1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
G99

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Internet valt sinds 2 weken zo'n 20 maal per dag weg op Connectbox

Beste expert,

 

Bij mij (ook) valt internet zo'n 15-20 maal per dag weg op de connectbox. Voorheen was dit niet het geval, in ieder geval niet merkbaar. Het zou wel zo kunnen zijn dat dit sinds de verhuizing is, maar afgaande op het wegvallen van het geluid op de sonos is het pas sinds 2 weken het geval. Ik heb alle gelijknamige fora doorgelezen die ik kon vinden op dit community, maar niets leek bij mij de oplossing te zijn. Ik heb zojuist mijn modem herstart naar de fabrieksinstellingen, zodat ik de firewall goed kon zetten en de apparaten die verbonden zijn kon controleren op onbruikbare apparaten voor de verbinding. Dat lijkt het allemaal niet te zijn. Daardoor zijn helaas de schermprints van de upstream en downstream heel erg historieloos, maar misschien kunnen jullie toch al wat zien. Ook heb ik de foto's toegevoegd van de aansluitingen, dat is een beetje warrig, maar ik kan er zelf niets aan vinden.

 

 

G99_1-1623404309382.png

 

G99_2-1623404309398.png

 

G99_3-1623404309404.png

 

G99_4-1623404309415.png

 

G99_5-1623404309425.png

 

G99_6-1623404309431.png

Tijd

Prioriteit

Omschrijving

 

11-06-2021 11:05:21

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2603:1026:0200:003d:0000:0000:0000:0002 MAC=01:5C:87:B6:46:86;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:42:30

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.100];CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:42:18

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=18.194.78.163 MAC=00:01:5C:87:B6:46;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:40:38

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.100];CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:40:37

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=172.217.17.99 MAC=00:01:5C:87:B6:46;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:39:57

notice

TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:39:53

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=80.67.92.66 MAC=00:01:5C:87:B6:46;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:38:30

notice

REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:37:54

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.100 MAC=1C:4D:70:85:2E:29;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:37:52

warning

MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

01-01-1970 01:02:43

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.73 MAC=1C:3B:F3:89:16:FC;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:33:41

notice

Reset to Factory defaults initiated by reset button;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:33:34

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=13.107.9.158 MAC=00:01:5C:87:B6:46;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:32:40

notice

TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:32:40

notice

TR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:32:37

notice

TR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:32:33

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=142.250.179.131 MAC=00:01:5C:87:B6:46;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:32:31

notice

TR069 start;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:32:29

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.201.34 MAC=00:01:5C:87:B6:46;CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2021 10:31:49

notice

GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[192.168.178.101];CM-MAC=ac:22:05:42:4c:fc;CMTS-MAC=00:01:5c:87:b6:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 


G99_7-1623404359508.png

 

G99_8-1623404427789.png

De groene kabel komt in de wandcontactdoos binnen. Daar gaat hij naar het ingangspunt van de signaalversterker. De kortste gaat naar de connectbox. Vanuit daar gaat nummer 1 naar de hoofd Deco. 2 draadloze deco's fungeren als AP. De kabel naar de linksys splitter heb ik er inmiddels uit gehaald.

 

Als het werkt, werkt het heel erg goed. Maar het valt echt te vaak weg. Mocht iemand hier nu al iets in kunnen zien, dat zou fijn zijn. Zo niet, dan werk ik dit topic bij met netwerkhistorie als het internet weggevallen is. Ik hoor het overigens van veel mensen in het dorp (postcode staat in mijn profiel). 

Oplossingen
40 Reacties 40
Meldingen
Aan Uit
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Super fijn dat het opgelost is, @G99 Dankjewel voor jouw terugkoppeling!