Hallo,
Ik heb sinds eind maart internet van Ziggo, maar sinds het begin valt dit met enige regelmaat een aantal minuten uit. Ik kan dan ook niet rechtstreeks met het modem verbinding maken. Meestal herstart het modem uit zichzelf en doet alles het daarna weer, soms moet ik het handmatig herstarten. Als het modem herstart is zie ik in de logs T3 en T4 meldingen staan. In het begin had ik het probleem ongeveer 1 a 2 keer per week, maar afgelopen week zelfs elke dag (als ik naar de logs kijk). Hier is al een keer een monteur voor gekomen, maar die kon niets raars ontdekken aangezien er op dat moment niets mis was.
Op mijn AOP zit een splitter aangesloten waaruit coax kabels naar het modem en de mediabox gaan. Op het modem zit een mesh-wifi systeem aangesloten die in access point modus staat. De wifi van het modem zelf staat uit.
Modem:
Conform standaard specificaties | : DOCSIS 3.0 |
Hardware versie | : 10 |
Software versie | : 9.1.2109.200 |
Wat ik o.a. al geprobeerd heb:
modem resetten
andere coax kabel en splitter proberen
modem direct op AOP aansluiten
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Bedankt!