1
Vraag
2
Reacties
tonkevdb

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Internet valt steeds weg

Hallo,

 

Ik heb sinds enkele weken last van haperende internet. De modem klapt er uit en gaat vervolgens herstarten. Soms doet het internet het na de herstart weer een tijdje, soms duurt het 10 minuten en herstart te modem daarna weer vanzelf. Ik word behoorlijk gek van de stuiterende wifi en als thuiswerker is dit ook niet fijn. Gisteravond klapte de wifi tijdens de F1 er helemaal uit en heeft uren niet gewerkt. Ik ben uren bezig geweest om de boel te resetten, de Deco's voor het wifi-netwerk gaven er helemaal de brui aan en moest ik allen resetten. Wat kan ik doen voor stabiel internet?

 

 

Tijd Prioriteit Omschrijving

20/06/2022 05:49:32noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20/06/2022 05:49:0Let op!LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01/01/1970 00:01:51criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/06/2022 19:33:45Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/06/2022 17:57:40criticalDCC aborted no UCD for new upstream channel;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/06/2022 16:15:7Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/06/2022 15:56:57FoutDCC-ACK rejected authentication failure;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/06/2022 15:27:25FoutService Delete Response rejected - Invalid Transaction;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19/06/2022 14:02:35Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2022 23:46:17Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2022 20:08:2Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2022 19:38:58FoutService Add Ack rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2022 14:36:24Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2022 13:49:18criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2022 05:08:22Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/06/2022 14:00:8FoutService Delete Response rejected - Invalid Transaction;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/06/2022 00:40:20criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2022 15:26:2Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2022 11:34:32FoutService Add Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/06/2022 14:32:24criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:c8:8c:63;CMTS-MAC=00:01:5c:ae:34:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik zie in de meterkast alleen het ISRA-punt (van KPN), inderdaad geen AOP.

 

Naast de verwachte instraling (van 5G) zijn meer overduidelijke problemen aanwezig. Het downstream-vermogen en de MER zijn véél te laag (< -8 dBmV, < 35 dB) en het upstream-vermogen is véél te hoog (> 49 dBmV). Er is zeer veel (C)CER aanwezig, vooral op kanalen met 5G-overlap. Volgens mij woon je in voormalig UPC-gebied en zouden er zes upstream-kanalen gekoppeld moeten zijn, er is nu nog slechts een kanaal gekoppeld doordat het modem een uiterst hoog zendvermogen moet gebruiken. Waarschijnlijk is een onjuist type contactdoos (rijgdoos) geplaatst, dit zou de zeer hoge demping (~15 dB) verklaren.

 

Een monteursafspraak voor het plaatsen van een nieuw AOP (btv 01-SET) is de volgende stap, dit is kosteloos en zou de problemen vrijwel volledig moeten oplossen. Alleen de TV-kabel moet dan nog worden vervangen, dit kan de monteur ook regelen (tegen vergoeding).

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @tonkevdb en een warm welkom op de Community,
 

Ontzettend zuur dat de intenetverbindng steeds wegvalt! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien is onze expert @tobiastheebe al met jou aan het analyseren geslagen. Wat hij aangeet in zijn bericht klopt, het aansluitpunt dient kosteloos te worden vervangen door een nieuwer type. Daarnaast dient de verstoring op het signaal opgelost te worden. Ik heb een asfpraak met een monteur ingepland op donderdag 23 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. 

Laat je na het monteursbezoek onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn? 

