1
Vraag
2
Reacties
ziggy2021

Level 7
  • 156Posts
  • 5Oplossingen
  • 28Likes

Internet valt telkens 4 sec. weg

zo, daar zijn we weer! Sinds 7 oktober valt de verbinding elke dag 2 - 5 x weg voor een periode van 4 sec. Meestal in de ochtend (vroegste 8.38, laatste 14.03 uur). Niet grappig als je thuiswerkt en je VPN er telkens uitklapt......

 

Dit is de 3e periode dat dit gebeurt sinds ik Ziggo klant ben. De vorige keren hield het na een week of 10 dagen op (ook hier gemeld toen). Gemeld bij klantenservice maar nooit iets over teruggehoord.

 

En nu dus weer.

zie bijgaande logfiles. Geen idee trouwens waar de rest van de netwerk historie is gebleven. Modem moest trouwens eerst gereboot worden voordat ik kon inloggen.

en wat vinden we dan van deze melding: MDD Recovery following MDD Loss

 

Tot slot: ben dus nieuwe klant sinds begin mei dit jaar. AOP (huiskamer) is toen vernieuwd (klaar voor Gigabit), aansluiting in de kast op straat ook. alles doorgemeten, werkte perfect. Modem staat 50 cm van de AOP. En in bridge mode met daarachter een gloedje nieuwe Fritxbox.

En toch ...... als je het mij vraagt zit er ergens toch iets niet goed in de kabel tussen straat  en hier.

Kijk maar naar de oplossing hier:

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Internetverbinding-onstabiel-met-ConnectBox/td-p/28822

 

Nou, ben benieuwd of er nu eindelijk eens een oplossing komt, c.q. een serieuze reactie van Ziggo.

49 Reacties 49
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ziggy2021 We houden contact met je tot het probleem met de kabel opgelost is. 

ziggy2021
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 5Oplossingen
  • 28Likes

gisteren is de Ziggo monteur weer langs geweest. Volgens hem is het signaal op de kabel goed. Hij heeft voor de zekerheid het AOP en de splitter vervangen en een andere kabel met afgeschermd connectoren tussen AOP en modem geplaatst. Er was een klein verschil in signaalkwaliteit bij meting voor en achter de splitter, maar dat zou niet de oorzaak kunnen zijn.

Maar het heeft allemaal niets geholpen. Vandaag even de verbinding flink belast en meteen 4 onderbrekingen in 10 minuten.

Volgens de monteur moest ik het zoeken in de combinatie Connectbox in bridge met de Fritzbox router erachter. Misschien ook een van de apparaten hier in huis.  Hij gaf ook nog vriendelijk aan dat ik eigenlijk moest betalen, maar voor deze keer wilde hij wel een uitzondering maken. Leuk hoor!

Dus als we het nier meer weten gaan we weer richting de klant wijzen?

Hadden we hier maar glasvezel, dan wist ik het wel!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ziggy2021 Ontzettend vervelend dat de verbinding op dit moment nog niet lekker werkt! Het signaal ziet er sinds het bezoek v.d. monteur namelijk wel een stuk beter uit. Wil je om e.e.a. uit te sluiten anders de komende dagen eens kijken of je verbinding ook wegvalt op het moment dat je jouw eigen routers even tijdelijk buiten beschouwing laat? Eventueel kan ik ook nog het SmartWifi (Connectbox) modem voor je omruilen naar een Ubee1318ZG modem (zonder Wifi).

ziggy2021
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 5Oplossingen
  • 28Likes

ik voel wel wat voor een ander modem. Wifi van de Connectbox gebruik ik sowieso niet, Daar heb ik de Fritzbox mesh voor. Ben bezig om nogmaals e.e.a. uit te sluiten, wat tussen het thuiswerken door moet. Een van de (vele) aangesloten apparaten is het zeker niet. Heb gisteren alle devices die bedraad of onbedraad aan het netwerk hangen afgekoppeld, simpelweg door alleen de 2 door ons gebruikte pc's op de router aan te sluiten. wifi ook uit. Helpt helemaal niets. En gisteravond was maar één pc aangesloten (die met de VPN-verbinding), dus als enige achter de router en die klapte er toch weer een keer uit. Dus het ligt echt niet aan slimme lampen, smart home devices etc.

Ik blijf wijzen naar de Connectbox. Dus ja, een ander modem is welkom!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Bij dezen is er een Ubee UBC1318 voor je aangevraagd, hiervan krijg je per mail bevestiging (en daar staat standaard de term Connectbox in, maak je daar geen zorgen over). Sluit deze aan binnen 14 dagen na ontvangst want na 14 dagen wordt het oude modem automatisch gedeactiveerd.

 

Je huidige modem mag je daarna retour sturen naar:

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

ziggy2021
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 5Oplossingen
  • 28Likes

top! dank je wel! ben heel benieuwd!

ziggy2021
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 5Oplossingen
  • 28Likes

Modem is binnen (nog dank daarvoor!) en sinds gisteren aangesloten. ook weer in bridge mode.

Speedtest laat nog iets betere cijfers zien. De "stresstest"met 10 torrents tegelijk en nog wat andere downloads leverde geen problemen op. Dus dat is positief. Verder is het nu afwachten. Eergisteren hadden we zelfs een uitval om 2 uur 's nachts, toen er geen enkel apparaat aanstond, dus het is nu zaak om te blijven monitoren. De komende week wordt er veel thuisgewerkt, met VPN, dus dan weten we het gauw genoeg. Maar de eerste indruk is goed! Ik houd jullie op de hoogte!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ziggy2021 Super dat het modem binnen is en dat je deze gelijk al hebt aangesloten. We wachten jouw bevindingen v.d. komende dagen dan even af. 

ziggy2021
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 5Oplossingen
  • 28Likes

we zijn een week verder: geen enkele onderbreking meer sinds het Ubee modem. Alles werkt perfect en de snelheden lijken zelfs wat hoger.

Mijn conclusie: alle vervangingen van connecteren, filters e.d hebben misschien wel een beetje geholpen, maar de Connectbox was toch echt het hoofdprobleem. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Dat had slimmer, sneller en met minder kosten gekund.

Dank iedereen voor het meedenken!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ziggy2021 Ontzettend fijn dat het allemaal weer naar tevredenheid werkt sinds je het nieuwe modem geinstalleerd hebt. Heel veel online surfplezier gewenst! Als je nog vragen hebt, weet je ons hier te vinden. 😉
Alvast fijne feestdagen en een gezond & gelukkig nieuwjaar!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic