Okoesh88

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internet valt regelmatig weg zowel via de kabel als via wifi.

Hallo,

Wij hebben al enige tijd dat bij ons soms het internet even weg valt (ong. 1 min.) en terug komt. als dit gebeurd is zowel de kabel als WiFi offline. Er is inmiddels al een ander modem gekomen en kabels vervangen maar dit probleem blijft zich voor doen. ook vroeg ik mij af of het normaal is dat bij minimaal downloaden via bv. steam (download limiet instellen) alsnog bijna al het internet weg is. nou vind ik punt 1 belangrijker maar ik dacht ik geef beide even aan.

Ook was ik laatst bij mijn vader die sinds kort op het giganet van ziggo zit en kwam ik erachter dat hij per maand minder kwijt is aan het giganet dan wij met het compleet pakket, heb contact gehad maar hier konden ze niks mee, hoe kan dit? is hier toevallig iemand die weet of hier uberhaupt iets mee of aan te doen valt ook omdat bij ons glasvezel van Delta word aangelegd maar ik toch liever bij Ziggo blijf aangezien ik ook bij Vodafone zit, helemaal als dit met giganet kan maar dan wellicht wat goedkoper. Iemand die mij hier meer over kan vertellen? Alvast bedankt! Groetjes Okoesh.

17 Reacties 17
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

 

Wat betreft de kosten kun je het beste de factuur raadplegen en controleren of er opties met extra maandelijkse kosten zijn ingeschakeld. Vreemd dat de klantenservice dit niet kon/wilde nakijken.

Okoesh88
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo,

Hierbij de foto's en de gegevens van het modem.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

In de downstream zie ik op kanaal 23 en 24 een kleine afwijking in de hoeveelheden unerrored codewords ('Pre RS Errors'). De MER is goed, het vermogen is zeer goed. In de upstream zijn de waarden ook goed. In de Netwerk historie zijn geen bijzonderheden zichtbaar.

 

In je profiel heb je aangegeven dat je een Next Mini gebruikt, is de zwarte TV-kabel op de splitter nog in gebruik?

 

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

 

Vermoedelijk loop je tegen de beperkingen van de Puma-chipset aan.

Okoesh88
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Die zwarte kabel is voor zover ik kan zien niet in gebruik, alhoewel de monteur deze toen zelf heeft aangesloten vreemd genoeg. Bij de firewall instelling moet ik dan alle vinkjes uitschakelen behalve de firewall beveiliging van zowel ipv4 als ipv6? of juist alleen de Ipv4 aanvinken? Heb het dus momenteel nog zo als bijgevoegd staan.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Als je naast de Next Mini geen andere TV of andere decoder hebt aangesloten via coax, dan is de splitter overbodig en kun je het modem direct op het AOP aansluiten.

 

Je kunt IP-flood detectie en ICMP Flood detectie uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6.

Okoesh88
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dan ga ik dat allereerst doen en eerst weer afwachten/testen denk ik? in elk geval bedankt tot zover.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Na het aanpassen van de firewall-instellingen en eventueel het modem direct op het AOP aansluiten kun je eventueel nog het modem opnieuw opstarten, voor de zekerheid. Daarna kun je inderdaad controleren of de stabiliteit verbetert.

Okoesh88
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mocht dit niet het geval zijn ligt het dan aan dit type modem? Is die Puma-Chipset wat in het modem zit? en zijn hier evenuteel alternatieven voor? ben nu dus best wel nieuwsgierig.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Het is inderdaad mogelijk dat de Puma-chipset de oorzaak is. De UBC1318ZG is beschikbaar als alternatief, dit type modem beschikt echter niet over een ingebouwd access point t.b.v. Wi-Fi. Het nieuwe SmartWifi modem (F3896LG-ZG) wordt helaas (nog) niet op verzoek toegestuurd.

Okoesh88
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ah oke, dan ga ik dit eerst even in de gaten houden ook met betrekking tot het nieuwere modem mocht deze in de toekomst wel gebruikt en/of opgestuurd kunnen gaan worden. Bedankt voor de info tot dusver!

ldehaas1612

Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik ben opgelucht om te lezen dat iemand anders dit probleem ook ervaart. Wij hebben hier de afgelopen weken ook ontzettend veel en vaak last van. Monteurs langsgekomen, erkennen een probleem, vervangen modem, kabel vervangen, kabel waardes zien er goed uit, probleem komt weer terug. Op het moment is het gewoon nietmeer werkbaar, en dat is erg vervelend tijdens het thuiswerken. Onze Arris is weer omgeruild voor een compal volgens mij maar dit heeft ook geen goede invloed gehad op het probleem helaas. 
Misschien kun jij ook even kijken naar mijn modem waardes?  Deze staat wel in Bridgemode, maar het probleem klinkt identiek.
Alvast bedankt!
Luc

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

@ldehaas1612 Je had beter een eigen topic kunnen aanmaken om dit topic overzichtelijk te houden. In jouw geval zie ik ook geen signaaltechnische oorzaak, de downstream- en upstream-waarden zijn goed tot zeer goed en de event log vertoont geen bijzonderheden. Gezien je bridge mode gebruikt, is een UBC1318ZG bij uitstek geschikt om de Connectbox te vervangen.

ldehaas1612

Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ja, zat ik over te twijfelen, maar aangezien dit zo'n recent topic was met het exact zelfde probleem dacht ik: ik reageer gewoon in deze even. Ik zal morgen de UBC1318ZG aanvragen bij de klantenservice en dan hoop ik dat het daarmee opgelost kan worden. Bedankt voor je antwoord en mocht het hier niet mee opgelost zijn, dan zal ik nog een nieuw topicje starten betreffende dit onderwerp. Fijne avond!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Je kunt de UBC1318ZG alleen als zakelijke klant aanvragen bij de klantenservice (gebruikelijk wordt deze geleverd bij Zakelijk Internet Pro, exclusief in bridge mode). Als particuliere klant kan alleen een moderator er een toesturen.

ldehaas1612

Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Wij zijn zakelijke klant bij ziggo, en gezien de hoeveelheid kosten die ze al hebben moeten maken aan monteurs, kabels en modems denk ik dat ze met liefde een ander modem willen sturen 😅 Ik hoop het in elk geval... Keep you posted!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19113Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7237Likes

Goedemorgen @Okoesh88 en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat de internetverbinding op dit moment niet werkt zoals het hoort! Het is dan ook goed dat je door middel van dit topic even aan de bel trekt. Zo te lezen heb je al de nodige goed adviezen gekregen van  expert @tobiastheebe . Laat je weten wat je bevindingen zijn na het aanpassen v.d. firewall instellingen en het rechtstreeks aansluiten van het modem op het AOP ? Ik heb even een blik geworpen op de verbinding en het lijkt erop alsof je gisteren al e.e.a. aangepast hebt in de installatie. Het signaal is sinds 6 februari 2023 omstreeks 23 uur sterk verbeterd ten opzichte van de dagen daarvoor. 

Mocht het allemaal nog niet lekker werken, laat het hier dan weten. Dan pakken wij de draad weer verder met je op. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19113Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7237Likes

@ldehaas1612 Ik begrijp uit jouw  bericht dat jij ook problemen ervaart met de internetverbinding. Zojuist heb ik even een blik geworpen op jouw verbinding aan de hand van de gegevens in je Community profiel en zo op het oog zie ik aan netwerkzijde geen problemen terug die de problemen doen verklaren. Kun je anders in een eigen topic delen hoe het modem op dit moment is aangesloten? Aan hand daarvan kunnen we dan bepalen of een ander modem geregeld kan worden. 

Uitgelicht topic