Markus1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt regelmatig weg, soms alleen op te lossen door reset van de modem

Wifi verbinding valt regelmatig weg, bijvoorbeeld:

 

5Ghz niet meer beschikbaar (zowel op Iphone, laptop) alleen op te lossen met reset (stekkers eruit en tijdje wachten)

Zowel 2.4 als 5Ghz vallen weg (zowel op Iphone, laptop, tablets) , alleen op te lossen met reset (stekkers eruit en tijdje wachten)

Korte momenten van wegvallen Wifi, visueel zichtbaar op computer en merkbaar in gebruik.

 

Modem maakt sinds kort ook geluid, de ventilatie (?) gaat hard tekeer en stopt na een tijdje weer.

 

Ik wordt niets wijzer door in te loggen op mijn modem, Horizon Mediabox XL. Kan bijvoorbeeld geen T3/T4 meldingen zien.

 

Wat kan ik doen om e.e.a. te vebeteren?

 

 

 

3 Reacties 3
Peppijnr

Level 5
  • 53Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Markus, welk modem gebruik je? Cisco, Connectbox of de Connectbox Giga. In het geval van de Connectbox zou je een reset kunnen doen door met een pen of paperclip op de reset button achter op het modem te drukken. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8178Posts
  • 311Oplossingen
  • 3206Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Jij hebt dus nog de mediabox XL met TV en ook ingebouwd internet modem , heeft de mediabox de upgrade naar de nieuwe software gehad ? 

 

De modem waarden zien er wel goed uit zo te zien.

 

Advies in deze : 

Bel met de klantenservice en vraag om een los modem dit zullen ze doen en dan koppel je dus de werking van de xl box los van het internet en dat zal zeker een verbetering opleveren.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hallo @Markus1! Welkom op de Ziggo Community! Aan een wifi verbinding die steeds weg valt heeft niemand iets! Dus laten we dit probleem snel oplossen 🙂 

Ik zie dat je een Mediabox XL gebruikt voor je internet en tv. Ik heb het signaal uitgelezen en dit lijkt wel een beetje hoog te zijn. Waarschijnlijk maak je gebruik van een signaal versterker op je AOP (hoofdaansluiting)? 

Kun je eens een foto sturen van de hoofdaansluiting en hoe je Mediabox XL hierop aangesloten is? Hoeveel meter coaxkabel zit er ongeveer tussen? Dan gaan we even met je mee kijken! 

Uitgelicht topic