Sinds enkele dagen valt onze internetverbinding dagelijks meerdere keren uit en lijkt de Connectbox modem steeds te herstarten. We hebben een 600 Mbit/s abonnement maar halen in de praktijk maar rond de 80 a 100 Mbit/s. Ik heb foto's bijgevoegd van onze AOP en splitter. We wonen in een appartementencomplex met 9 etages. Hoe kunnen we dit oplossen?
Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
22/04/2021 09:10:11 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 09:09:6 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 09:04:14 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 08:56:13 | notice | LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 08:44:35 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 08:44:15 | Fout | Service Add Ack rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 04:12:7 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 03:47:22 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 02:52:42 | Fout | Service Delete Response rejected - Invalid Transaction;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 02:25:1 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 02:05:37 | Fout | Service Add Ack rejected - Invalid transaction ID;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 01:49:12 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 01:43:7 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 01:42:54 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 01:42:48 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 01:41:7 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 01:37:45 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22/04/2021 01:37:45 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:c6:d0:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6e:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Opgelost! Ga naar oplossing.
Helder! In dit geval lijkt er wel rekening te zijn gehouden met de afstand tussen meterkast en woonvertrekken. Het signaal komt namelijk met prima vermogen op het modem binnen, ook na de splitter en de afstand tussen AOP en WCD, zonder versterker. Het moet voldoende zijn om zowel het AOP als de WCD te laten vervangen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je hebt een gedateerd AOP (VQ601R) en onjuiste aansluitwijze. Er staat veel ruis op het signaal door instraling van Digitenne en 5G. Als het AOP zich in de meterkast bevindt, dan dien je het modem daar te plaatsen. De splitter (POA-01-B) hoort in jouw geval ook in de meterkast, op het AOP, niet in de woonkamer.
Je hebt een monteur nodig voor vervanging van het AOP.
Waar is de kabel naar de ingang van het AOP van afkomstig? Is er een groene (buiten)kabel zichtbaar? Is er verder nog iets aangesloten na het AOP (zoals een versterker) of gaat deze kabel direct naar de woonkamer?
Dank voor je reactie, @tobiastheebe! De kabel naar de ingang van het AOP is afkomstig uit de vloer. Er is geen groene (buiten)kabel zichtbaar. Ik vermoed dat dit komt omdat we in een flatgebouw wonen? Na het AOP gaat de kabel rechtstreeks naar de woonkamer waar de splitter (POA-01-B) is aangesloten. De meterkast bevindt zich op de 8e etage (waar enkel een halletje is), alle woonvertrekken (incl. woonkamer) bevinden zich op de 9e etage.
Ik zal in ieder geval met Ziggo contact opnemen om het gedateerde AOP te laten vervangen.
Helder! In dit geval lijkt er wel rekening te zijn gehouden met de afstand tussen meterkast en woonvertrekken. Het signaal komt namelijk met prima vermogen op het modem binnen, ook na de splitter en de afstand tussen AOP en WCD, zonder versterker. Het moet voldoende zijn om zowel het AOP als de WCD te laten vervangen.
Goedemorgen @eiavdvd,
Je hebt zeer nuttige info gedeeld en ook al gekregen! Ook heb je gelijk actie ondernomen en al een afspraak gemaakt met de monteur. Dit gaat zo zeer voortvarend. Laat je hier weten als alles gelukt is? We zijn zeer benieuwd naar ervaring. Voor nu wens ik je een goed weekend.
Hoi @Sander ,
de Ziggo-monteur is gisterochtend geweest en heeft het verouderede AOP vervangen voor een nieuwe versie. Hij bevestigde ook dat het AOP sterk was verouderd en niet meer voldoet aan de (snelheids)norm van Ziggo. Tot op heden is de internetverbinding stabiel en lijkt het probleem verholpen. Er zijn echter wel € 50,- reparatiekosten gerekend, klopt dit? Het lijkt mij dat Ziggo dit toch kosteloos moet vervangen, wanneer dit niet meer aan jullie eisen voldoet?
@eiavdv Top om te lezen dat het stabiel lijkt! De kosten zijn voor onze rekening als de monteur uitsluitend de hoofdaansluiting heeft vervangen. Dat is het geval, zoals ik het lees. Hij heeft ook nog advies uitgebracht omtrent de kabel tussen meterkast en woonkamer, maar daarvoor hoeft hij natuurlijk geen kosten te berekenen. Om die reden vergoed ik de monteurskosten voor je! Dit wordt verrekend op je factuur.
@Vincent Super! Dank voor de service. De monteur heeft inderdaad geadviseerd de kabel tussen de meterkast en woonkamer op termijn te vervangen. Hier gaan wij mee aan de slag.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.