1
Vraag
2
Reageer en help mee
RJBR

Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Internet valt soms weg en TV beeld af en toe met blokken

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Soms-valt-het-internet-weg/m-p/1341088#M613839

Ik had niet meer kunnen reageren op vorige topic, omdat ik myvodafone en mijnziggo had gekoppeld. In een keer kon ik niet meer reageren op het topic.😱

De laatste tijd is het probleem vaker voor gekomen. Bij terugkijken blokkerig beeld en soms hik-up bij downloaden.

Voorstel was om monteur te sturen, maar daar kon ik niet op reageren 🥹

79 Reacties 79
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77243Posts
  • 5244Oplossingen
  • 22903Likes

Wil je dat er een monteur bij je langs komt?

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Er zit niets anders op, ondanks dat het probleem zich niet altijd voordoet. De afgelopen dagen is het namelijk weer rustig 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77243Posts
  • 5244Oplossingen
  • 22903Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1355Posts
  • 141Oplossingen
  • 670Likes

Hi @RJBR niet fijn als je een instabiele verbinding ervaart. Ik kan dit ook terug zien wanneer ik het signaal op jouw modem bekijk, het is af en toe instabiel. Op dit moment ziet het er weer goed uit. Kun je eens een foto plaatsen van het eerste aansluitpunt in jouw woning? Dan kunnen we daar ook eens een blik op werpen! 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1355Posts
  • 141Oplossingen
  • 670Likes

Hoi @RJBR het is alweer een tijdje geleden dat we contact met je hadden hier op deze mooie Ziggo Community! We zijn benieuwd of je op dit moment nog problemen ervaart waar we je bij kunnen helpen, of dat alles op dit moment weer helemaal oké is! Laat je het ons weten? 

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoi Judith.

excuus dat ik even een lange tijd niet gereageerd heb.😊

Ja, de problemen zijn er nog steeds helaas. Het AOP is al vervangen voor het juiste AOP.

Een van de andere adviezen uit het vorige forum item, is dat ik nu een POA-01-B. 
Volgens kenners zou de POA-254 mogelijk een andere oplossing zijn.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1355Posts
  • 141Oplossingen
  • 670Likes

Wat jammer dat het probleem ondanks een nieuw AOP nog niet is opgelost @RJBR 😞  Een POA-254 kan een oplossing zijn tegen instraling en zou je natuurlijk kunnen proberen. Helaas kan ik je deze niet toesturen, en een blik op deze site voor apparatuur biedt hem ook niet aan. Wat we wel kunnen doen is nog eens een monteur voor je aansturen, om jouw binnenhuis bekabeling nog eens helemaal na te lopen. 

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Helaas staat de POA-254 er niet bij.😢

Ik ga even eerst op zoek:interface_zoeken:

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Het probleem lijkt weer even terug. Ik heb de gegevens uit het modem gehaald.

Laden van apps traag, internet, blokkerig beeld. En nu het hele internet.18:56 uur.

Lampje van Modem knippert ook niet.

Nu werkt het weer 18:58 uur, extra netwerk historie eruit gehaald.

2x Realspeed uitgevoerd en resultaat toegevoegd.

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nu zelfs volledig uitval.

Melding Mediabox Foutcode CS2401

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

gegevens opgehaald.

@Judith Kun je een monteur inplannen, die goed inzicht heeft bij dit soort problemen?

Het lijkt nu nog erger, ook met originele bekabeling

MR_CHIP

Level 19
  • 12709Posts
  • 137Oplossingen
  • 4289Likes

@tobiastheebe is een monteur hier de juiste vervolgstap 

PeterH2020

Level 7
  • 145Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Grote kans dat er kabelschade is dat door instraling er blokken ontstaan of zelfs volledige uitval. Maar dan zou de schade al behoorlijk moeten zijn.

Monteur kan op group delay en echo respons testen en daarop anticiperen. 

Vaak is het wel handig om te weten of buren er ook last van hebben? Dan kan het ook schade zijn op wijk niveau. 

Monteur is zeker gewenst!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33162Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16814Likes

In zowel de actuele waarden + historie van 18:52 + 18:59 zijn diverse problemen zichtbaar, in zowel de downstream als de upstream. Om 22:37 is een reset uitgevoerd op aanvraag van Ziggo, de waarden van 22:45 zijn goed. Het lijkt erop dat er een storing was of werkzaamheden waren.

Mocht je nu of later nog steeds problemen ervaren, dan kun je testen met het modem direct op AOP.

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Daar heb ik naar gekeken online, geen werkzaamheden.

Storing, dan zou die een aantal uren er moeten zijn geweest.

Geen monteur van Ziggo in de wijk gezien.

Ook niet bij de wijk, groep of eindversterker.  Ik ga polsen in de buurt 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33162Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16814Likes

Werkzaamheden en storingen worden niet altijd vermeld op de storingspagina. Feit is wel dat Ziggo op de hoogte leek te zijn dat er iets gaande was.

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dan leek dat het "iets" ook een paar dagen geduurd heeft. 

Ik heb zelf op een moment het modem herstart, alle kabels opnieuw aangesloten en gecontroleerd.

Als eerste heb ik dit topic opgestart. Toen is er een nieuw modem gestuurd en is het AOP vervangen door Ziggo monteur. Maar daarna bleven de problemen terugkomen. 

Daarna heb ik topic opgestart. Maar omdat ik het MijnZiggo en MyVodafone samengevoegd had, kon ik niet meer bij het Ziggo account.

Dat heeft weer even geduurd voordat ik erbij kon.

Ook testen direct op het AOP heb ik eerder uitgevoerd.

Daarom dit topic gestart. De uitdaging is ook, dat het probleem er niet altijd is. 

Het risico is er dus, dat op het moment dat een monteur hier is, de storing er niet is.

Blijf het wel in de gaten houden.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33162Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16814Likes

Het signaal (specifiek de downstream) is nog niet in orde. Na de reset van 10-5 is op een aantal kanalen CER (ruis) voorgekomen, verder is instraling van 4G downlink zichtbaar (lage MER) op kanaal 29 + 30. De historie laat tenslotte instabiliteit (NCP FEC lock loss) van het OFDM-kanaal zien.

Zekerheidshalve kan de IEC/F-kabel naar het modem nog vervangen worden door een groen/rood-kabel (Technetix), dit is het aanbevolen type kabel bij gebruik van een POA met IEC-aansluitingen.

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ook gedaan, geen verschil helaas

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic