de maatregelen rondom de Coronacrisis

Mocht het zo zijn dat de datum en tijd van de afspraak niet goed uit komt dan kun je deze wijzigen via je Mijn Ziggo account. 

Bastas
Level 2
Topicstarter

Helaas, het doorleiden resulteerde in een email met een ongevraagde geautomatiseerd aangemaakte afspraak met een monteur van 50 euro.

0 Kudos
Bastas
Level 2
Topicstarter

O hier staat het ook zie ik! Alleen staat er hier niet bij dat de monteur 50 euro kost.
Kunt u mij alstublieft die nieuwe AOP per post opsturen, dan zet ik hem er zelf wel op.
Alvast bedankt!

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Bastas Wat staat er letterlijk in de mail over de monteur en de € 50,00 ?

Een nieuw AOP mag alleen door een monteur geplaatst worden tegenwoordig om allerlei problemen te voorkomen waar dan een monteur toch weer voor langs moet komen.

0 Kudos
Bastas
Level 2
Topicstarter

Ach hier staat inderdaad dat reparatie van het eerste aansluitpunt in huis (= Abonnee Overname Punt = AOP) voor rekening van Ziggo is.
Dat was me een beetje onduidelijk. Ik kan er dus gewoon van uitgaan dat de monteur deze reparatie gratis zal uitvoeren.
Bedankt!

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Bastas TOP, weer een zorg minder.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Bastas 
Goed dat je de e-mail nog eens goed hebt gelezen. Het klopt inderdaad dat de werkzaamheden kosteloos zijn voor het vervangen van de AOP. Mocht er nog iets ontdekt worden wat vervangen moet worden en mogelijk toch kosten met zich meebrengt, dan zal de monteur dit ter plekke met je overleggen. Voor alsnog ga ik er niet vanuit dat de afspraak kosten met zich meebrengt.

0 Kudos
Bastas
Level 2
Topicstarter

Bedankt!

0 Kudos
Bastas
Level 2
Topicstarter

De monteur heeft gratis een nieuw AOP geplaatst en nu loopt het zonder problemen. Nogmaals bedankt!

0 Kudos