S.Zvo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internet valt steeds weg

Hallo mensen,

Ik heb vandaag contact gehad met een Ziggo medewerker over mijn probleem en die zei dat ik hier naartoe moest komen voor mijn vraag. Het probleem is dat de laatste tijd mijn verbinding een aantal keer per dag weg valt en af en toe valt het netwerk plat. Tijdens het gesprek via de chat, zei de gene dat het aan een van mijn keuken apparatuur lag. Dus stuurde hij een link door met daarin uitleg over de connect app. Daarin moest ik zien welk apparaat verbinding maakt met mijn netwerk en het verstoord, maar het ding is dat de app niks kon vinden. Bij mezelf vraag ik me al af hoe kan iets van mijn keuken apparatuur verbinding maken met het netwerk, terwijl niks van mijn keuken apparatuur netwerk mogelijkheden heeft. Daarom heeft de gene van de chat gezegd dat ik mijn probleem moest stellen in de community, met de kans dat iemand er zal naar kijken die er verstand van heeft. 

Ik hoor graag van jullie!

63 Reacties 63
marcel1982

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

@marcel1982

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Bij deze de originele kabel van Ziggo naar het modem en 1 kabel naar de woonkamer geen versterkers of splitters verder.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie een bak ruis, niet te repareren pakketjes, Fouten na RS, op je modem.

Een paar mogelijke oorzaken:

Haal de stekker achter uit het modem en duw hem er weer stevig over de aansluiting.
Haal het modem 30 seconden van de stroom.

Nog steeds na een uur Fouten na RS?

Kun je, als je de kans hebt, dan een keer alleen het modem in de wandcontactdoos stoppen, dan het modem 30 seconden van de stroom en na een uur kijken of er dan nog Fouten na RS zijn.

Zo nee, is er iets met de splitter.

Zo ja, dan zou Ziggo je een nieuwe splitter kunnen sturen.

Laat het hier weten, dan kan er de nodige actie ondernomen worden.

marcel1982

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Ik zie een bak ruis, niet te repareren pakketjes, Fouten na RS, op je modem.

Een paar mogelijke oorzaken:

Haal de stekker achter uit het modem en duw hem er weer stevig over de aansluiting.
Haal het modem 30 seconden van de stroom.

Nog steeds na een uur Fouten na RS?

Kun je, als je de kans hebt, dan een keer alleen het modem in de wandcontactdoos stoppen, dan het modem 30 seconden van de stroom en na een uur kijken of er dan nog Fouten na RS zijn.

Zo nee, is er iets met de splitter.

Zo ja, dan zou Ziggo je een nieuwe splitter kunnen sturen.

Laat het hier weten, dan kan er de nodige actie ondernomen worden.

Zojuist gedaan wat je vroeg.  Ik zal vanavond pas weer kunnen kijken of het nu goed is.  Zal het dan weer even posten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@marcel1982 Prima, hoe meer gegevens, hoe sneller de juiste oplossing.

marcel1982

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

@marcel1982 Prima, hoe meer gegevens, hoe sneller de juiste oplossing.

Nou heeft even geduurd, en heb het idee dat de verbinding niet meer wegvalt , of in elk geval niet zo vaak meer als eerst.

Dit zijn nu de gegevens:

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@marcel1982 Dat ziet er al een stuk beter uit, ik zal een Ziggo moderator vragen om even mee te kijken en zo nodig stappen te ondernemen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @marcel1982 . 

Als ik het goed begrijp heb je de afgelopen dagen geen/minder problemen gehad? 🙂 

marcel1982

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey @marcel1982 . 

Als ik het goed begrijp heb je de afgelopen dagen geen/minder problemen gehad? 🙂 

Klopt, nadat ik alleen het modem heb aangesloten zonder splitter is het tot dusver stabiel. Echter tijdelijke oplossing gezien we nu geen tv kunnen kijken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Lycke Ziggo Conclusie: met splitter is het een stuk slechter dan zonder splitter.

Mogelijk helpt een nieuwe splitter.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4351Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Be rt Inderdaad een goede vervolgstap! Ik heb je een nieuwe splitter toegestuurd @marcel1982. Er wordt tevens een nieuwe kabel voor tussen de splitter en modem geleverd. Zodra PostNL je pakket in bezit heeft, ontvang je een Track & Trace code. Houd je ons op de hoogte hoe het met de nieuwe splitter werkt? Als het ook dan niet goed werkt, plan ik graag een monteur voor je in.

marcel1982

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vincent Ziggo wrote:

@Be rt Inderdaad een goede vervolgstap! Ik heb je een nieuwe splitter toegestuurd @marcel1982. Er wordt tevens een nieuwe kabel voor tussen de splitter en modem geleverd. Zodra PostNL je pakket in bezit heeft, ontvang je een Track & Trace code. Houd je ons op de hoogte hoe het met de nieuwe splitter werkt? Als het ook dan niet goed werkt, plan ik graag een monteur voor je in.

Goedenavond, bedankt voor de service. Alles vandaag ontvangen. Echter hetzelfde resultaat. Dit keer zo erg dat ik het na een poosje maar weer tussenweg heb gehaald. Nu het modem rechtstreeks zit is het weer beter. Maar we merken wel dat het vaak sochtends alsnog slecht is op deze manier. Ik heb het idee als ik veel data gebruik youtube ofzo in de ochtend dan valt de verbinding regelmatig weg. Overdag met kantoor werk stuk minder lijkt het.

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Wat ontzettend balen dat het met een nieuwe kabel en splitter niet beter is. Nu dat we dit hebben getest en het niet beter werkt, plannen we graag een monteur met je in. Het lijkt er dan toch op dat er naar het signaal gekeken moet worden.

Als je nog niet een afspraak hebt gemaakt, help ik je daar nu graag bij. Op welke dagen en tussen welke van de onderstaande tijden komt een afspraak voor jou het beste uit? 

  • Tussen 08:00 en 13:00 uur
  • Tussen 12:00 en 18:00 uur
marcel1982

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marije Ziggo wrote:

Wat ontzettend balen dat het met een nieuwe kabel en splitter niet beter is. Nu dat we dit hebben getest en het niet beter werkt, plannen we graag een monteur met je in. Het lijkt er dan toch op dat er naar het signaal gekeken moet worden.

Als je nog niet een afspraak hebt gemaakt, help ik je daar nu graag bij. Op welke dagen en tussen welke van de onderstaande tijden komt een afspraak voor jou het beste uit? 

  • Tussen 08:00 en 13:00 uur
  • Tussen 12:00 en 18:00 uur

Goedemiddag, Dank je voor de reactie!

 

In principe maandag t/m woensdag elk tijdstip wel. Echter komende woensdag zijn we tussen 10 en 13 niet aanwezig.

 

Vriendelijke Groet, Marcel 

S.Zvo
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vincent Ziggo wrote:

Hoi @S.Zvo en welkom hier! Ik heb je verbinding even nagekeken en zie dat er wel degelijk een Bosch / Siemens / Nefit apparaat verbinding heeft met de wifi. Deze legt jouw verbinding volledig lam. Er komt een firmware update aan welke dit oplost. Voor jouw Arris Connectbox is deze nog in ontwikkeling. Wanneer deze gereleased wordt, is helaas nog niet duidelijk. Tot die tijd zou je deze apparaten van de wifi moeten halen. Wellicht heb je nog een handleiding van de apparatuur om dit te regelen? 

Ik weet niet of het nog mogelijk is om hierop te reageren, maar ik vroeg me af, waar kan ik zien welk apparaat er verbonden is met mijn netwerk. Want als jullie allemaal zeggen dat er een Bosch / Siemens / Nefit apparaat verbonden is, dan ben ik wel benieuwd welke het is. Ik heb maar 2 Bosch apparaten en dat zijn een afwasmachine en een droger. Voor de rest heb ik geen apparaten van die merken. Ik heb geprobeerd om te kijken of ze iets met het internet te maken hebben, maar dat is niet zo (ik kon in ieder geval niks vinden). Maar ik snap het concept niet helemaal wat die apparaten ermee te maken hebben, hoe kan een apparaat mijn netwerk verstoren als ze bijna de hele dag uit staan? In ieder geval, als ik nog hulp kan krijgen, dan alvast bedankt!

Mvg, S.Zvo

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@S.Zvo schreef: “Maar ik snap het concept niet helemaal wat die apparaten ermee te maken hebben, hoe kan een apparaat mijn netwerk verstoren als ze bijna de hele dag uit staan?”

Als ze verbinding hebben via wifi, dan blijven ze verbinding houden via wifi en kun je ze met de Home Connect app aanzetten of uitzetten.

De wijze waarop de software van Bosch / Siemens / Nefit de verbinding blijven houden, is niet geheel volgens de wereldwijd afgesproken regels geschreven en dat geeft bij bepaalde routers zoveel problemen, dat de router zichzelf op een gegeven moment geheel reset om de boel wr op orde te krijgen.

S.Zvo
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Be rt wrote:

Als ze verbinding hebben via wifi, dan blijven ze verbinding houden via wifi en kun je ze met de Home Connect app aanzetten of uitzetten.

 

Ik heb al gekeken via de Home Connect app of ik daar apparaten kan vinden, maar ik kan niks vinden. Vgm had u dat al eerder aangeboden. Is er nog iets waar ik kan zien of er apparaten zijn verbonden met mijn netwerk?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

In je modem staan de Verbonden apparaten met een MAC adres, hierin is een code opgenomen voor de fabrikanten.

Kopieer het MAC adres naar het invulveld op deze website klik hier →  Home | MAC Vendor Lookup Tool & API | MACVendors.com en je kunt zien wie de fabrikant is van het verbonden apparaat.

S.Zvo
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Be rt wrote:

In je modem staan de Verbonden apparaten met een MAC adres, hierin is een code opgenomen voor de fabrikanten.

Kopieer het MAC adres naar het invulveld op deze website klik hier →  Home | MAC Vendor Lookup Tool & API | MACVendors.com en je kunt zien wie de fabrikant is van het verbonden apparaat.

Ik heb gekeken naar verbonden apparaten en daar stond geen Bosch/Siemens/Nefit apparaat tussen. Er stonden letterlijk maar 4 apparaten en dat waren onze telefoons en een laptop. Ik weet niet of het mogelijk is dat jullie dan die Bosch/Siemens/Nefit apparaten disconnecten, want ik kan het in ieder geval niet vinden. Het is wel raar dat het bij jullie wel staat en bij mij niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@S.Zvo schreef: “Het is wel raar dat het bij jullie wel staat en bij mij niet.”

Je schreef jullie, ik kan niets zien, dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderator/medewerkers Ziggo achter hun naam hebben staan, zij kunnen wel dieper in de systemen kijken.

YoloDoge

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb dezelfde problemen als @S.Zvo en ik weet ook al welk apparaat het probleem veroorzaakt: mijn desktop pc. Als ik met andere apparaten op het het netwerk aan het werk ben, heb ik geen problemen. Als ik op mijn desktop pc aan het werk ben, valt mijn internet om de haverklap uit. Zowel de bedrade als het draadloos internet valt uit en kom weer na een minuut of 10 vanzelf terug. Iemand enig idee hoe mijn pc dit kan veroorzaken?

Uitgelicht topic