1
Vraag
2
Reageer en help mee
RJBR

Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Internet valt soms weg en TV beeld af en toe met blokken

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Soms-valt-het-internet-weg/m-p/1341088#M613839

Ik had niet meer kunnen reageren op vorige topic, omdat ik myvodafone en mijnziggo had gekoppeld. In een keer kon ik niet meer reageren op het topic.😱

De laatste tijd is het probleem vaker voor gekomen. Bij terugkijken blokkerig beeld en soms hik-up bij downloaden.

Voorstel was om monteur te sturen, maar daar kon ik niet op reageren 🥹

79 Reacties 79
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33309Posts
  • 2394Oplossingen
  • 16856Likes

Ziggo is actief bezig om de stabiliteit van OFDMA te verbeteren, er wordt nog met enige regelmaat ruis geconstateerd vanuit coaxinstallaties van klanten. Idealiter zie je geen 'US profile assignment change' events in de historie en is de actieve data IUC (Interval Usage Code) constant 9 voor de hoogste beschikbare modulatie (1024-QAM).

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Okay, helder @tobiastheebe 

laatste melding:

06-06-2024 18:43:44noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 11 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=44:05:3f:d3:fc:a5;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:d2:76;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

Als ik het dan goed heb, en er is enige regelmaat van ruis, heeft dit ook invloed op je connectie.

Vandaar dat het ook er niet altijd is, dat het eventjes duurt bijvoorbeeld het laden van een website 

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Ryan ik wacht op een reactie…

Of laat Ziggo het nu gaan?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5999Posts
  • 710Oplossingen
  • 2544Likes

Goedemorgen @RJBR 

Ik was even nieuwsgierig hoor 🙂 Maar wat voor antwoord/reactie had je precies vanuit ons verwacht? Ik zie namelijk dat @tobiastheebe hier op 6 juni het enige juiste antwoord op heeft gegeven. Wij vanuit Ziggo moderators, haken eigenlijk alleen in wanneer er actie vanuit ons nodig is. 

Mocht je gerichte vragen hebben voor ons die niet door onze leden beantwoord kunnen worden, horen we het graag.

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Beste @Jamyla , 

als jij de moeite neemt om even terug te lezen, dan lees je dat je collega @Ryan mij het volgende voorstelt en ik had daar nog een vraag over!

Daar haak ik weer op in  RJBR! Ik heb vanaf het account gekeken om rondom de meldingen een vergoeding aan te vragen, alleen zie ik niet genoeg meldingen om dit voor je te regelen. Ik kan het op een paar manieren regelen:

-Een korting voor 9 maand lang ter waarden van € 10,00. Hiermee ga je wel opnieuw een jaarcontract met ons aan.

-Je betaalde Tv Zender Plus pakket van € 9,95 haal ik betaald eruit en bied ik voor 12 maand gratis aan. 

Ik reageer vervolgens;

Niet genoeg meldingen.... ik heb niet alleen via Community gemeld maar ook via jullie klantenservice, ook al sinds november. Ben dus al een half jaar hiermee bezig.

Iemand tipte mij om dit via Community te doen, omdat hier vaak sneller en professioneler wordt geregeerd dan via Ziggo klantenservice. Maar okay, helder hoe Ziggo erin zit.😠 

Je geeft twee opties aan:

1. Een korting voor 9 maand lang ter waarden van € 10,00. Hiermee ga je wel opnieuw een jaarcontract met ons aan.
    1. Mijn reactie: Ik wil zeker geen nieuw jaarcontract afsluiten met Ziggo. Gezien deze reactie, ben ik inmiddels aan het rondkijken bij Delta Glasvezel en KPN Glasvezel
  2. Je betaalde Tv Zender Plus pakket van € 9,95 haal ik betaald eruit en bied ik voor 12 maand gratis aan. 
    1. Mijn reactie: Welke voorwaarden zitten dan hier aan verbonden?

En de monteur gaf aan, dat de werkzaamheden die er vandaag zijn uitgevoerd, mogelijk nog niet het probleem zou kunnen oplossen.

Aanvulling;

sinds het laatste bezoek van Ziggo is het netwerk stuk stabieler, maar zeker veel sneller!

Webpagina’s openen sneller, lang niet zo veel onderbrekingen. 

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 691Posts
  • 66Oplossingen
  • 291Likes

Dag @RJBR! Het is al fijn om te lezen dat alles na het laatste bezoek beter verloopt, dat doet ons goed 🙂
Wat betreft mijn eerdere aanbod. Je hebt nu Tv Zender Plus betaald voor € 9,95 in je pakket zitten. Ik verwijder dan het betaalde pakket en vervang deze door een 12 maand gratis variant. Houd alleen wel in gedachten dat dit automatisch stopt na de 12 maand gratis periode. 

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

En dan kan ik altijd nog maandelijks mijn abonnement opzeggen als ik akkoord ga @Ryan ?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5999Posts
  • 710Oplossingen
  • 2544Likes

Ja een jaar gratis TV Zenders plus heeft verder geen invloed op je contractsduur. Laat maar weten of we het voor je in orde kunnen maken 🙂 @RJBR 

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ja doe maar, is in ieder geval iets.

Maar let op! Ik heb nog een nieuw topic aangemaakt, waarin ik aangeef dat mijn 2 huidige bestellingen “hangen” in jullie systeem!

Bestellingen Ziggo !

Dat moet eerst opgelost worden

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

En weer een storing, 5 tot 10 minuten internet uitval.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33309Posts
  • 2394Oplossingen
  • 16856Likes

Dit was geen storing, maar een reset via SNMP (docsDevResetNow), dus op verzoek van Ziggo. Op 6, 19 en 21-6 is wel uitval voorgekomen.

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Helder, vermoedelijk hebben ze het internet abonnement aangepast. Dat zal wel de reden zijn.

Goed dat de andere wel geregistreerd zijn.

Is er een reden te vinden waarom de andere keren is gebeurd?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1490Posts
  • 227Oplossingen
  • 623Likes

Hallo @RJBR , conform de afspraak die je had gemaakt met Jamyla & Ryan heb ik de 12 maanden gratis TV Plus zenders geactiveerd voor je. Je krijgt hierover in de loop van de dag een bevestiging over. Het kan voorkomen dat tijdens de omzetting, de TV Plus zenders even een tel niet werken. Dat herstelt zich automatisch.

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

En nu de rest nog…..

maar dat zal ook weer een maand duren 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1372Posts
  • 142Oplossingen
  • 675Likes

Hi @RJBR er is een hoop gebeurd de afgelopen periode, lees ik in dit topic. Bedankt voor je geduld!  Als ik het goed begrijp zijn de storingen opgelost en ik zie dat de 12 maanden gratis TV Zenders Plus besteld zijn. Toch maak ik uit jouw laatste post op dat er nog iets speelt. Wat kan ik op dit moment nog voor jou betekenen? 

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dat klopt, er is heel veel gebeurd in een half jaar. Dat die vergoeding gegeven is, weegt niet op tegen de problemen die ik heb gehad en nog heb. Er is altijd naar door Ziggo naar mij gewezen en uiteindelijk bleek het probleem toch in bij de eindversterker te liggen. (Zie ook mijn andere topics)

En het probleem lijkt nog steeds niet opgelost te zijn.

Zoals je in het topic kunt lezen zijn er op 6, 19 en 21-6 uitval voorgekomen.

Wat er nu aan de hand is, geen idee. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4590Posts
  • 379Oplossingen
  • 1875Likes

@RJBR goed om te weten, want we helpen je natuurlijk graag verder.

Wat het internet aangaat: wat speelt er dan precies en waarop? Als het gaat om uitval, is dat dan op elk apparaat? Zowel bedraad als draadloos?

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Jacob je vindt het antwoord in deze topic terug in de reactie van tobiastheebe.

de reactie daarvoor heb ik gegevens gedeeld.

Misschien handig om die door te lezen.

En mocht je een monteur willen plannen, lees dan even het hele topic door!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4590Posts
  • 379Oplossingen
  • 1875Likes

@RJBR dankje voor de toelichting.

Wat ik er vooral uithaal, is dat het beloofde zenderpakket is geactiveerd. Dat is al goed nieuws.

Maar wat de kuren aangaat: dat is inderdaad niet iets wat we hier en nu kunnen oplossen. Zoals @tobiastheebe aangeeft, dat zal wellicht met de aanpassingen van hardware (bijvoorbeeld via andere coaxkabels) opgelost moeten worden. Wanneer dat zal zijn, is helaas nog niet te zeggen. Sorry!

RJBR
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Goed dat ik deze reactie van Ziggo heb.

Ik zal contact opnemen met de Consumentenbond hierover.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic