Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo allemaal,
Sinds vorige week een nieuw modem (connectbox >>> connectbox giga).
Nu heb ik sinds die tijd last van soms wegvallende verbinding zowel via kabel en wifi.
Heb hier alle kabels nagekeken en ook al via dit forum dingen na gekeken, maar krijg het probleem
niet opgelost.
Hoop dat hier iemand mij kan helpen dit lastige probleem op te lossen.
Hierbij mijn modem screens...
Zal straks nog een foto plaatsen van mijn aop.
De gegevens vertonen geen grote problemen, behalve uncorrectable errors op het OFDM-kanaal (vermeld onder 'D3.1 Downstream kanalen'), deze zouden 0 moeten zijn. Zou je ook de log willen plaatsen?
Hallo, Ik zal de log plaatsen.
Zojuist viel de verbinding weer even weg.
Hoe plaats ik de hele log als text.....
Ik zie in de log met enige regelmaat OFDM profile FEC lock loss (CM-STATUS event, event type code 16), waarschijnlijk houdt dit verband met de uncorrectable errors op dit kanaal.
Ik kijk uit naar een foto van het AOP.
Het AOP (btv 01-SET) en de kabels zijn prima en volledig up-to-date.
De ruis op het OFDM-kanaal kan het beste verder worden onderzocht door Ziggo.
Je kunt zelf nog deze instellingen toepassen:
Ok wacht wel op een reactie vanuit ziggo.
In ieder geval bedankt voor het mee denken.
Leasetijd stond al op 86400 en firewall is aangepast.
Hallo, na de hier in het forum aangeraden modem instellingen is de verbinding wat stabieler.
Heb nog een vraag over de Uncorrectables. Wat is een goede waarde ( 0 is natuurlijk het beste) ?
Fijn om te lezen dat je verbetering ervaart.
Zijn de uncorrectable errors nog opgelopen t.o.v. dinsdag (19.493)? Van een 'goede waarde' is eigenlijk geen sprake, alleen 0 is goed.
Hallo, Ik heb het modem een paar keer opnieuw opgestart om nog wat dingen te testen.
modem rechtstreeks op het aop geeft na verloop ook weer uncorrectable errors.
heb zelfs het idee dat als het met splitter is aangesloten het minder is.
nu is het modem weer 20 minuten online en staat nu alweer op 406 uncorrectable errors.
Het OFDM-kanaal zou verder onderzocht moeten worden door Ziggo.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic.
Overigens kan de instabiliteit ook met de firmware te maken hebben, kun je een screenshot plaatsen van Beheer, Informatie?
@Reach goed dat je even de informatie deelt, daarmee kunnen we verder. En zoals aangegeven kunnen we inderdaad even de geschiedenis van je modem en signaal erbij pakken.
Dat heb ik gedaan, dat ziet er keurig uit. Ook voor de afgelopen dagen. De zogenaamde OFDM waarden zijn allemaal prima, netjes binnen de grenzen van wat acceptabel is. Dus met deze informatie zou je zeggen dat dit niet de oorzaak van de kuren kan zijn.
Ik ben ook wel even benieuwd wat je nu ervaart: gaat het goed met de verbinding? Of loop je nog tegen zaken aan?
Hallo,
Het wegvallen van de verbinding heeft zich niet meer voor gedaan. (of in ieder geval niet merkbaar).
Blijkbaar hebben de hier op het forum aanbevolen instellingen geholpen.
Wel heb ik de kabel vanaf het aop naar het modem in een halve lus naar het modem gedaan.
eerst had ik hem netjes opgerold (anderhalve lus).
Weet niet of dit ook nog wat heeft uitgemaakt.
Hier mijn firmware versie.
Hardware versie | : 11 |
Software versie | : 01.02.065.24.EURO.SIP |
Wel blijven de Uncorrectables heel langzaam oplopen.
Hallo, even een update.
De verbinding blijft soms wegvallen. Laats zelfs tijdens een telefoon gesprek via de vaste lijn.
Wordt er een beetje moedeloos van.
Misschien toch eens gaan kijken bij de concurrentie. (hoewel daar het gras waarschijnlijk ook niet groener is).
Het modem herstart zich zelf soms. Is hier misschien nog wat te halen ?
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Kun je tevens nogmaals de downstream- en upstream-waarden plaatsen, alsmede de gegevens vermeld op het tabblad Networklog?
Hey @Reach 🙂
Wat rot om te lezen dat het wegvallen nog niet verleden tijd is. We hebben al paar dagen niets van je gehoord. Om je signaal en aansluitingen goed te beoordelen hebben we de info nodig waar tobiastheebe hierboven om vraagt. Laat maar weten of je deze hulp nog nodig hebt 🙂
Op het OFDM-kanaal is nog steeds ruis aanwezig. De blanco event log is een bug van de TG3492. Kun je het modem opnieuw opstarten? Daarna zou de log (grotendeels) wel beschikbaar moeten zijn.
Mogelijk kan de TG3492 worden vervangen door een F3896, dit is het nieuwe type SmartWifi modem.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...