1
Vraag
2
Reacties
Goszo

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet valt regelmatig weg, na installatie TP-Link wifiboosters

Sinds kort heb ik 2 TP-link Deco M4 geïnstalleerd en de wifi is inderdaad overal in huis snel en goed.

Alleen valt het internet meerdere malen per dag uit, naar mijn idee om de 2 a 3 uren.

Mijn telefoon geeft aan: verbonden zonder internet. Ook apparaten die via een internetkabel aangesloten zijn kunnen geen verbinding maken (heeft dus waarschijnlijk te maken met het modem). 

Het enige wat helpt is om het modem opnieuw op te starten, toch na een  aantal uren valt het internet opnieuw weg. 

Eerder had ik het probleem dat ik op sommige apparaten geen geldige IP-configuratie had. Dit probleem is ontstaan na installatie van de SmartWifi App in mei 2022. Met de wifiboosters is dit probleem opgelost, maar moet ik steeds met router opnieuw opstarten, ook geen fijne oplossing. 

Heeft iemand suggesties? 

Alvast bedankt!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24479Posts
  • 1679Oplossingen
  • 12046Likes

Staan de Deco's in AP mode? Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de Deco-app.

Het AOP (TRAS-10/1000) is verouderd en dient te worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Het kapje van de splitter (POA 01-UPC) zorgt soms voor problemen, zou je deze willen verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24479Posts
  • 1679Oplossingen
  • 12046Likes

Kun je de bewerkingsmodus aanpassen naar Access point?

Ondanks het verouderde AOP zie ik momenteel geen bijzonderheden aan de downstream- en upstream-waarden.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24479Posts
  • 1679Oplossingen
  • 12046Likes

Staan de Deco's in AP mode? Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de Deco-app.

Het AOP (TRAS-10/1000) is verouderd en dient te worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Het kapje van de splitter (POA 01-UPC) zorgt soms voor problemen, zou je deze willen verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Goszo
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag @tobiastheebe,

Dank voor uw reactie. Nee, de Deco's staan ingesteld als Wifi-Router. 

Hierbij de gegevens. 

Ik ga gelijk het kapje verwijderen en het modem opnieuw opstarten.  

Ook zal ik een aanvraag doen voor een monteursafspraak. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24479Posts
  • 1679Oplossingen
  • 12046Likes

Kun je de bewerkingsmodus aanpassen naar Access point?

Ondanks het verouderde AOP zie ik momenteel geen bijzonderheden aan de downstream- en upstream-waarden.

Goszo
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de bewerkingsmodus aangepast naar Access point. 

Nu afwachten of de problemen verholpen zijn! 

Goszo
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@tobiastheebe het probleem is opgelost! Bedankt voor uw hulp. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic