d.postma14

Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Internet valt steeds weg

Internetverbinding valt meerdere keren per dag weg voor een aantal seconden, zowel bedraad als wifi. Al een aantal keren een monteur ingeschakeld en van alles veranderd/ omgewisseld, maar het probleem komt steeds weer terug.

90 Reacties 90
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hij heeft in de wijkkast je nog wel op een andere aansluiting gezet (of je huidige aangepast) voor zover ik zijn verslag kan beoordelen. Het feit dat het komende dagen naar verwachting goed gaat (na dit of een reset) is overigens ook opvallend. Laten we dat toch even afwachten.

michael.h

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Lijkt erop dat ik hier in de regio Zaandam al een maand of twee exact hetzelfde probleem heb zoals @d.postma14 

 

Eens in de misschien 2 weken valt het internet voor een paar seconden eruit er elk uur uit op dezelfde minuten. Het probleem lost na een paar uur zichzelf op.

Ik heb al twee keer een Ziggo monteur langs latenkomen zonder enige vooruitgang. Ook heb ik een vervangende Connectbox Giga gekregen. Vorige week via de Ziggo klantenservice gehoord dat ze mij nog een monteur willen opsturen maar het lijkt mij dat het nu gewoon tijdsverspilling is dus heb ik deze afgewezen en laat ik het erbij.

 

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik nog nooit problemen heb gehad op het 500 mbit abonnement van Ziggo, maar sinds ik op GigaNet zit heb ik dit probleem (dit is dan ook het wel enige probleem wat ik heb met Ziggo internet, aangezien ik gewoon netjes mijn 1000/50 snelheid binnen krijg).

 

Hoor graag of jij de oplossing hebt gevonden. @d.postma14 

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@michael.h ik wacht nog even het resultaat af van het laatste bezoek van de monteur die in de wijkkast de aansluiting omgezet heeft, als daarmee mijn storing is opgelost laat ik het hier weten. Als ik jou was zou ik het er niet bij laten en doorgaan tot het probleem opgelost is,  je betaald een fors bedrag per maand en dan mag je ook verwachten dat het 100% goed is. Heeft de monteur bij jou de aansluitingen veranderd in huis? En is er ook een signaal meting gedaan? Is er ook in de wijkkast gekeken of de aansluitingen daar wel in orde zijn? 

michael.h

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

De eerste monteur heeft de aansluitingen gecontroleerd en heeft de coax splitter + coax kabel vervangen met nieuwe. De tweede monteur heeft als het goed is een signaalmeting en in de wijkkast gekeken, maar ik krijg hier prima signaal volgens de monteur. 

 

Wellicht kan @Alex iets voor mij betekenen? Maar misschien moet ik mijn eigen topic aanmaken. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @michael.h , welkom nog op de Ziggo Community 🙂

 

Ik heb alvast even een kijkje voor je genomen: Er lijkt 'iets' te zijn gebeurd in je wijk afgelopen week, maar ik kan nog niet zo goed vinden/verklaren wat precies. Wel dat er signaalproblemen waren en deze sindsdien zijn opgelost. Om je een idee te geven:

 

Alex_0-1640964671161.png

 

Mocht je nog steeds problemen ervaren, raad ik je inderdaad een eigen topic aan, dan duiken we er wat dieper in.

michael.h

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Interessant. 27 december is volgensmij wel een dag geweest waar ik tot ongeveer 1 uur 's nachts problemen had gehad met dat het internet er om het uur uitviel.

 

Zou je kunnen kijken wat er op 18 december rond ~16:00 uur is gebeurd? Op die dag had ik zeker nog problemen omdat ik toen contact opnam met Ziggo.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@michael.h  Allereerst nog de beste wensen voor 2022! Wat er op 18 december 2021 rond 16 uur is gebeurd kan ik helaas niet zien. Van dit tijdstip zie ik helaas geen meetresultaten terug.Maar wat zijn je bevindingen sinds de aanpassingen in ons netwerk omstreeks 27 december 2021? Indien je nog problemen ervaart raad ik aan een eigen topic te starten op dit forum zoals aangegeven door collega @Alex. Zo krijgt jouw vraag de volledige aandacht van de hier aanwezige experts en moderators en voorkom je dat jouw hulpvraag door die van andere gebruikers loopt.

