Rivers63

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Internet valt regelmatig , alles is al vervangen.

Na aangekondigde Ziggo werkzaamheden 'aan het Ziggo netwerk' (aangekondigd per brief) is op 4 december 2020 de ellende begonnen.

 

Internet valt op willekeurige tijdstippen weg, meerdere keren per dag voornamelijk in de avonduren.
Door een laptop rechtstreeks te koppelen met UTP op de modem (Nieuwe ConnectBox) en een ping -t naar de Google en KPN en Ziggo DNS toon ik de onderbrekingen aan. Veel schermafdrukken inclusief tijdstippen beschikbaar.
Er is verder niets gekoppled aan het modem...alleen mijn laptop. De wifi in het modem staat uit.


Storing gemeld begin 6 december 2020

9 december 2020
Nieuw modem (ConnectBox) ontvangen ter vervanging van het UBEE moden (C3925)
Nieuwe splitter aangesloten POA-01-B ter vervanging UMU-1006
Nieuwe kabel aangesloten

Het vervangen van de modem, splitter en de kabel heeft de internetstoring NIET verholpen.
Het valt op dat de uitval voornamelijk in de avonduren is....maar wel op willekeurige tijdstippen.

Wederom storing gemeld 4 januari 2021

Afspraak 7 januari 2021 Ziggo monteur
Monteur heeft de splitter vervangen (degene die ik per post had ontvangen!) dus de POA-01-B door de POA-13?
Monteur heeft inbouwdoos vervangen door het nieuwste exemplaar (klaar voor de toekomst)
Tevens een meting gedaan waarbij er veel ruis werd gemeten.
Monteur heeft naar buiten gemeten tot aan de 1e verdeel/kabelkast (ca. 40m)
Tijdens de aanwezigheid van de monteur geen Internet uitval.

In de daarop volgende dagen is het weer hetzelfde liedje.

 

Op 25 januari 2021 was de maat vol, wederom gebeld met de Ziggo helpdesk.
Hele verhaal verteld.
Uiteindelijk is er weer een monteur gepland.

 

2-2-2021
Monteur meld zich en weet niets over een Internetstoring. Hij komt voor 'een slecht beeld' ?????
Na een korte uitleg gaat hij aan de slag. Ik maak duidelijk dat ik geenzins van plan ben om wederom €50,00
te betalen. Dit valt immers onder de garantie termijn van 28 dagen (Na bezoek 1e monteur)
Monteur vervangt de TV-Coaxkabel. De T3 ruis is nu voor alle 4 de waarden "0".
Monteur belt, op mijn aandringen' met Ziggo collega om de lijn te meten.
Hier komt niets uit... de lijn is op dat moment okay.
De monteur gaat een rapport opmaken en vragen of de lijn gemonitord kan blijven om zo evt verstoringen te kunnen
registreren. De monteur benadrukt dat hij dit expliciet in zijn rapport zal opnemen.
De monteur vertrekt. Ik heb goede hoop.

 

2-2-2021 avond
Om gek van te worden .... het probleem is dus NIET opgelost wederom Internet uitval zoals hierboven beschreven.
Vele schermafdrukken gemaakt .... ping -t naar de Google en KPN en Ziggo DNS tonen de onderbrekingen aan.

 

3-2-2021 avond
Zelfde liedje .. ik klim in de pen en schrijf dit tranen trekkend verhaal.

 

Hoe nu verder????

44 Reacties 44
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

de downstream is best hoog

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker

Rivers63
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

20210204_105254.jpg

20210204_105315.jpg

20210204_105329.jpg

   

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Mogelijk is dit de oorzaak:

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Rivers63 en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat ondanks de reeds ondernomen acties jouw internetverbinding niet werkt zoals het hoort! Ik heb jouw gegevens er even bij gepakt en de verbinding even bekeken. 
Ik zie ruis terug op een aantal downstream kanalen. Daarnaast komt het signaal iets te sterk binnen, wat i.c.m. de aanwezige ruis op het signaal voor problemen kan zorgen. Op 2 februari 2021 heb je
zo te zien een binnenhuismonteur langs gehad. Om dit probleem op te lossen heb ik een afspraak met een netwerkmonteur geregeld die een lijnmeting kan verrichten.

Deze monteur kan op 10 februari 2021 tussen 08:00 en 13:00 uur langskomen. Mocht het jou op die datum niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken 
te wijzigen. 

Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn?

Nog een fijne avond gewenst!

Groeten,

Paul 

Rivers63
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo,

Vandaag is de (3e) Ziggo monteur geweest. Ook hij heeft alles na gelopen.

Kabel getest (naar buiten) en contact gehad met Netwerkbeheerder van Ziggo.

Probleem lijkt onverklaarbaar. Het netwerk is in orde ! Dit is de slotconclusie van de Ziggo netwerkengineer.

Er worden nog wel 2 mogelijke oplossingen aangedragen.

1. IPv6 uitzetten in het Ziggo modem (ik betwijfel of dit de oplossing is)

2. De modem in Bridge modus laten zetten (Heeft m.i. ook geen zin omdat ik test met alleen een laptop aangesloten op het modem en verder NIETS)

Ook dan valt de verbinding op volstrekt willekeurige tijdstippen gedurende een half uur meerdere keren weg.

 

De Ziggo monteur is al bijna vertrokken als ik opper om de modem te vervangen door een compleet nieuw exemplaar van een ander merk (er schijnen er 2 te zijn)

Dit heeft de monteur gedaan.

Ik blijf de verbinding monitoren (constante ping naar diverse DNS-en)

Mocht het probleem zich weer voordoen dan stap ik over naar een andere ISP.

Wordt vervolgd........

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Rivers63 Hartelijk dank voor je terugkoppeling na het monteursbezoek. Ik begrijp uit je bericht dat je nog niet helemaal overtuigd bent dat het probleem nu verholpen is.
Laten we in dit geval dan de komende dagen even de vinger aan de pols houden. Als ik de verbinding nu bekijk ziet deze er overigens prima uit. We horen graag wat er uit 
jouw  pingsessie komt. Mocht je nog problemen ervaren pakken wij hier graag de draad weer verder met je op.
Groeten,

Paul 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

welk merk connectbox heb je nu compal of arris?

een moderator kan jou

modem omruilen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@anoniemforum Ik begrijp dat de monteur het Arris Connectbox modem al vervangen heeft door een Compal Connectbox tijdens zijn bezoek. 

Rivers63
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen,

 

De modem is gisteren idd vervangen.

Tot op heden geen uitval, ik blijf het monitoren.

Ik heb nu goede hoop, hou jullie op de hoogte.

 

Groet,

 

Richard

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Rivers63 Dat klinkt postief! Laat inderdaad met een paar dagen weten of je bevindingen gelijk gebleven zijn.
We wachten het dan nog even af. De eerste indruk is in ieder geval hoopvol. 

Nog een prettige dag!
Groeten,

Paul 

Rivers63
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Helaas helaas helaas,

 

Het vervangen van de modem heeft niet geholpen 😡

Gisterenavond(14-2-2021) merkte ik weer uitval. Vandaag 15-02-2021 overdag meerdere keren uitval. Super irritant omdat ik thuiswerk en mijn dochter vanuit huis studeert.

Er is op de modem ALLEEN mijn laptop bedraad aangesloten. Wifi in de modem staat uit.

 

In de bijlage schermafdrukken (ping naar KPN DNS) 

 

Ten einde raad!!!

 

Waarom gelooft Ziggo mijn bevindingen niet ????

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Rivers63,

Ontzettend vervelend dat het probleem nog steeds de kop op steekt! Ik heb nog eens een blik geworpen op de connectie tussen jouw Connectbox modem en het netwerk
en die verbinding ziet er verder goed uit. Wil je de laptop waarmee je getest hebt eens met een andere netwerkkabel op 1 van de 3 andere netwerkpoorten van het Connectbox modem aansluiten?

Kijk dan ook of je nog last hebt van uitval op connectie. 

 

Rivers63
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

1. Ik heb een Compal modem

2. Kabel reeds vervangen tussen laptop/modem

3. Laptop aangesloten op verschillende poorten. Zelfde resultaat .. uitval!

4. Het meten is een moment opname. Uitval is puur willekeurig.

5. Ik ben er voor 99% van overtuigt dat het probleem NIET binnen zit.

6. Probleem is ontstaan NA Ziggo werkzaamheden in december 2020 (voorbereiding Gigabit Ethernet)

7. T3 (ruis) loopt weer op

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Plaats eens een schermprint van de volledige netwerkhistorie (even scrollen). 

Misschien dat daarin aanwijzingen zijn te vinden.

Rivers63
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

The story continues ...

Aanvullende test/info

 

Pingen van buiten naar binnen! ... of te wel vanaf het Internet naar het modem.

Het modem heeft 'vast' IPv4 IP-adres -> 80.115.13x.xxx
(omdat niet iedereen mijn IP-adres hoeft te weten heb ik sommige cijfers vervangen door de x)

De test

1. Verbinding valt weg (ik zie dat door mijn constante ping naar 'buiten')
2. Ik haal de LAN kabel uit de modem
3. Ik pak mijn mobiele telefoon en schakel Wifi uit
4. Ik zit nu op 4G
5. Ik ga naar de website https://centralops.net/co/Ping.aspx op mijn telefoon
6. Ik tik daar het IP-adres in van de modem (80.115.13x.xxx) Ik hou dit adres even voor mijzelf.
7. Nu zou ik ping resultaat moeten krijgen ... maar .. niet dus. Zie screenshot.
8. Dit toont aan dat het modem vanaf het internet niet is te pingen, er is dus GEEN connectie.

9. Ziggo .. ga mijn verbinding monitoren svp zoals al 2x is toegezegd door een monteur.


Pingen van binnen naar buiten
Ik heb al aangetoond dat pingen van binnen naar buiten ook niet werkt.

 

Rivers63
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Zoals gevraagd .... Netwerkhistorie... (bijlagen)

 

 

  

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Rivers63,

Hartelijk dank voor het delen van deze extra informatie! Ik vind het ontzetten vervelend dat je nog steeds problemen ondervindt met de internetverbinding. 
Omdat we hier al een poos mee bezig zijn, en er ook al 3 monteurs zijn geweest leg ik de kwestie even neer bij een netwerkexpert. Zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het weten onder dit
topic. Ik laat dan gelijk weten wat de vervolgstappen zijn om het probleem structureel opgelost te krijgen. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dank voor de netwerkhistorie. Opvallend zijn de fragmented IP meldingen. Ik heb het issue neergelegd bij de moderators.

Uitgelicht topic