Beste expert,
Bij mij (ook) valt internet zo'n 15-20 maal per dag weg op de connectbox. Voorheen was dit niet het geval, in ieder geval niet merkbaar. Het zou wel zo kunnen zijn dat dit sinds de verhuizing is, maar afgaande op het wegvallen van het geluid op de sonos is het pas sinds 2 weken het geval. Ik heb alle gelijknamige fora doorgelezen die ik kon vinden op dit community, maar niets leek bij mij de oplossing te zijn. Ik heb zojuist mijn modem herstart naar de fabrieksinstellingen, zodat ik de firewall goed kon zetten en de apparaten die verbonden zijn kon controleren op onbruikbare apparaten voor de verbinding. Dat lijkt het allemaal niet te zijn. Daardoor zijn helaas de schermprints van de upstream en downstream heel erg historieloos, maar misschien kunnen jullie toch al wat zien. Ook heb ik de foto's toegevoegd van de aansluitingen, dat is een beetje warrig, maar ik kan er zelf niets aan vinden.
Tijd | Prioriteit | Omschrijving |
11-06-2021 11:05:21 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2603:1026:0200:003d:0000:0000:0000:0002 MAC=01:5C:87:B6:46:86;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:42:30 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.100];CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:42:18 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=18.194.78.163 MAC=00:01:5C:87:B6:46;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:40:38 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.100];CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:40:37 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=172.217.17.99 MAC=00:01:5C:87:B6:46;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:39:57 | notice | TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:39:53 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=80.67.92.66 MAC=00:01:5C:87:B6:46;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:38:30 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:37:54 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.100 MAC=1C:4D:70:85:2E:29;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:37:52 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
01-01-1970 01:02:43 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.73 MAC=1C:3B:F3:89:16:FC;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:33:41 | notice | Reset to Factory defaults initiated by reset button;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:33:34 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=13.107.9.158 MAC=00:01:5C:87:B6:46;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:32:40 | notice | TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:32:40 | notice | TR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:32:37 | notice | TR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:32:33 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=142.250.179.131 MAC=00:01:5C:87:B6:46;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:32:31 | notice | TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:32:29 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.201.34 MAC=00:01:5C:87:B6:46;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11-06-2021 10:31:49 | notice | GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.101];CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
De groene kabel komt in de wandcontactdoos binnen. Daar gaat hij naar het ingangspunt van de signaalversterker. De kortste gaat naar de connectbox. Vanuit daar gaat nummer 1 naar de hoofd Deco. 2 draadloze deco's fungeren als AP. De kabel naar de linksys splitter heb ik er inmiddels uit gehaald.
Als het werkt, werkt het heel erg goed. Maar het valt echt te vaak weg. Mocht iemand hier nu al iets in kunnen zien, dat zou fijn zijn. Zo niet, dan werk ik dit topic bij met netwerkhistorie als het internet weggevallen is. Ik hoor het overigens van veel mensen in het dorp (postcode staat in mijn profiel).
Opgelost! Ga naar oplossing.
@G99 Ik zie nu pas dat je in je voorlaatste bericht aangaf, dat het vermogen wel goed is, wanneer alleen het modem op de splitter aangesloten is. De bonding (4 kanalen) ontbrak, maar dat is te verklaren als het modem niet stroomloos wordt gemaakt of opnieuw opgestart wordt.
Ik vermoed dat de versterker of een van de TV's erachter de upstream dusdanig verstoort, dat het modem met 57 dBmV moet zenden om Ziggo nog enigszins te kunnen bereiken. Ik kan alleen niet helemaal verklaren waarom dit niet voorkwam toen het modem zelf op de versterker aangesloten was. Wellicht dat een retourbandfilter op de ingang van de versterker plaatsen de oplossing zou bieden, ware het niet dat je een Mediabox XL gebruikt, die de retourband (upstream) nodig heeft.
Zou je eens willen kijken of de upstream op 47 dBmV blijft staan en weer 4 kanalen koppelt als je de versterker opnieuw aansluit zonder aangesloten TV's en het modem opnieuw opstart?
Hey @Jiri , nee. Dat was een mannetje en het moest een vrouwtje zijn. Die hadden ze hier in de winkel niet, dus heb ik het opgelost door het eindstuk te vervangen door een normale coax aansluiting:
En nu heeft de upstream 4 kanalen met 46db vermogen per kanaal. Ik wilde even een paar dagen wachten om zeker te weten dat er nietst meer uitvalt, en het valt inderdaad niet meer uit. Het is daarom opgelost! Bedankt voor iedereen zijn hulp.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie dat er tussen wandcontactdoos en modem een versterker zit, dat kan problemen veroorzaken.
Ziggo kan je een gratis splitter met een kabel sturen.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Modem op versterker is niet meer de juiste aansluitwijze en levert vaak problemen op. Verder is de versterker een ouder type.
