Vraag
Reacties
Oplossing
Hmeer
Level 2

Internet valt uit of enorm traag.

Mijn internet is sinds een week regelmatig niet meer bruikbaar. Valt regelmatig uit of schommelt sterk tussen 10 en 250 Mbps. (Zie de screenshots). Terwijl mijn abonnement een Z3 is (300/30). Modem en router meerdere keren gereset en router ook weer teruggezet naar fabrieksinstellingen. Aan de bekabeling is niets gewijzigd.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Hmeer
Level 2
Topicstarter

Nieuwe connect box ontvangen ter vervanging van oude modem.

Alles werkt weer als een zonnetje. Nog wel de oude 250/25. Nu even wachten totdat 300/30 voor mij beschikbaar komt. Alle dank voor het meedenken.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert
Level 21

Welk modem heb je in gebruik?

Is dit met wifi of bedraad?

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

0 Kudos
Hmeer
Level 2
Topicstarter

Reeds contact gehad met Ziggo, zij sturen een nieuwe modem op. Mijn modem blijkt redelijk bejaard te zijn. Afwachten of dit de oplossing is. Ik houd jullie op de hoogte. 

Bert
Level 21

Als je modem bejaard is, dan is dat vrijwel zeker ook je splitter en eerste korte kabel naar het modem, Ziggo kan die ook gratis naar je opsturen.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

0 Kudos
Hmeer
Level 2
Topicstarter

0 Kudos
Bert
Level 21

@Hmeer De versterker is ook bejaard, electronica wordt steeds minder accuraat door de jaren.

Ziggo verkoopt tegen kostprijs de nieuwste versterker: Coax signaalversterker | Ziggo

Voor meer randapparatuur, splitters, kabels tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Zit er ook nog een wandcontactdoos van Ziggo?

Of ergens een groene kabel?

Zo ja, dan ook graag een foto.

Zo niet, dan moet er een nieuwe dubbel galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt komen, die wordt gratis aangesloten door een Ziggo monteur met de eerste splitter en korte kabels.

Of gaat de binnenkomende kabel direct de versterker in?

Is het modem ook op de versterker aangesloten?

Hmeer
Level 2
Topicstarter

Nieuwe connect box ontvangen ter vervanging van oude modem.

Alles werkt weer als een zonnetje. Nog wel de oude 250/25. Nu even wachten totdat 300/30 voor mij beschikbaar komt. Alle dank voor het meedenken.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Hmeer,

Dit supergoed nieuws! Top dat je dit ook nog even deelt 🙂
Bedankt hiervoor! 

0 Kudos