Bekijk in context

tonkevdb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gisteren is de monteur van Ziggo langs geweest en heeft e.e.a. vervangen. Het kapje is inmiddels van de splitter en er hangt een Hirschmann FEKAB5 kabel aan de tv. Wat vroeg om na 24 uur al te concluderen dat mijn internet niet meer wegvalt maar ik heb sindsdien geen problemen gehad en hoop dat dat zo blijft natuurlijk 😉 Maar ik ga van het positieve uit! Hieronder de nieuwe downstream/upstream-gegevens:

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1602000000237256 qam1
26100000002.538256 qam2
36180000002.538256 qam3
46500000001.238256 qam7
56660000001.238256 qam9
66740000001.437256 qam10
76820000001.738256 qam11
86900000001.738256 qam12
96980000001.538256 qam13
107060000001.438256 qam14
117140000001.238256 qam15
12722000000138256 qam16
13730000000138256 qam17
147380000000.537256 qam18
157460000000.237256 qam19
167540000000.237256 qam20
177620000000.237256 qam21
187700000000.238256 qam22
19778000000038256 qam23
20786000000-0.537256 qam24
21826000000-0.937256 qam29
22834000000-0.937256 qam30
23842000000-1.437256 qam31
24850000000-137256 qam32


Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Locked37.6300
2Locked38.6300
3Locked38.6170
4Locked38.6210
5Locked38.6320
6Locked37.6330
7Locked38.6300
8Locked38.6270
9Locked38.6190
10Locked38.6320
11Locked38.6320
12Locked38.6530
13Locked38.6470
14Locked37.65215
15Locked37.3420
16Locked37.6560
17Locked37.6460
18Locked38.6440
19Locked38.6410
20Locked37.6570
21Locked37.3430
22Locked37.3650
23Locked37.6830
24Locked37.6730

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
14400024943.3512064 qam3
22860014443.3256064 qam6
33180017043.3256064 qam5
43710011843.3512064 qam4
55090026343.5512064 qam2
65780027843.5512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
5ATDMA0000
6ATDMA0000

 

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Is deze contactdoos het AOP (de hoofdaansluiting) c.q. is er geen contactdoos in de meterkast aanwezig?

 

De log toont kanaaluitval in de downstream (MDD timeout, RCS partial service). Deze uitval wordt vrijwel zeker veroorzaakt door instraling vanwege de verouderde contactdoos en de stekker met plastic kapje op de TV-kabel. De contactdoos moet worden vervangen door een btv 01-SET, indien dit het AOP is (geen contactdoos in meterkast), dan is hiervoor een monteursafspraak noodzakelijk. De TV-kabel moet worden voorzien van een nieuwe stekker of (idealiter) in het geheel vervangen worden.

 

Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies? Dit om na te gaan of er mogelijk nog iets anders speelt.

 

Tenslotte: het kapje van de splitter (POA 01-UPC) zorgt soms voor problemen, zou je deze willen verwijderen volgens deze instructies?

tonkevdb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dankjewel ten eerste voor je hulp! De coax kabel van de tv was ook al iets waar ik na verder speuren op het internet al op zoek ben naar een goede vervanger. Deze kabel is idd oud 🙂

 

Dit is de hoofdaansluiting bij mijn weten (huis vorig jaar betrokken). De meterkast is buiten mijn woning maar heb wel even gekeken wat er in de meterkast hangt en uhm, zie wat losse draadjes. Ik weet alleen niet wat het is en of het relevant is (zie foto's).

 

Ik ga aan de slag met het kapje van de splitter. 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1602000000-16.432256 qam1
2610000000-15.733256 qam2
3626000000-15.733256 qam4
4634000000-16.732256 qam5
5642000000-17.731256 qam6
6650000000-17.432256 qam7
7658000000-1732256 qam8
8666000000-1732256 qam9
9674000000-16.932256 qam10
10682000000-16.532256 qam11
11690000000-16.332256 qam12
12698000000-16.432256 qam13
13706000000-16.832256 qam14
14714000000-17.431256 qam15
15722000000-17.531256 qam16
16730000000-17.332256 qam17
17738000000-17.431256 qam18
18746000000-17.931256 qam19
19754000000-1831256 qam20
20762000000-1831256 qam21
21770000000-17.931256 qam22
22778000000-1831256 qam23
23786000000-18.730256 qam24
24826000000-1930256 qam29


Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Locked32.622071290
2Locked33.42835260
3Locked33.32479230
4Locked32.621540420
5Locked31.980975720
6Locked32.338944470
7Locked32.616875030
8Locked32.915686260
9Locked32.347947390
10Locked32.915312510
11Locked32.98121680
12Locked32.97585660
13Locked32.520727970
14Locked31.981661680
15Locked31.981491170
16Locked32.366326792
17Locked31.9101894850
18Locked31.3321276870
19Locked31.3399696320
20Locked31.4289503720
21Locked31.655674670163952
22Locked31.367762491838039
23Locked30.41770717810
24Locked30.31815638000

 

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
14399994457512064 qam3



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0010
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik zie in de meterkast alleen het ISRA-punt (van KPN), inderdaad geen AOP.

 

Naast de verwachte instraling (van 5G) zijn meer overduidelijke problemen aanwezig. Het downstream-vermogen en de MER zijn véél te laag (< -8 dBmV, < 35 dB) en het upstream-vermogen is véél te hoog (> 49 dBmV). Er is zeer veel (C)CER aanwezig, vooral op kanalen met 5G-overlap. Volgens mij woon je in voormalig UPC-gebied en zouden er zes upstream-kanalen gekoppeld moeten zijn, er is nu nog slechts een kanaal gekoppeld doordat het modem een uiterst hoog zendvermogen moet gebruiken. Waarschijnlijk is een onjuist type contactdoos (rijgdoos) geplaatst, dit zou de zeer hoge demping (~15 dB) verklaren.

 

Een monteursafspraak voor het plaatsen van een nieuw AOP (btv 01-SET) is de volgende stap, dit is kosteloos en zou de problemen vrijwel volledig moeten oplossen. Alleen de TV-kabel moet dan nog worden vervangen, dit kan de monteur ook regelen (tegen vergoeding).

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

tonkevdb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ontzettend bedankt voor je hulp! Ik had al vermoedens dat de contactdoos het probleem wel eens zou kunnen zijn, maar nu is dat eigenlijk wel zeker dus. Ik ga een monteur langs laten komen en de tv kabel vervangen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Graag gedaan, ik kijk uit naar een update. Na het monteursbezoek kun je nogmaals de downstream/upstream-gegevens plaatsen zodat ik het signaal nogmaals kan beoordelen en kan controleren of de problemen zijn opgelost.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @tonkevdb en een warm welkom op de Community,
 

Ontzettend zuur dat de intenetverbindng steeds wegvalt! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien is onze expert @tobiastheebe al met jou aan het analyseren geslagen. Wat hij aangeet in zijn bericht klopt, het aansluitpunt dient kosteloos te worden vervangen door een nieuwer type. Daarnaast dient de verstoring op het signaal opgelost te worden. Ik heb een asfpraak met een monteur ingepland op donderdag 23 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. 

Laat je na het monteursbezoek onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn? 

tonkevdb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gisteren is de monteur van Ziggo langs geweest en heeft e.e.a. vervangen. Het kapje is inmiddels van de splitter en er hangt een Hirschmann FEKAB5 kabel aan de tv. Wat vroeg om na 24 uur al te concluderen dat mijn internet niet meer wegvalt maar ik heb sindsdien geen problemen gehad en hoop dat dat zo blijft natuurlijk 😉 Maar ik ga van het positieve uit! Hieronder de nieuwe downstream/upstream-gegevens:

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1602000000237256 qam1
26100000002.538256 qam2
36180000002.538256 qam3
46500000001.238256 qam7
56660000001.238256 qam9
66740000001.437256 qam10
76820000001.738256 qam11
86900000001.738256 qam12
96980000001.538256 qam13
107060000001.438256 qam14
117140000001.238256 qam15
12722000000138256 qam16
13730000000138256 qam17
147380000000.537256 qam18
157460000000.237256 qam19
167540000000.237256 qam20
177620000000.237256 qam21
187700000000.238256 qam22
19778000000038256 qam23
20786000000-0.537256 qam24
21826000000-0.937256 qam29
22834000000-0.937256 qam30
23842000000-1.437256 qam31
24850000000-137256 qam32


Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Locked37.6300
2Locked38.6300
3Locked38.6170
4Locked38.6210
5Locked38.6320
6Locked37.6330
7Locked38.6300
8Locked38.6270
9Locked38.6190
10Locked38.6320
11Locked38.6320
12Locked38.6530
13Locked38.6470
14Locked37.65215
15Locked37.3420
16Locked37.6560
17Locked37.6460
18Locked38.6440
19Locked38.6410
20Locked37.6570
21Locked37.3430
22Locked37.3650
23Locked37.6830
24Locked37.6730

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
14400024943.3512064 qam3
22860014443.3256064 qam6
33180017043.3256064 qam5
43710011843.3512064 qam4
55090026343.5512064 qam2
65780027843.5512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
5ATDMA0000
6ATDMA0000

 

 

tonkevdb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

(Ik had vanmorgen al gereageerd maar zie die post niet meer terug dus voor de zekerheid)

 

Gisteren heeft de Ziggo monteur e.e.a. vervangen. Zelf heb ik de tv kabel vervangen voor een Hirschmann FEKAB5 en het kapje is van de splitter af. Hieronder mijn nieuwe downstream/upstream, hopelijk zijn mijn internetproblemen nu verleden tijd! 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16020000001.737256 qam1
26100000002.238256 qam2
36180000002.238256 qam3
46500000000.937256 qam7
5666000000138256 qam9
66740000001.238256 qam10
76820000001.538256 qam11
86900000001.538256 qam12
96980000001.238256 qam13
107060000001.238256 qam14
11714000000138256 qam15
127220000000.738256 qam16
137300000000.738256 qam17
147380000000.237256 qam18
15746000000037256 qam19
16754000000037256 qam20
17762000000037256 qam21
18770000000038256 qam22
19778000000-0.238256 qam23
20786000000-0.937256 qam24
21826000000-137256 qam29
22834000000-1.237256 qam30
23842000000-1.737256 qam31
24850000000-1.437256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked37.3310
2Locked38.6320
3Locked38.9170
4Locked37.6210
5Locked38.6340
6Locked38.6360
7Locked38.6300
8Locked38.6300
9Locked38.6240
10Locked38.6330
11Locked38.6320
12Locked38.9530
13Locked38.6490
14Locked37.65315
15Locked37.3440
16Locked37.3580
17Locked37.6480
18Locked38.6470
19Locked38.6420
20Locked37.6610
21Locked37.3440
22Locked37.6680
23Locked37.6910
24Locked37.3770

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

14400024943.3512064 qam3
22860014443.3256064 qam6
33180017043.3256064 qam5
43710011843512064 qam4
55090026343.3512064 qam2
65780027843.5512064 qam1



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
5ATDMA0000
6ATDMA0000
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Had je na de werkzaamheden het modem al een minuut stroomloos gemaakt en opnieuw laten opstarten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er was dus inderdaad een rijgdoos met demping van 15 dB in gebruik als AOP. Het vermogen is nu nagenoeg perfect in zowel DS als US, ook de DS MER is goed. Al met al een enorme verbetering. Er zijn nog wel uncorrectable RS errors in de DS en afwijkende kanaalfrequenties in de US zichtbaar, dit lost zichzelf hopelijk op na stroomloos maken van het modem.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@tonkevdb Wat zijn jouw bevindingen m.b.t. de internetverbinding na de uitgevoerde werkzaamheden? Werkt alles inmiddels naar wens, of kunnen wij je hier nog ergens mee helpen?

tonkevdb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Als werkt naar wens! Dacht dat ik eerder al gemarkeerd als oplossing had gedaan, maar blijkbaar is dat niet goed doorgekomen. Hartelijk dank voor de hulp!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super dat alles weer als een zonnetje in huis draait @tonkevdb. Heel erg bedankt voor deze terugkoppeling en mocht er in de toekomst iets zijn, dan weet je ons te vinden

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic