d.postma14

Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Internet valt steeds weg

Internetverbinding valt meerdere keren per dag weg voor een aantal seconden, zowel bedraad als wifi. Al een aantal keren een monteur ingeschakeld en van alles veranderd/ omgewisseld, maar het probleem komt steeds weer terug.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik ben overgestapt naar KPN, sinds dien geen enkel probleem met wegvallen van internet.  Na maanden van ellende en afspraken met monteurs talloze telefoontjes naar de klantenservice die 80% van de keren geen benul heeft waar ze het over hebben (mits ze verstaanbaar zijn) met uiteindelijk de conclusie dat het aan mijn eigen apparatuur ligt was ik er klaar mee en ben ik overgestapt. Bijna 75 euro per maand betalen en geen vergoeding voor de ellende die ik meer dan een half jaar gehad heb (om nog maar te zwijgen over de aantal dagen die ik vrij heb moeten nemen om de zoveelste monteur te ontvangen) Ziggo heeft nog veel te doen om de zaken op orde te krijgen. Mijn advies is stap lekker over naar bv KPN en steek geen moeite in deze eindeloze ellende met de conclusie dat het aan je eigen spullen ligt. 

Bekijk in context

90 Reacties 90
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Vervelend dat signaal steeds weg valt en hopelijk kan je volgde posten:

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
 
d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
 
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Heb je ook foto van de aansluiting waar Ziggo het huis binnenkomt en wat voor Modem gebruik je.

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hierbij de foto 's

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @d.postma14 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je last hebt van een wegvallende internetverbinding! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Ik zie dat expert @Dave! al het nodige met je heeft nagelopen. De aansluiting, zoals te zien op de foto's die je deelt, ziet er verder prima uit. Ik heb ook even een blik geworpen op het signaal, en het valt mij op dat zowel op de down- als upstream enige ruis terug te zien is. Wil je de coaxkabel die tussen het aansluitpunt (AOP) met de daarop aangesloten POA1-B verdeler en modem is aangesloten eens ontkoppelen. Sluit de coaxkabel dan weer opnieuw aan op de POA1-B splitter en het Giga Connectbox modem. 

Ik wil nadat je deze handelingen hebt verricht het signaal even opnieuw vergelijken. Mocht het dan niet verbeterd zijn qua signaalwaarden op de down- en upstream dan wil ik hiervoor toch graag een afspraak met een storingsmonteur inplannen.

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Goedemiddag Paul,

 

Bedankt voor je bericht! Ik heb de coax kabel ontkoppeld en weer gekoppeld. Heb vandaag weer diverse meldingen gehad dat het internet even weg valt.

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De meeste uitvallen zijn van korte duur, dus ik vraag me af of deze überhaupt wel ergens geregistreerd worden 😀

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@d.postma14 Op dit moment zie ik geen problemen terug m.b.t. het signaal. Maar ik laat nu even een meting lopen om de komende 2 dagen het signaal nauwkeuriger te monitoren. Zie jij kans de storingsmomenten bij te gaan houden? Noteer dan de datum en tijd waarop je dit merkt. Aan de hand daarvan kan ik jouw data naast onze meetresultaten leggen en zodoende eventuele netwerkgerelateerde oorzaken opsporen. 

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik zal alle mogelijke storingsmonenten noteren, alvast bedankt 👍🏻

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@d.postma14 Top, dan wachten we jouw bevindingen even af. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Paul  en  @d.postma14  probeer eerst de witte kap van de splitter eens af te halen, zelf heb ik ook zo een AOP de nieuwste die er is, maar staat de foto verkeerd of hebben ze de AOP verkeerd om gemonteerd de mijne staat namelijks zie foto 2 en 3, de oude Teleste versterker heb ik laten vervangen door een Technetix van de Ziggo Randapparatuur winkel.

 

Wat me wel opvalt er gaat nog een extra aarde draad je AOP in, waar hebben ze deze naar toe geleid, ik heb namelijk ook een draad en deze hebben ze los gehouden en niet aangesloten.

 

 

Nieuwste van nieuwste AOPNieuwste van nieuwste AOPIMG_9234.jpg

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb het witte kapje verwijderd, de aarde kabel zit nergens op aangesloten. Verder heb ik er geen versterker tussen te zitten. 

20211126_094926.jpg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@d.postma Hartelijk dank voor het delen van de foto's waarop de aansluiting te zien is. Ik zie in de meting die nu loopt toch wat signaaldips terug op met name de upstream. Gezien de zaken die je tot dusver qua binnenhuisinstallatie nagelopen hebt, lijk het mij verstandig dat er een monteur langskomt. Op welke data zou een afspraak jou het beste schikken?

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Paul Vanaf aankomende dinsdag tm vrijdag zou mij wel schikken.

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Kleine aanpassing op bovenstaande,  aankomende wo, do, vr, zou mij het best uitkomen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@d.postma14 Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb een afspraak ingepland met een monteur op donderdag 2 december 2021 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het voor iedereen veilig. Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

d.postma14
Topicstarter
Level 5
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Paul alvast bedankt, ik hoop dat de monteur het probleem op kan lossen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@d.postma14 Inmiddels zie ik dat de monteur bij jou is langs geweest. Door hem is het nodige gecontroleerd en nagelopen. Er is door de monteur zo te zien ook een vervolgtaak (ticketnummer:TTS668004) aangemaakt om onderhoudhoudswerkzaamheden uit te voeren aan het netwerk bij jou in de buurt. Wat zijn op dit moment jouw bevindingen m.b.t. de werking van de diensten?

Uitgelicht topic