Ik raad aan om een nieuwe splitter (POA-01-B) en modemkabel (IEC/F) te plaatsen. Op de splitter sluit je het modem en de versterker aan.
Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan bovenstaande aansluitmateriaal kosteloos toesturen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.
@Bert Je was mij net voor... 🙂
Beste heren, bedankt voor het snelle antwoord! Kunnen jullie @tobiastheebe de links van de randapparatuur geven? Dan bestel ik het nu direct. Ik heb meerdere topics gezien waar het verkeerde op werd gestuurd, en dan ben ik maar sneller.
@tobiastheebe Bedankt voor de links, ik heb de spullen besteld. Kan ik in de tussentijd de signaalversterker overslaan en de kabel uit de wantcontactdoos direct naar het modem laten lopen? Of levert dat vanwege een onjuist kabeltype mogelijk geen voordeel op?
Je kunt voor het aansluiten van het modem inderdaad de kabel gebruiken waarmee de versterker op het AOP aangesloten is.
Hey @G99 en welkom hier!
Top dat je al zoveel reacties en hulp hebt gekregen en goed dat de nieuwe aansluitmaterialen al onderweg zijn. Laat ons via deze weg maar weten wat je ervaring is als je dit binnen hebt. Blijft het probleem bestaan dan puzzelen we verder.
@all
Ziggo heeft sinds enige tijd ook een eigen website voor materialen tegen kostprijs.
@Bert De site is mij zeker bekend (ik verwijs er ook zoveel mogelijk naartoe hier op het forum), maar om een of andere reden wordt de IEC/F-kabel hier niet aangeboden.
@tobiastheebe schreef:
@Bert De site is mij zeker bekend (ik verwijs er ook zoveel mogelijk naartoe hier op het forum), maar om een of andere reden wordt de IEC/F-kabel hier niet aangeboden.
@tobiastheebe Ah, natuurlijk, TOP, goed gezien, die wordt daar niet geleverd en 2 keer verzendkosten is dan meer dan in 1 keer bij Bol bestellen.
@tobiastheebe @Bert Inmiddels heb ik vanochtend de splitter geplaatst (op het wandcontact) met de kabel uit de OUT 1 direct naar het modem. Vanavond om 20:04 was het internet weer weg. Dit keer ging het niet snel meer aan, maar heb ik ook de Connectbox eerst kort en daarna lang (langer dan 5 minuten) van het internet af gehad. Mede omdat de groene pijltjes bleven knipperen. Het is bijzonder dat de log uit de netwerkstatus er zo uit ziet:
Om 20:36 deed hij het weer, voor die tijd zijn het...bijzondere datums en tijden. Maar ik vind het vreemd dat ik geen errors zie om 20:04. Onderstaand heb ik nog de schermprints opgenomen van de downstream en de upstream
Welke volgende stappen kan ik ondernemen? Zo kan ik niet werken, en eigenlijk helemaal niets. Dit gaat zo niet.
Een Ziggo moderator kan dieper in de systemen kijken en mogelijk iets in de achtergrond zien.
Zij komen hier morgen weer langs.
De upstream heeft het nu opeens heel zwaar, nog maar een kanaal gekoppeld waarop het modem met maximaal vermogen zendt. Hier gaat iets goed fout, er is een enorme demping ontstaan.
Is de splitter wel goed op het AOP geplaatst? Zou je het modem eens direct op het AOP willen aansluiten, daarna kort stroomloos maken en tenslotte nogmaals de upstream-gegevens willen plaatsen?
@tobiastheebe Goed gezien, te snel eroverheen gekeken.🤓
@Bert Dat overkomt ons allemaal wel eens. 😉
Dag @G99! Fijn dat je de splitter inmiddels in huis hebt en hebt kunnen aansluiten. Uiteraard is het een fikse domper dat je gisteren opnieuw te maken had met uitval. Net als @tobiastheebe zie ik in het systeem dat er in de upstream iets niet goed zit. Dit lijkt aan de orde te zijn sinds het aansluiten van de nieuwe splitter gisteren.
Kun je misschien opnieuw een foto maken van je AOP zodat we het nogmaals kunnen beoordelen? Kijk ook naar de vragen van Tobias, hopelijk komen we dan snel tot een oplossing voor deze onwerkbare situatie!
Beste @Erik S en @tobiastheebe allereerst, bedankt voor het snelle antwoorden. Ik heb de aangedragen actie van Tobias direct uitgevoerd, bijgaand de schermprint van de upstream. Het lijken inderdaad weer meerdere kanalen op vergelijkbaar vermogen als mijn originele post te zijn:
Bijgaand nog de wijze waarop de splitter was aangesloten op het AOP:
Ik hoor graag welke stappen ik nu moet ondernemen.
Zo ziet het er prima uit, het lijkt erop dat de splitter eerder geen goed contact maakte met het AOP.
De splitter zit er nu nog niet tussen. Moet ik die er weer tussen zetten zoals op de foto en daarna de stroom kort van het modem afhalen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.