1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mdb183

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet valt steeds uit, zelfs met kabel, en wifi is helemaal een ramp nadat ik een nieuwe modem heb gekregen.

Sinds eind juli in ons nieuwe appartement ingetrokken, toendertijd het goedkoopste abonnement tv+internet 60mbits/s (of 40mbits/s zelfs) aangeschaft. Zowel wifi als bekabeld was 100% werkend geen enkel gezeur mee gehad. Vervolgens toch overgestapt naar beter internet 200mbits/s en een mediabox voor alleen interactieve tv. Sindsdien is het volledig drama geworden.
Elke dag valt het internet (bekabeld) de hele tijd om de zoveel minuten/uur uit wat enorm vervelend is met online gamen en dan hebben we het nog geen eens over de wifi die praktisch geen 10 minuten kan werken zonder paar seconde weg te vallen.
Wanneer ik een speedtest uitvoer dan haal ik gewoon de mbits/s en met wifi ook redelijk hoog maar het is onbetrouwbaar als wat.

Het modem is nieuw (?) geleverd in juli en heb al meerdere tips uitgevoerd (plaatsing, splitsen 2,4ghz en 5ghz etc.) maar niets lijkt te werken en in de chat krijg ik te horen dat "er niks mis is met de verbinding"

Iemand enig idee hoe verder?

Bedankt alvast voor de moeite!
14 Reacties 14
Mdb183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
bump
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Plaats eens schermprints van alle status schermen van het modem.
Mdb183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ArChie.DVB wrote:
Plaats eens schermprints van alle status schermen van het modem.


bedoel je in die https 198 nog wat link?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Yup, die
Mdb183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als ik die test uitvoer zegt die bij al mn apparaten dat ik te ver weg ben, terwijl ik binnen 3 meter van de connectbox zit...
Mdb183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
efok wrote:
Yup, diePlaats eens schermprints van alle status schermen van het modem.


deze?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Nee, het gaat om de down- en upstreamwaardes en eventuele meldingen. Zie https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
Mdb183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jan F. wrote:
Nee, het gaat om de down- en upstreamwaardes en eventuele meldingen. Zie https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212


In netwerk historie staan ook een aantal errors maar das volgens mij niet actueel aangezien ik vandaag nog problemen had en die errors van 24-25 nov zijn "no response mac xxxxxx"
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Kun je een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.
Mdb183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Coax aansluiting in de muur (groene kabel)
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ziet er goed uit! Waarschijnlijk niet al te lang geleden vervangen denk ik.

Als je het modem rechtstreeks op het AOP plaatst als test, je hebt dan dus even geen TV, heb je dan ook de uitval?
Mdb183
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nu vanacht weinig problemen eigenlijk, wat me stoort is de aantal apparaat te gebruiken: 2 notitie, betekent dit dat 2 apparaten maar op wifi kunnen en bij meer wordt het buggy?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Nee, dat betekent het gelukkig niet. Wat het wél inhoudt, is me al 2 keer uitgelegd, maar ik ben helaas ook al 2 keer weer vergeten wat het was. Het is in ieder geval geen informatie voor ons, maar voor monteurs en dergelijke. Bij de meesten staat daar 2, bij mij ook terwijl ik met 8 man in 1 huis woon, dus minimaal 16 apparaten verbonden en dat gaat helemaal goed 🙂

Hopelijk blijft het goed gaan zo! Zo niet, dan ben ik benieuwd of het zonder die splitter beter werkt:)
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Mdb183, welkom op onze Community.

De verbinding met internet over de kabel lijkt helemaal in orde! De signaalwaarden zien er op het eerste gezicht prima uit. Maar deze zeggen niks over wat er in de modem gebeurd. Je geeft namelijk aan dat zelfs je bedrade internet helemaal wegvalt. Nou, en dat is niet echt tof wanneer je net een dikke upgrade hebt geregeld!

Een reset naar fabrieksinstellingen (gaatje achterop lange tijd ingedrukt houden tot je de lampjes ziet knipperen) helpt om gekke verschijnselen op te lossen. Blijft bedraad internet uitvallen dan kan dit veroorzaakt worden door een apparaat in huis (een NAS of mediacenter bijvoorbeeld). Test dan eens in het weekend een ochtend met wifi uit en maar 1 apparaat bedraad aangesloten. Als er dan nog steeds uitval is dan is de modem niet lekker, stuur mij dan een privébericht met je postcode, huisnummer en klantnummer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic