1
Vraag
2
Reacties
SteveV

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt sporadisch weg

De laatste maanden valt mijn internetverbinding sporadisch weg.

 

Dit duurt meestal paar seconde en soms enkele minuten, maar komt zelf weer terug. Ziggo speedtest gaf extreem laag snelheden door.

 

Vorige week heb ik de coaxkabel gecontroleerd en opnieuw aangesloten. Daarna werkte het 1 week voortreffelijk tot afgelopen weekeinde. Toen viel mijn internetverbinding weer weg.

 

In de bijlagen staan screenshots van de netwerkstatus pagina & aansluiting

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ik kan mij voorstellen dat je ineens schrikt dat je kosten moet betalen voor de monteur @SteveV. Zoals je zelf al aangeeft heeft de monteur het AOP vervangen, de kabel gepulst op eventuele schade en de coax-kabel naar het modem vervangen. De monteur heeft kosten berekend voor zijn bezoek, omdat de coax-kabel naar het modem is vervangen. In mijn ogen zijn deze kosten niet terecht en om die reden heb ik de monteurskosten ook vergoed. Je ziet dit terug op de eerstvolgende factuur. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Kun je bij die van de aansluiting ook no een foto plaatsen zonder de splitter?

Deze splitter is in ieder geval verouderd . Ik vermoed het eerste aansluitpunt ook.

 

Steefb_0-1622453929759.png

 

SteveV
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de snelle reactie.

 

Ik woon op de 2e verdieping. Aansluiting is in de hoek van de woonkamer. Ik zit, denk ik, 10 jaar bij UPC/Ziggo dus zo oud zou de splitter zijn.

 

Bijgevoegd een foto van de tv-aansluiting.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dat je verbinding af en toe wegvalt, blijkt uit de MDD meldingen in het netwerklog. Dit duurt inderdaad tot maximaal 20 seconden.

Op de downstreamtabellen zie je wat ruis en veel instraling door 4/5G e.d.

Ook heeft de upstream het moeilijk, evenals downstream, zoals blijkt uit de RCS meldingen. 

Voorgaande wordt vrijwel zeker veroorzaakt door het verouderde aansluitpunt (AOP) en splitter.

Als je zorgt dat postcode en huisnummer in je community-profiel staan, dan leg ik dit topic neer bij het moderatieteam voor verdere stappen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @SteveV

Dat gaat duidelijk niet lekker met je verbinding. En volgens mij is de oorzaak ook al boven water. Om dit voor je op te lossen heb ik een monteur ingepland op vrijdag 4 juni a.s. tussen 8.00 ern 13.00 uur. Laat je ons na het bezoek van de monteur even weten hoe het gaat met de verbinding?

SteveV
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prima maar omdat de storing sporadisch is, weet ik het pas over een week of meer

SteveV
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het regelen voor een bezoek van een monteur maar tot mijn verbazing heb ik een email gehad waarin staat dat er mogelijke kosten zijn aan verbonden.

 

De kabel komt binnen via de onderburen naar de radio/TV aansluitdoos en vandaar via een splitter en coaxkabel naar de Ziggo router. Dit valt toch onder de verantwoordelijkheid van Ziggo of niet?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/monteur-kiezen#/ik-wil-hulp-met-een-st...

 

En inderdaad, jouw situatie valt onder verantwoordelijkheid van Ziggo.

SteveV
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Weet niet als het helpt maar mijn internet viel net weg en bijgevoegd up & downstrean data & netwerk log.

SteveV
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blijkbaar niet.

 

De monteur heeft de binnenkomende tv-aansluiting en coaxkabel naar de modem toe vervangen (zie bijlage).

 

Ongeacht de oorzaak van de storing brengt Ziggo kosten in rekening.

 

Het is waarschijnlijk goedkoper om over te stappen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het komt voor dat de monteur iets verkeerd aan vinkt op de werkbon. Ik leg het neer bij de moderators.

SteveV
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De monteur heeft de binnenkomende tv-aansluiting en coaxkabel naar de modem toe vervangen.

 

Bijlagen van de up & downstream data en netwerk log bijgevoegd.

 

Gezien de aard van de storing weet ik pas over een tijdje als de storing opgelost is.

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zoals je in de mail kan lezen heb je ook nog 28 dagen garantie op de materialen en werkzaamheden.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ik kan mij voorstellen dat je ineens schrikt dat je kosten moet betalen voor de monteur @SteveV. Zoals je zelf al aangeeft heeft de monteur het AOP vervangen, de kabel gepulst op eventuele schade en de coax-kabel naar het modem vervangen. De monteur heeft kosten berekend voor zijn bezoek, omdat de coax-kabel naar het modem is vervangen. In mijn ogen zijn deze kosten niet terecht en om die reden heb ik de monteurskosten ook vergoed. Je ziet dit terug op de eerstvolgende factuur. 

SteveV
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Bedankt Cecilia,

 

Ik schrikt niet van de kosten, eigenlijk vind ik €50 best wel redelijk.

 

Het gaat om het feit wat is de oorzaak van de storing en kan ik het zelf oplossen. Een coaxkabel aansluiten op een doosje en een kabel vervangen kan ikzelf. Controleren van de aansluiting uiteraard niet.

 

De reden dat ik naar UPC overstapte kwam door het feit dat een monteur van KPN is 5 keer bij mij geweest om een storing (helemaal geen internet) op te lossen. Ze hebben bovengronds en ondergronds monteurs. Eerst kwam de bovengronds monteur maar de ondergronds (als ik goed herinner) moesten iets doen bij de wijkkast. Ik vermoed dat ze een aansluiting van een actieve gebruikte en dat niet heeft doorgeven want na een paar dagen viel internet weer weg. Dit gebeurde een paar keer en toen was ik het zat dus besloten om over te stappen. Belangrijkste was, er was nooit sprake van dat ik voor de werkzaamheden moest betalen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic