1
Vraag
2
Reacties
jcgoris

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet valt sinds paar dagen 2-3 keer per dag weg

Hallo Allemaal,

Ik zie meerdere mensen op de forum met soortgelijke probleem - soms door T3 en T4 timeouts/fouten, some door veel Pre en Post RS fouten, maar niemand die ik kan zien met mijn exact situatie. Ik heb sinds een maand Giganet en een nieuwe Connectbox Giga. Eerste 3 weken, bijna geen problemen, loopt razendsnel (800mbps) en valt niet weg. Ineens in de laaste paar dagen valt het internet 2-3 keer per dag weg, dan moet ik de Connectbox uit en aanzetten, duurt 5-10 minuten voordat internet terug is, super irritant omdat ik en mijn vriendin thuiswerken en zijn soms allebei op conference calls met meerdere partijen. Ik merk in mijn netwerk log weinig pre of post fouten (meer op sommige kanalen) en geen T3 of T4 events. Ik kan echt niet geloven dat de probleem bij ons zit, hoe kan het dan dat de 3-4 weken hiervoor helemaal probleemloos waren? Ik heb niks veranderd aan de kabels in de laaste weken. Hieronder zijn de logs en foto van aansluiting (opmerking over ansluiting - de hoofdaansluiting zit in slaapkamer, er loop een co-ax kabel door de plint & onder ons vloer tot in de woonkamer, waar er een splitter (door Ziggo geleverd) aan de nieuwe modem en Mediabox Next zit. Wanneer de internet werkt werkt het heel goed, razendsnel. Maar ja, 2-3 keer per dag de modem restarten valt niet mee.

 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
2 610000000 -2.3 38.6 QAM256 2
3 618000000 -3.8 37.6 QAM256 3
4 626000000 -4.5 37.4 QAM256 4
5 634000000 -4.3 37.4 QAM256 5
6 642000000 -3.6 37.6 QAM256 6
7 650000000 -3.2 38.6 QAM256 7
8 658000000 -2.6 38.6 QAM256 8
9 666000000 -2.1 31.1 QAM256 9
10 674000000 -1.7 38.6 QAM256 10
11 682000000 -2.1 38.6 QAM256 11
12 690000000 -2.6 37.6 QAM256 12
13 698000000 -2.9 37.6 QAM256 13
14 706000000 -2.8 38.6 QAM256 14
15 714000000 -2.9 39 QAM256 15
16 722000000 -2.8 38.6 QAM256 16
17 730000000 -2.4 38.6 QAM256 17
18 738000000 -2.1 38.6 QAM256 18
19 746000000 -1.7 38.6 QAM256 19
20 754000000 -2.3 38.6 QAM256 20
21 762000000 -3.3 37.6 QAM256 21
22 770000000 -4 38.6 QAM256 22
23 778000000 -4.1 37.6 QAM256 23
24 786000000 -4.2 37.6 QAM256 24
25 794000000 -4.2 37.6 QAM256 25
26 802000000 -4.3 35.6 QAM256 26
27 810000000 -4 36.4 QAM256 27
28 818000000 -4.1 35.8 QAM256 28
29 826000000 -4.8 37.6 QAM256 29
30 834000000 -6 36.6 QAM256 30
31 842000000 -7 36.4 QAM256 31
32 850000000 -7.5 36.6 QAM256 32


 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
2 Locked 38.605377 0 0
3 Locked 37.636276 0 0
4 Locked 37.355988 0 0
5 Locked 37.355988 11822 0
6 Locked 37.636276 0 0
7 Locked 38.605377 0 0
8 Locked 38.605377 0 0
9 Locked 31.072100 199910 0
10 Locked 38.605377 6 0
11 Locked 38.605377 5 0
12 Locked 37.636276 0 0
13 Locked 37.636276 0 0
14 Locked 38.605377 0 0
15 Locked 38.983261 7 0
16 Locked 38.605377 0 0
17 Locked 38.605377 0 0
18 Locked 38.605377 0 0
19 Locked 38.605377 0 0
20 Locked 38.605377 0 0
21 Locked 37.636276 0 0
22 Locked 38.605377 0 0
23 Locked 37.636276 0 0
24 Locked 37.636276 5 0
25 Locked 37.636276 0 0
26 Locked 35.595078 988 0
27 Locked 36.386890 30 0
28 Locked 35.779911 0 0
29 Locked 37.636276 0 0
30 Locked 36.609653 12084 31765
31 Locked 36.386890 279 23
32 Locked 36.609653 1 0


 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33 96 4K 1860 QAM4096 879


 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33 Locked 36 -9.1 1680542 27181

 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 37100000 46 5120 KSym/sec 64QAM 10
2 28600000 47 2560 KSym/sec 64QAM 12
3 31800000 46.5 2560 KSym/sec 64QAM 11
4 44000000 46.5 5120 KSym/sec 64QAM 9
5 50900000 47 5120 KSym/sec 64QAM 8
6 57800000 46.5 5120 KSym/sec 64QAM 7


 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
2 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
3 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
4 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
5 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0
6 US_TYPE_STDMA 0 0 0 0

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
Sun 29/11/2020 21:46:05 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 21:46:29 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 21:46:30 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 21:46:46 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 21:46:48 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 27; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 21:47:25 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 21:47:26 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 21:48:11 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 21:48:13 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 13; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 21:48:52 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 21:48:54 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 22:20:54 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 22:20:57 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 22:21:54 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 29/11/2020 22:21:57 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 01:05:06 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 01:05:11 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 13; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 07:44:38 5 Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 07:44:40 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 13; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 01:01:19 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 07:49:13 5 MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 07:49:24 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 7; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 08:06:25 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 08:12:29 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 08:50:23 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 08:50:29 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 09:36:45 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 09:36:49 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 16; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 09:41:43 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 09:41:46 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 10:11:05 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 10:11:14 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 10:11:32 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 10:11:32 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 12:57:22 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 12:57:29 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 16; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 13:57:55 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 13:57:58 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 17:35:09 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 17:35:25 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 20:43:06 5 MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 30/11/2020 20:43:15 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=e4:57:40:f0:52:01;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:b6:70;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

aa

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33163Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16815Likes

Er wordt een verouderd AOP gebruikt en de installatie heeft op dit moment veel last van ruis/instraling (Digitenne, 4G) door onvoldoende afscherming. De installatiewijze is onjuist, de POA-01-B splitter moet direct op het AOP aangesloten worden.

Ik raad je aan om een afspraak met Ziggo te maken voor het vervangen van het AOP door een hedendaagse (enkelgats) variant.

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33163Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16815Likes

Er wordt een verouderd AOP gebruikt en de installatie heeft op dit moment veel last van ruis/instraling (Digitenne, 4G) door onvoldoende afscherming. De installatiewijze is onjuist, de POA-01-B splitter moet direct op het AOP aangesloten worden.

Ik raad je aan om een afspraak met Ziggo te maken voor het vervangen van het AOP door een hedendaagse (enkelgats) variant.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @jcgoris,

Welkom op de Community en bedankt voor je uitgebreide bericht!

Ook fijn dat je als advies van @tobiastheebe hebt gekregen.
Wegvallend internet is natuurlijk niet de bedoeling.

Zelf vermoed ik ook dat het AOP vervangen moet worden.
Via deze pagina kun je hier bijvoorbeeld een afspraak voor maken.

Laat je weten hoe het daarna gaat?
 

jcgoris
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de antwoorden, ik ga vast een afspraak plannen voor de vervanging van de AOP. Bedankt allemaal voor de hulp en advies! Ik zal laten weten of ik daarna nog problemen heb.

andreabelgradea

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En, was je probleem opgelost door monteur, en vervanging van AOP?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic