S.Zvo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internet valt steeds weg

Hallo mensen,

Ik heb vandaag contact gehad met een Ziggo medewerker over mijn probleem en die zei dat ik hier naartoe moest komen voor mijn vraag. Het probleem is dat de laatste tijd mijn verbinding een aantal keer per dag weg valt en af en toe valt het netwerk plat. Tijdens het gesprek via de chat, zei de gene dat het aan een van mijn keuken apparatuur lag. Dus stuurde hij een link door met daarin uitleg over de connect app. Daarin moest ik zien welk apparaat verbinding maakt met mijn netwerk en het verstoord, maar het ding is dat de app niks kon vinden. Bij mezelf vraag ik me al af hoe kan iets van mijn keuken apparatuur verbinding maken met het netwerk, terwijl niks van mijn keuken apparatuur netwerk mogelijkheden heeft. Daarom heeft de gene van de chat gezegd dat ik mijn probleem moest stellen in de community, met de kans dat iemand er zal naar kijken die er verstand van heeft. 

Ik hoor graag van jullie!

63 Reacties 63
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@S.Zvo 

Waaraan is te zien dat je verbinding “wegvalt”? Wanneer is het begonnen?

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

Zit vaak in de meterkast.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

 

S.Zvo
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Henno,

Bedankt voor de hulp!

Wanneer mijn vader bezig is op zijn PC, dan ziet hij ineens dat de wifi logo in een wereld bol verandert. Soms wanneer hij weer verbindt met het netwerk, dan staat er dat er het netwerk geen internet heeft. Dat gebeurt dan ook op mijn telefoon, dan valt de verbinding ineens weg en dan moet de telefoon opnieuw zoeken naar het netwerk. Afgelopen maandag viel het netwerk ineens plat. Geen apparaat kon verbinding maken met het netwerk en na een kwartier heb dan maar de router gereset. Na 10 minuten, was het netwerk weer aanwezig.

(Antwoord op het netwerk vraag)

Voor de up en downstream heb ik geprobeerd om het te vinden voor u, maar in de instructie die u had opgestuurd staat in dat ik naar de volgende link moest gaan :http://wifi.booster. Maar daar kan ik niet opkomen. Dus dat wordt dan lastig. Ik kan ook niet garanderen dat dit ook mijn box is, want op de foto van de site staat de naam op de router staat, maar die staat er niet (Zult u zien op de foto)

(Antwoord op het up en downstream vraag)

Dit zijn de foto's (Bijlage) van de bekabeling van mijn router.

(Antwoord op de bekabeling vraag)

 

 

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Je kunt de up- en downstream waarden en log vinden via het ip adres van het modem http://192.168.178.1

Op de foto's; links is modem, rechts is WiFi booster op zolder, toch? Kun je ook een foto maken hoe het modem op het AOP aangesloten zit?

S.Zvo
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Als ik op de link klik dan blijft de pagina wit, ik heb het een aantal keer geprobeerd erin te komen, maar dat lukt niet.

de foto’s van het vorige bericht zijn allemaal van 1 router in mijn meterkast. Hier is de foto van de aansluiting.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als eerste het oranje omlijnde witte kapje er af halen, soms houdt dit de splitter tegen om diep genoeg in de wandcontactdoos te kunnen komen voor een goed contact.

Hierna het modem 30 seconden van de stroom en dan weer op http://192.168.178.1/ klikken.

Geef ook de 2,4 en 5 GHz verschillende namen en maak verbinding met 1 van de 2.

Hoop dat je hierna de vragen van @Henno kan beantwoorden.

 

 

S.Zvo
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de hulp, nu kom ik wel op de site en moet ik na een paar stappen op volgende klikken (bij WiFi-configuratie), maar dan stopt ie weer met werken. Ik klik dan op volgende en hij doet dan niks meer. Wat is nu de beste optie?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@S.Zvo Ik ga even van het begin af aan: “Bij mezelf vraag ik me al af hoe kan iets van mijn keuken apparatuur verbinding maken met het netwerk, terwijl niks van mijn keuken apparatuur netwerk mogelijkheden heeft.”

Is dit Siemens of Bosch of Neff apparatuur?

Zo ja, lees dan dit topic, er zijn nogal problemen met deze apparatuur en software en de wifi verbinding en uitval van het modem:

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/geen-werkend-internet-i-c-m-bosch-siemens-of-ne...

S.Zvo
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi,

Deze link kreeg ik ook door gestuurd via de chat van Ziggo en toen moest ik kijken of een apparaat verbonden was. Het ding is de app die ik dan moest installeren (Home Connect) kon niks vinden. Daarom ben ik naar de community door gewezen. 
ik heb 2 Bosch apparaten in mijn keuken en dat zijn m’n koelkast en afwasmachine, maar die zijn al best oud, dus ik verwacht niet dat zij ineens netwerk mogelijkheden hebben. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@S.Zvo Ah, natuurlijk, helemaal verkeerd gelezen, ze hebben geen netwerk mogelijkheid.

 

Dan hoop ik dat je deze vraag kan beantwoorden van @Henno 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

S.Zvo
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

Het is me toch gelukt om de gegevens te vinden, ik hoop dat dit de gegevens zijn die u zocht.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@S.Zvo Ik zie al wel wat T3 problemen, maar die zijn nog niet duidelijk in tijd.

Kun je de Netwerk historie hier ook plaatsen?

S.Zvo
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

 

 

Dit is wat ik kon vinden bij netwerk historie.

 

S.Zvo
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Be rt wrote:

@S.Zvo Ik zie al wel wat T3 problemen, maar die zijn nog niet duidelijk in tijd.

Kun je de Netwerk historie hier ook plaatsen?

Ik heb je beantwoord, ik weet niet of je het binnen hebt gekregen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Helaas niet binnen gekregen.

Veel T3 meldingen.

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen in de achtergrond mogelijk iets vinden wat dit veroorzaakt.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hoi @S.Zvo en welkom hier! Ik heb je verbinding even nagekeken en zie dat er wel degelijk een Bosch / Siemens / Nefit apparaat verbinding heeft met de wifi. Deze legt jouw verbinding volledig lam. Er komt een firmware update aan welke dit oplost. Voor jouw Arris Connectbox is deze nog in ontwikkeling. Wanneer deze gereleased wordt, is helaas nog niet duidelijk. Tot die tijd zou je deze apparaten van de wifi moeten halen. Wellicht heb je nog een handleiding van de apparatuur om dit te regelen? 

marcel1982

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vincent Ziggo wrote:

Hoi @S.Zvo en welkom hier! Ik heb je verbinding even nagekeken en zie dat er wel degelijk een Bosch / Siemens / Nefit apparaat verbinding heeft met de wifi. Deze legt jouw verbinding volledig lam. Er komt een firmware update aan welke dit oplost. Voor jouw Arris Connectbox is deze nog in ontwikkeling. Wanneer deze gereleased wordt, is helaas nog niet duidelijk. Tot die tijd zou je deze apparaten van de wifi moeten halen. Wellicht heb je nog een handleiding van de apparatuur om dit te regelen? 

Goedenavond, volgens mij hebben we hier hetzelfde probleem maar we hebben geen witgoed op de wifi...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@marcel1982 Heb je alleen wifi problemen of ook uitval als de apparatuur bedraad is aangesloten?

marcel1982

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

@marcel1982 Heb je alleen wifi problemen of ook uitval als de apparatuur bedraad is aangesloten?

Zowel wifi als bedraad. Modem durf ik inmiddels niet meer te resetten omdat de verbinding de laatste keer half uur weg is geweest voor deze weer hersteld was. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@marcel1982 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Uitgelicht topic