1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mohamed_1997

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet valt uit in de avonduren zowel wifi/kabel

Goedemiddag,

 

Allereerst zal ik proberen het probleem zo goed mogelijk te omschrijven. Ik heb sinds december van het afgelopen jaar last van wegvallend internet. Het gaat hier om zowel wifi als kabel. Er zijn talloze monteurs geweest, en nadat er een monteur is langs geweest is het probleem tijdelijk verholpen(2 dagen tot 2 weken ongeveer). Wat ik vermoed is dat de connectbox zichzelf blijft herstarten voor een periode van 2 tot 3 uurtjes waarna alles weer normaal functioneert. De rest van de dag heb ik altijd gewoon goed internet. Ik heb ook al het wifi kanaal diverse keren veranderd maar dit schijnt ook niet te werken.

 

Ook handig om te vermelden is dat de modem 3 maal

is vervangen en dit bied ook geen resultaat. De bekabeling van de modem is ook vervangen.

 

ik heb vorige week als test de 2.4 GHZ tijdelijk uitgezet en uitsluitend gebruik gemaakt van 5GHz.

hierna viel de verbinding 1 dag niet meer weg. de volgende dag kwamen de problemen weer terug.

Kortom ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Er staat een monteur ingepland voor komende week. Echter vrees ik dat het probleem ook na de monteurafspraak zal terugkeren.

12 Reacties 12
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Mohamed_1997 en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je regelmatig last hebt van wegvallend internet! Ook bij jou behoort de intenretverbinding snel en stabiel te werken. Ik heb ook gelijk even een blik geworpen op de verbinding, en ik zie wat ruis terug op het signaal.
Daarnaast staat je modem op sommige momenten op maximaal vermogen te zenden. Als de binnenhuisinstallatie verder nagelopen en uitgesloten is, dan is het denk ik verstandig de monteur van komende week af te wachten. Ik ben ervan overtuigd dat hij of zij het probleem dan op kan lossen.

Laat je na de monteursafspraak van 11 augustus 2020 weten weten wat je bevindingen zijn onder dit topic? 

Mohamed_1997
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedenavond Paul,

 

Allereerst bedankt voor je reactie. Even een update: De monteur is dinsdag geweest. Het internet viel gisteravond/nacht niet weg. Helaas is het nu raak en is het internet (zowel kabel/wifi) volledig weggevallen. Het netwerk is wel te zien alleen kan er geen verbinding worden gemaakt. Ik weet niet of het nut heeft om nog een monteur te sturen maar ik zal iets moeten proberen om het weer werkend te krijgen. Alles wat er vervangen kan worden door de diverse monteurs die zijn gekomen is vervangen. Dit heeft de monteur mij gister verteld. Het lijkt alsof het modem zichzelf lijkt te resetten. Dit is al de derde modem dus het lijkt me sterk dat het daaraan zou moeten liggen.

Mohamed_1997
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook belangrijk om te vermelden: als ik inlog in de modem en een netwerk synchronisatie doe krijg ik een foutmelding bij het laatste punt(verbonden apparaten) 
 

Ik heb dit ook gister doorgegeven aan de monteur en toen kregen we geen foutmelding. Een uur nadat hij weg was had ik het weer getest en toen weer wel. Ik heb in een eerder stadium alle apparaten van het internet gehaald, zodat alleen mijn mobiele telefoon(iphone) waar ik mee was ingelogd in de modem om de test te doen was verbonden met het internet. Helaas kreeg ik toen ook een foutmelding.

Dus of het aan een apparaat ligt wat het signaal stoort durf ik ook niet met zekerheid te zeggen.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Mohamed_1997

Vervelend om te lezen dat het probleem nog steeds gaande is! We zijn inmiddels weer enkele dagen verder. Is er nog iets van verandering geweest? Of is de situatie nog steeds gelijk? 
Zou je met ons ook een foto van de foutmelding die je bedoelt kunnen delen? Samen met de up- en downstreamwaardes van het modem? Hoe je deze kunt vinden vind je hier. En ook ontvangen we graag een foto van de hoofdaansluiting en hoe het modem hierop is aangesloten. Ik begrijp dat er al een monteur is geweest en dat deze dat allemaal al heeft gecontroleerd, maar het is wel handig voor ons om ook op de hoogte te zijn van hoe het er precies uitziet. 

Mohamed_1997
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag Gianna,

 

Het probleem is helaas nog steeds gaande en er is nog geen verandering waar te nemen.

dat lijkt me zeker handig, hierbij alle gevraagde informatie/afbeeldingen.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Mohamed_1997,

Dankjewel voor het delen van de een foto van de aansluiting in de meterkast. Dat ziet er verder prima uit! Ik vraag me alleen wel af of de coaxkabel naar het modem (zwart) een coaxkabel met schroefdraad connector is.
Ik kan dit niet heel goed zien op de foto. Zou je deze kabel aan de kant van het modem en aan de kant van de Ziggo aansluiting (Splitter) eens los willen halen en kunnen controleren wat voor kabel dit is?

Mohamed_1997
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag,

 

ik denk wel dat het de juiste kabel is maar ik zal voor de zekerheid foto’s meesturen

Mohamed_1997
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gister een nieuwe modem

toegestuurd gekregen van de monteur die deze week is gekomen. Helaas blijft het internet wegvallen. Geen idee waar het aan kan liggen, alles is geprobeerd door de monteurs en die zijn ook ten einde raad.…

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Mohamed_1997,

Over je aantal monteurs is niets gelogen, ik schrok er bijzonder van hoeveel bezoeken je recent hebt gehad, maar nog zonder blijvend resultaat. Ik ben opnieuw even de gehele situatie ingedoken en er zijn een paar zaken wat verder onderzoek nodig heeft:

Wat ik vermoed is dat de connectbox zichzelf blijft herstarten voor een periode van 2 tot 3 uurtjes 

Bedoel je hiermee ook dat je in die 2 tot 3 uurtjes helemaal geen internet hebt? Op geen enkel apparaat? Gebeurt dit dus ook op alle apparaten tegelijkertijd?

Zoals gezegd; je hebt veel monteurs gehad. Ik twijfel daarom op dit moment niet aan het signaal. Om álles op dat gebied uit te sluiten heb ik voor de komende week een nauwkeurige meting gestart om alles goed in kaart te brengen. Op basis van je berichten en de geschiedenis vermoed ik echter toch dat er iets in je netwerk zit wat dit veroorzaakt. Kun je aangeven wat voor apparaten je thuis allemaal hebt aangesloten? Op het moment van typen zie ik slechts één apparaat bekabeld aangesloten, klopt dat ook?

Mohamed_1997
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen Alex,

 

ik heb in die 2 tot 3 uurtjes wel internet alleen

blijft het wegvallen. De ene avond/nacht valt het vaker weg dan de andere avond/nacht. Ook is in die periode de snelheid vele malen trager dan normaal terwijl het gebruik van het internet meevalt op die momenten.

 

En om antwoord te geven op je andere vraag, het klopt inderdaad dat er 1 apparaat bekabeld

is aangesloten op het modem dat is de wifi booster.

 

Bedankt voor de nauwkeurige meting laten we hopen dat het resultaat oplevert.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder! Je hebt 2 wifiboosters, klopt dat? 

Toen ik vanochtend je modem controleerde, gaf hij aan dat de maximale doorvoersnelheid naar het apparaat op LAN1 (de booster dus), maximaal 10 Mbps is. Nu weer 1000 Mpbs (zoals het hoort). Dat kan een weergavefout aan mijn kant zijn, maar het is wel opvallend. 

Ben je vaak met de booster verbonden of meestal rechtstreeks op het modem?

Mohamed_1997
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het klopt dat ik 2 wifiboosters heb, echter gebruik ik er maar 1. Ik heb kort geleden de wifiboosters omgeruild om na te gaan of het probleem daar niet aan lag.

 

ik verbind zowel met de booster als met het modem. Het ligt er maar net aan waar in het huis ik ben. Als het internet wegvalt vallen zowel het modem als de booster weg.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic