WilcoSnel

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Internet valt steeds weg na onderhoud

Er is vorige week onderhoud gedaan in de wijkkast. Sindsdien valt een aantal keer per dag het internet volledig weg op alle apparaten. Soms is dit na een minuut of 10 uit zichzelf weer opgelost (wat natuurlijk erg irritatie opwekt). Maar ik moet daarnaast minimaal 1x per dag de modem uitzetten en na een minuut weer aanzetten omdat de automatische herstart niet goed gaat. Dit was nooit het geval voor het onderhoud van vorige week. Er is denk ik iets niet goed gegaan tijdens dit onderhoud. Kan dit opgelost worden? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
WilcoSnel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

17540000008.838256 qam20
26020000007.938256 qam1
36100000007.838256 qam2
46180000007.838256 qam3
5626000000840256 qam4
66340000008.138256 qam5
7642000000838256 qam6
86500000008.338256 qam7
96580000008.840256 qam8
10666000000938256 qam9
11674000000938256 qam10
126820000008.540256 qam11
136900000008.140256 qam12
146980000008.338256 qam13
157060000008.540256 qam14
167140000008.938256 qam15
177220000008.538256 qam16
187300000008.540256 qam17
197380000008.940256 qam18
207460000008.938256 qam19
218260000008.438256 qam29
228340000008.640256 qam30
238420000008.438256 qam31
24850000000838256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.9200
2Locked38.9130
3Locked38.9380
4Locked38.9160
5Locked40.3170
6Locked38.9230
7Locked38.9180
8Locked38.9110
9Locked40.3120
10Locked38.9150
11Locked38.9150
12Locked40.3150
13Locked40.3280
14Locked38.9210
15Locked40.3180
16Locked38.9210
17Locked38.9220
18Locked40.3120
19Locked40.3100
20Locked38.9130
21Locked38.9180
22Locked40.3160
23Locked38.9140
24Locked38.9170

 

De rest van de kabel is vanmiddag vervangen. Groot verschil in cijfers zoals hierboven is te zien 😄 we hadden vooral problemen de maximale upload snelheid te halen. Dan klapte de verbinding als gevolg uit. Maar ook dat lijkt nu eindelijk verholpen! Nogmaals dank aan iedereen die heeft meegedacht en geholpen 😄

Bekijk in context

52 Reacties 52
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

WilcoSnel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Zie foto hieronder van de hoofdaansluiting. Zoals gezegd hier is niks aan veranderd. 

IMG_20220807_104424.jpg

 

Zie hieronder voor de netwerk historie. 

 

Tijd Prioriteit Omschrijving

07/08/2022 10:46:21noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/08/2022 10:37:28FoutDCC rejected authentication failure;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/08/2022 10:07:46Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/08/2022 09:18:59Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/08/2022 09:18:56Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/08/2022 09:08:35Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/08/2022 09:08:24FoutService Add Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/08/2022 09:04:44FoutService Delete Response rejected - Invalid Transaction;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/08/2022 08:54:15Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/08/2022 08:54:5FoutService Add Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07/08/2022 08:26:29Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/08/2022 18:59:53Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/08/2022 18:31:50FoutService Add Ack rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/08/2022 18:17:51Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/08/2022 18:12:36FoutService Delete Response rejected - Invalid Transaction;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/08/2022 18:11:2FoutService Add Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/08/2022 17:44:22Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/08/2022 17:43:43FoutService Change Response rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/08/2022 17:30:40Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06/08/2022 17:30:21FoutDCC-ACK rejected authentication failure;CM-MAC=18:35:d1:aa:2c:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:87:7e:51;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@WilcoSnel Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem ook de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

WilcoSnel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

 

Excuus, de up en downstream vergeten.

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000-1533256 qam3
2602000000-14.434256 qam1
3610000000-14.535256 qam2
4626000000-16.333256 qam4
5634000000-15.533256 qam5
6642000000-15.433256 qam6
7650000000-15.433256 qam7
8658000000-15.334256 qam8
9666000000-1534256 qam9
10674000000-1533256 qam10
11682000000-1633256 qam11
12690000000-16.233256 qam12
13698000000-16.333256 qam13
14706000000-16.532256 qam14
15714000000-16.532256 qam15
16722000000-16.332256 qam16
17730000000-16.832256 qam17
18738000000-17.731256 qam18
19746000000-17.731256 qam19
20754000000-17.331256 qam20
21826000000-2029256 qam29
22834000000-2029256 qam30
23842000000-2128256 qam31
24850000000-2227256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked33.9273430
2Locked34.442920
3Locked3514730
4Locked33.4662300
5Locked33.8324480
6Locked33.8179750
7Locked33.9207250
8Locked34.3149750
9Locked34.3139660
10Locked33.8483400
11Locked33.41097760
12Locked33.41278910
13Locked332387180
14Locked32.66849820
15Locked32.57240880
16Locked32.94111500
17Locked32.311505260
18Locked31.662903290
19Locked31.669272110
20Locked31.932537560
21Locked29.310887476910
22Locked29.31090856486
23Locked28.616396339357793
24Locked27.71833901875617072

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15880000050512064 qam13
23840000049.3512064 qam16
34520000049.8512064 qam15
45200000049.8512064 qam14



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Hier gaat iets heel erg fout met je signaal, een te laag binnenkomend signaal en te veel weerstand richting Ziggo.

 

Een Ziggo moderator kan in de achtergrond kijken en zien wat de beste stappen zijn die genomen moeten worden.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je community profiel staan, dan kan er dieper in de systemen gekeken worden.

WilcoSnel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Top! Dank voor het uitsluiten en bevestiging dat er iets niet goed gaat.

 

De genoemde info staat in mijn profiel. Dus ik verwacht dat ze er snel mee aan de gang kunnen. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @WicloSnel! Goed dat je al een beetje geholpen bent. Ik heb het signaal gecheckt en het ziet er alles behalve goed uit. Wil je voor mij voor de zekerheid je kabel eens rechtstreeks aansluiten op de hoofdaansluiting? Ik ben benieuwd wat er hier dan veranderd. Als het drama blijft, plannen we een monteur in! 

Lees alvast hier de voorwaarden: https://www.ziggo.nl/klantenservice/monteur/monteur-kiezen#/ik-wil-hulp-met-een-storing/storingsmont...

WilcoSnel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Het gaat inmiddels al een kleine 24 uur goed. Dus ik blijf er nog even vanaf. Mocht het probleem zich de komende dagen weer voordoen, dan probeer ik dat nog even. Dank zover

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

je signaal is al voorbij de ondergrens, de problemen gaan dus sowieso terugkomen. het vermogen mag niet onder -8 komen (je hebt op sommige frequenties -20..) en de snr moet overal 33 of hoger zijn en je fouten voor rs zijn ook veel te hoog

WilcoSnel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

We hebben vandaag en gister inderdaad weer een aantal keer problemen gehad. De modem zit inmiddels zonder de splitter direct in de hoofdaansluiting. Het vermogen is iets verbeterd, maar nog steeds lager dan de -8 die je noemt.

 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000-12.935256 qam3
2602000000-12.235256 qam1
3610000000-1236256 qam2
4626000000-12.735256 qam4
5634000000-12.535256 qam5
6642000000-12.535256 qam6
7650000000-1335256 qam7
8658000000-12.535256 qam8
9666000000-11.935256 qam9
10674000000-1235256 qam10
11682000000-12.735256 qam11
12690000000-13.435256 qam12
13698000000-13.335256 qam13
14706000000-13.435256 qam14
15714000000-1335256 qam15
16722000000-1335256 qam16
17730000000-13.534256 qam17
18738000000-1434256 qam18
19746000000-1434256 qam19
20754000000-14.434256 qam20
21826000000-16.432256 qam29
22834000000-16.332256 qam30
23842000000-17.531256 qam31
24850000000-1831256 qam32

 

Lijkt dus echt door de werkzaamheden te komen. En niet in de splitter te zitten. Of m'n hoofdaansluiting is kapot gegaan. Maar dat zou ik wel erg toevallig vinden. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Op het AOP moet het vermogen tenminste -3,5 dBmV zijn. Het signaal is nog steeds veel te zwak en de MER (signaal/ruis-verhouding) is onvoldoende (< 35 dB) op een aantal kanalen.

 

Het AOP (TRAS-1000) is verouderd, maar de oorzaak van bovenstaande ligt zeer waarschijnlijk buitenshuis.

WilcoSnel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ok, goed om te weten. Dank daarvoor. Gaat ziggo op basis van dit bericht actie ondernemen? Of moet ik daar nog over bellen of iets? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Ik heb de moderators ingelicht, zij komen naar verwachting morgen weer langs.

WilcoSnel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Top! Hartstikke bedankt 🙂 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Thanks @tobiastheebe voor je hulp 😄 

@WilcoSnel, ik plan graag een monteur in om de problemen te onderzoeken. Noem jij een aantal dagdelen waarop jij beschikbaar bent voor een afspraak? 😄

WilcoSnel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hi Madelon, 

Elke maandag en vrijdag kan. Eventueel dinsdag, woensdag of donderdag na 4 uur kan ook. Ik hoor het graag. 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Vrijdag 19-08 tussen 8:00 en 13:00 is dan de eerste mogelijkheid @WilcoSnel, ik heb deze afspraak direct voor je gepland. Je krijgt een mail ter bevestiging van de afspraak. Ook krijg je een SMS met een linkje naar de agenda van de monteur. Je kunt hier de afspraak eventueel wijzigen of annuleren als dit toch niet lekker uitkomt 😄 

Laat je weten wat de oorzaak van de problemen was en hoe de afspraak verliep? 

WilcoSnel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Dank voor de snelle reactie! Ik laat het weten

WilcoSnel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Afgelopen vrijdag is de ziggo monteur geweest. Hij heeft een tester op onze hoofdaansluiting gezet en bevestigde dat het signaal niet voldoende was. Schijnbaar volgen ze dan een stappenplan. Eerste stap is nieuwste hoofdaansluiting monteren. Dat was echter een probleem omdat er een verwarmingsbuis voorlangs loopt. Dat moest eerst gefixt worden. Dus de verwarmingsbuis is inmiddels verplaatst. Komende woensdag avond hebben we een nieuwe afspraak staan. 

Uitgelicht topic