Na aangekondigde Ziggo werkzaamheden 'aan het Ziggo netwerk' (aangekondigd per brief) is op 4 december 2020 de ellende begonnen.
Internet valt op willekeurige tijdstippen weg, meerdere keren per dag voornamelijk in de avonduren.
Door een laptop rechtstreeks te koppelen met UTP op de modem (Nieuwe ConnectBox) en een ping -t naar de Google en KPN en Ziggo DNS toon ik de onderbrekingen aan. Veel schermafdrukken inclusief tijdstippen beschikbaar.
Er is verder niets gekoppled aan het modem...alleen mijn laptop. De wifi in het modem staat uit.
Storing gemeld begin 6 december 2020
9 december 2020
Nieuw modem (ConnectBox) ontvangen ter vervanging van het UBEE moden (C3925)
Nieuwe splitter aangesloten POA-01-B ter vervanging UMU-1006
Nieuwe kabel aangesloten
Het vervangen van de modem, splitter en de kabel heeft de internetstoring NIET verholpen.
Het valt op dat de uitval voornamelijk in de avonduren is....maar wel op willekeurige tijdstippen.
Wederom storing gemeld 4 januari 2021
Afspraak 7 januari 2021 Ziggo monteur
Monteur heeft de splitter vervangen (degene die ik per post had ontvangen!) dus de POA-01-B door de POA-13?
Monteur heeft inbouwdoos vervangen door het nieuwste exemplaar (klaar voor de toekomst)
Tevens een meting gedaan waarbij er veel ruis werd gemeten.
Monteur heeft naar buiten gemeten tot aan de 1e verdeel/kabelkast (ca. 40m)
Tijdens de aanwezigheid van de monteur geen Internet uitval.
In de daarop volgende dagen is het weer hetzelfde liedje.
Op 25 januari 2021 was de maat vol, wederom gebeld met de Ziggo helpdesk.
Hele verhaal verteld.
Uiteindelijk is er weer een monteur gepland.
2-2-2021
Monteur meld zich en weet niets over een Internetstoring. Hij komt voor 'een slecht beeld' ?????
Na een korte uitleg gaat hij aan de slag. Ik maak duidelijk dat ik geenzins van plan ben om wederom €50,00
te betalen. Dit valt immers onder de garantie termijn van 28 dagen (Na bezoek 1e monteur)
Monteur vervangt de TV-Coaxkabel. De T3 ruis is nu voor alle 4 de waarden "0".
Monteur belt, op mijn aandringen' met Ziggo collega om de lijn te meten.
Hier komt niets uit... de lijn is op dat moment okay.
De monteur gaat een rapport opmaken en vragen of de lijn gemonitord kan blijven om zo evt verstoringen te kunnen
registreren. De monteur benadrukt dat hij dit expliciet in zijn rapport zal opnemen.
De monteur vertrekt. Ik heb goede hoop.
2-2-2021 avond
Om gek van te worden .... het probleem is dus NIET opgelost wederom Internet uitval zoals hierboven beschreven.
Vele schermafdrukken gemaakt .... ping -t naar de Google en KPN en Ziggo DNS tonen de onderbrekingen aan.
3-2-2021 avond
Zelfde liedje .. ik klim in de pen en schrijf dit tranen trekkend verhaal.
Hoe nu verder????