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Paul @Alex @michael.h  zoals verwacht is het probleem niet opgelost...

michael.h

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ook hier weer sinds 00:34 last van. Ik zal mijn eigen topic ook maar even aanmaken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@d.postma14 Ontzettend vervelend dat je nog steeds problemen ervaart! Ik heb een nieuwe meting lopen om de komende 2 dagen jouw verbinding nauwkeurig te monitoren. Zie jij kans storingsmomenten bij te gaan houden (inclusief datum + tijd). Aan de hand van jouw data en de data uit onze meting kan ik dan de te nemen vervolgstappen bepalen. 

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Paul Goedemiddag Paul,

 

De verbinding valt afgelopen paar dagen weer elk uur even weg, elke 11e minuut van het uur om precies te zijn..

 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@d.postma14 In de meting zie ik tot dusver geen afwijkingen terug in de connectie tussen het modem en het netwerk. Dat de verbinding elke 11e minuut van het uur wegvalt moet dus ergens anders door veroorzaakt worden. Klopt het dat je een router hebt aangesloten op het modem? Zou je dan eens in de configuratie v.d. router kunnen nagaan of de leasetijd te kort staat ingesteld. Kijk daarnaast of de router goed geconfigureerd i.c.m. het modem en de rest van het thuisnetwerk. Een foutief geconfigureerd netwerk kan zorgen voor een dubbel intern netwerk wat ook voor uitval op de verbonden apparaten kan zorgen. Zie je kans dit na te gaan?

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Paul ik heb geen router op de modem aangesloten.. heel vreemd maar sinds mijn melding gister is er ook nog geen verlies van verbinding geweest (is de router gereset vanuit jullie kant toevallig? )

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@d.postma14 Het leek alsof er een Netgear (Router) op het modem aangesloten was. Maar mogelijk heb ik dit niet goed gezien. Er is sinds gisteren ook verder niets aangepast. De verbinding ziet er verder prima uit. Ik ben dan ook blij om te horen dat bij jou alles nu ook weer naar wens werkt. Zullen we de komende paar dagen de vinger nog even aan de pols houden? Deel anders aanstaande vrijdag nog eens opnieuw jouw bevindingen. Dan kunnen we tegen die tijd besluiten of dit topic opgelost is, of dat er een vervolgactie nodig is.

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Paul ik zal t aankomende tijd in de gaten houden, maar het lijkt mij sterk dat na al die tijd het nu ineens spontaan opgelost is... (wellicht zijn de wonderen de wereld nog niet uit 😃)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@d.postma14 Helemaal goed! We houden dan contact via dit topic. Mochten er opnieuw problemen optreden dan pakken we de draad hier gelijk weer op.

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Paul helaas is het sinds vandaag weer mis met de verbinding en valt elk uur weer weg., de onderstaande tijden heb ik tot nu toe kunnen registreren:

 

17:41 en 18:41

 

Maar naar verwachting blijft dit weer elk uur voor komen... 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@d.postma14 Ontzettend balen dat je toch nog steeds last hebt van uitval op de verbinding! In de meting die nog loopt op de verbinding zie ik twee keer een dip terug op de upstream SNR. Heb je op 10 januari om 01:51 uur en op 10 januari 2022 omstreeks 17:51 en 18:51 uur ook problemen met de verbinding geconstateerd? 1Het lijkt mij in dat geval verstandig dat er opnieuw een storingsmonteur komt kijken om de oorzaak van de signaaldips op met name het retoursignaal te achterhalen. Ik hoor dan graag op welke datum een afspraak het beste schikt. 

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Paul ik denk dat je de datums niet helemaal correct hebt ingetypt maar de verbinding valt onafgebroken elk uur van de dag weg, elke dag. Ik wil best weer de tijd (vrij) willen nemen om een monteur te ontvangen, maar zou niet weten wat de zoveelste monteur nog kan vinden in de verbinding. Alles in huis is al diverse keren nagekeken en nagemeten zonder resultaat, het enige wat ik nog kan bedenken is dat de router instabiel is (softwarematig/hardwarematig) of dat er toch een mankement in de bekabeling van buitenaf zit. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@d.postma14 Ik zie dat ik inderdaad een van de datums verkeerd heb ingetypt. Op basis van wat ik terugzie in de meting die nog loopt en op grond van de notities in de monteursbon van 27 december 2021 lijk het mij verstandig dat er toch een netwerkmonteur langskomt.Zo te lezen had de vorige monteur ook het vermoeden dat er mogelijk een probleeem verderop in het netwerk (tussen AOP en eindversterker ) zit. Ik heb een nieuwe afspraak ingepland op vrijdag 14 januari 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. 

Uitgelicht topic