1
Vraag
2
Reageer en help mee
Reach

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Internet valt soms weg met connectbox giga

Hallo allemaal,

 

Sinds vorige week een nieuw modem (connectbox >>> connectbox giga).

Nu heb ik sinds die tijd last van soms wegvallende verbinding zowel via kabel en wifi.

Heb hier alle kabels nagekeken en ook al via dit forum dingen na gekeken, maar krijg het probleem

niet opgelost. 

Hoop dat hier iemand mij kan helpen dit lastige probleem op te lossen.

Hierbij mijn modem screens...

Reach_1-1663060294427.pngReach_2-1663060336626.pngReach_3-1663060366415.png

 

 

Reach_4-1663060394424.png

Reach_5-1663060429185.png

 

Zal straks nog een foto plaatsen van mijn aop. 

 

 

 

61 Reacties 61
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16034Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7024Likes

De gegevens vertonen geen grote problemen, behalve uncorrectable errors op het OFDM-kanaal (vermeld onder 'D3.1 Downstream kanalen'), deze zouden 0 moeten zijn. Zou je ook de log willen plaatsen?

Reach
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo,  Ik zal de log plaatsen.

Zojuist viel de verbinding weer even weg.

 

Reach_0-1663061892263.pngReach_1-1663062083106.png

Hoe plaats ik de hele log als text.....

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16034Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7024Likes

Ik zie in de log met enige regelmaat OFDM profile FEC lock loss (CM-STATUS event, event type code 16), waarschijnlijk houdt dit verband met de uncorrectable errors op dit kanaal.

 

Ik kijk uit naar een foto van het AOP.

Reach
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

hierbij de foto van het AOP... 

 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16034Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7024Likes

Het AOP (btv 01-SET) en de kabels zijn prima en volledig up-to-date.

 

De ruis op het OFDM-kanaal kan het beste verder worden onderzocht door Ziggo.

 

Je kunt zelf nog deze instellingen toepassen:

 

  • DHCPv4-server: leasetijd 86.400 sec. (1 dag)
  • Firewall IPv4 + IPv6: alleen 'Firewall beveiliging' ingeschakeld
Reach
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ok wacht wel op een reactie vanuit ziggo.

In ieder geval bedankt voor het mee denken.

Leasetijd stond al op 86400 en firewall is aangepast.

Reach
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo,  na de hier in het forum aangeraden modem instellingen is de verbinding wat stabieler.

 

Heb nog een vraag over de Uncorrectables.  Wat is een goede waarde ( 0 is natuurlijk het beste) ?

 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16034Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7024Likes

Fijn om te lezen dat je verbetering ervaart.

 

Zijn de uncorrectable errors nog opgelopen t.o.v. dinsdag (19.493)? Van een 'goede waarde' is eigenlijk geen sprake, alleen 0 is goed.

Reach
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo,  Ik heb het modem een paar keer opnieuw opgestart om nog wat dingen te testen.

modem rechtstreeks op het aop geeft na verloop ook weer uncorrectable errors.

heb zelfs het idee dat als het met splitter is aangesloten het minder is.

nu is het modem weer 20 minuten online en staat nu alweer op 406 uncorrectable errors.

 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16034Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7024Likes

Het OFDM-kanaal zou verder onderzocht moeten worden door Ziggo.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16034Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7024Likes

Overigens kan de instabiliteit ook met de firmware te maken hebben, kun je een screenshot plaatsen van Beheer, Informatie?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2045Posts
  • 165Oplossingen
  • 607Likes

@Reach goed dat je even de informatie deelt, daarmee kunnen we verder. En zoals aangegeven kunnen we inderdaad even de geschiedenis van je modem en signaal erbij pakken.

Dat heb ik gedaan, dat ziet er keurig uit. Ook voor de afgelopen dagen. De zogenaamde OFDM waarden zijn allemaal prima, netjes binnen de grenzen van wat acceptabel is. Dus met deze informatie zou je zeggen dat dit niet de oorzaak van de kuren kan zijn.

Ik ben ook wel even benieuwd wat je nu ervaart: gaat het goed met de verbinding? Of loop je nog tegen zaken aan? 

Reach
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo, 

Het wegvallen van de verbinding heeft zich niet meer voor gedaan. (of in ieder geval niet merkbaar).

Blijkbaar hebben de hier op het forum aanbevolen instellingen geholpen.

Wel heb ik de kabel vanaf het aop naar het modem in een halve lus naar het modem gedaan.

eerst had ik hem netjes opgerold (anderhalve lus).

Weet niet of dit ook nog wat heeft uitgemaakt. 

 

Hier mijn firmware versie.

Hardware versie: 11
Software versie: 01.02.065.24.EURO.SIP

 

Wel blijven de Uncorrectables heel langzaam oplopen. 

 

Reach
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo,   even een update.

 

De verbinding blijft soms wegvallen. Laats zelfs tijdens een telefoon gesprek via de vaste lijn.

Wordt er een beetje moedeloos van. 

Misschien toch eens gaan kijken bij de concurrentie. (hoewel daar het gras waarschijnlijk ook niet groener is).

Het modem herstart zich zelf soms. Is hier misschien nog wat te halen ?

 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16034Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7024Likes

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens nogmaals de downstream- en upstream-waarden plaatsen, alsmede de gegevens vermeld op het tabblad Networklog?

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5609Posts
  • 587Oplossingen
  • 2876Likes

Hey @Reach 🙂 

Wat rot om te lezen dat het wegvallen nog niet verleden tijd is. We hebben al paar dagen niets van je gehoord. Om je signaal en aansluitingen goed te beoordelen hebben we de info nodig waar tobiastheebe hierboven om vraagt. Laat maar weten of je deze hulp nog nodig hebt 🙂 

Reach
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo, sorry voor de late reactie (druk druk)

Hierbij de gevraagde info nogmaals

Reach_0-1670842942701.pngReach_1-1670843001317.pngReach_2-1670843016828.pngReach_3-1670843051094.pngReach_4-1670843061742.png

Netwerk log is leeg ??

Reach_5-1670843176456.png

 

Reach
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Reach_6-1670843591059.png

 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16034Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7024Likes

Op het OFDM-kanaal is nog steeds ruis aanwezig. De blanco event log is een bug van de TG3492. Kun je het modem opnieuw opstarten? Daarna zou de log (grotendeels) wel beschikbaar moeten zijn.

 

Mogelijk kan de TG3492 worden vervangen door een F3896, dit is het nieuwe type SmartWifi modem.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic