Mijn internet is sinds een week regelmatig niet meer bruikbaar. Valt regelmatig uit of schommelt sterk tussen 10 en 250 Mbps. (Zie de screenshots). Terwijl mijn abonnement een Z3 is (300/30). Modem en router meerdere keren gereset en router ook weer teruggezet naar fabrieksinstellingen. Aan de bekabeling is niets gewijzigd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nieuwe connect box ontvangen ter vervanging van oude modem.
Alles werkt weer als een zonnetje. Nog wel de oude 250/25. Nu even wachten totdat 300/30 voor mij beschikbaar komt. Alle dank voor het meedenken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welk modem heb je in gebruik?
Is dit met wifi of bedraad?
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Reeds contact gehad met Ziggo, zij sturen een nieuwe modem op. Mijn modem blijkt redelijk bejaard te zijn. Afwachten of dit de oplossing is. Ik houd jullie op de hoogte.
Als je modem bejaard is, dan is dat vrijwel zeker ook je splitter en eerste korte kabel naar het modem, Ziggo kan die ook gratis naar je opsturen.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
@Hmeer De versterker is ook bejaard, electronica wordt steeds minder accuraat door de jaren.
Ziggo verkoopt tegen kostprijs de nieuwste versterker: Coax signaalversterker | Ziggo
Voor meer randapparatuur, splitters, kabels tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur | Ziggo
Zit er ook nog een wandcontactdoos van Ziggo?
Of ergens een groene kabel?
Zo ja, dan ook graag een foto.
Zo niet, dan moet er een nieuwe dubbel galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt komen, die wordt gratis aangesloten door een Ziggo monteur met de eerste splitter en korte kabels.
Of gaat de binnenkomende kabel direct de versterker in?
Is het modem ook op de versterker aangesloten?
Nieuwe connect box ontvangen ter vervanging van oude modem.
Alles werkt weer als een zonnetje. Nog wel de oude 250/25. Nu even wachten totdat 300/30 voor mij beschikbaar komt. Alle dank voor het meedenken.
Goedemiddag @Hmeer,
Dit supergoed nieuws! Top dat je dit ook nog even deelt 🙂
Bedankt hiervoor!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.