1
Vraag
2
Reacties
basderijck

Level 6
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Internet valt regelamatig weg

Hoi,

 

Ik ben recent verhuisd en na de verhuizing ervaar ik regelmatig problemen met mij internet verbinding zowel via wifi als bekabeld .

 

Het ziet er naar uit dat het modem ui zichzelf opnieuw verbinding zoekt met internet.

De lampjes gaan dan allemaal knipperen. Het modem is op afstand al een paar keer uitgelezen. Hierbij zijn door ziggo medewerker hoge stroomwaardes vastgesteld ( waar hijzelf van schrok).

 

De monteur heeft het oap inmiddels vervangen een tweede monteur zou langskomen nadat er weer problemen waren.

Ook is het modem vervangen,

Omdat het lang leek goed te gaan heb ik deze monteur de avond van te afgezegd.

Van middag echter weer twee keer kort op elkaar dat het internet wegviel.

Ik gebruik zelf vaak streamingsdientsten netflix spotify tunein en dan is het er vervelend als de verbinding wegvalt en je een minuut of 10 moet wachten .

 

Kan iemand mij hier mee verder helpen!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
basderijck
Topicstarter
Level 6
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Paul , 

ik moet het goed zeggen de smart WiFi pods zijn retour gegaan blijkbaar konden die niet in bruikleen worden geleverd nu staat er een zet Deco in bruikleen

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om ook je uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de pagina's van de upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

basderijck
Topicstarter
Level 6
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Zoals gevraagd eerst de fotos daarna de waardes,

 

Bas

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik vermoed dat een 2e monteur hier toch op zijn plaats is, want er in op het oog niet direct iets te zien.

Mogelijk is dit wel te meten.

Meestal is een 2e monteur iemand die dieper in de systemen kan en uitgebreider kan meten.

basderijck
Topicstarter
Level 6
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ok, 

hoe ga ik dat dan regelen?

 

bas

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Door nu telefonisch contact op te nemen met de klantenservice. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Een Ziggo moderator kan dat voor je regelen of op de manier zoals je de 1e monteur geregeld hebt.

basderijck
Topicstarter
Level 6
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ok,

hoe leg ik contact met een moderator?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Zij komen vanzelf langs in dit topic 🙂

basderijck
Topicstarter
Level 6
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

top

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemiddag @basderijck en een warm welkom op de Community, 

Wat ontzettend vervelend dat de internetverbinding steeds wegvalt! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt! Inmiddels zie ik dat je al contact hebt gehad met een van mijn collega's van de klantenservice. Er is een afspraak ingepland met een senior netwerkmonteur i.v.m. aanhoudende storingsklachten na het eerdere monteursbezoek. Dit lijk mij gezien mijn consateringen m.b.t. het signaal de juiste vervolgstap. Laat je weten wat je bevindingen zin na het monteursbezoek van woensdag 18 mei 2022 tussen 12 en 18 uur

basderijck
Topicstarter
Level 6
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik wacht het even en laat later weten 

of het is opgelost

Bas

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@basderijck Top! We houden even contact.

basderijck
Topicstarter
Level 6
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

 

@Paul ,
Vanmiddag is de monteur geweest deze heeft signaal doorgemeten en dat is uitstekend.

verder heeft hij het mode omgewisseld voor er nieuwe.

het signaal lijkt en ik zal dat de komende dagen in de gaten houden stabiel te zijn.

 

ik loop nu nog tegen drie dingen aan die misschien ook opgelost kunnen worden.

 

bij het installeren van WiFi heb ik de smart WiFi app gebruikt.

in de app sta u mijn oude deco set in deze heb ik retour gestuurd dus zou het fijn zijn als die uit de app gehaaldkan worden,

ten tweede toen ik verhuisde heb ik ziggo meegenomen als beloning zou ik twee smart WiFi pods kosteloos in bruikleen zou krijgen.  De pods heb ik ontvangen echter staan de 2.50€ wel gewoon op de maandelijkse factuur dat kan blijkbaar niemand er af halen.

 

als laatste ik gebruik maar een WiFi pod toch staan er twee in de app het zou fijn zijn als de tweede uit de app gehaald kan worden ik kan hem zelf dus niet uithalen net as de deco dus

 

het gaat om pod metserienummer: eindigend op 227. De pod eindigend op 023 heb ik gebruik

 

 

Bas

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@basderijck  Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn om te lezen dat de monteur alles grondig nagelopen heeft en dat het modem vervangen is. Wat betreft je vraag over de weergave v.d. aangesloten apparaten op het SmartWifi modem: ik vermoed dat er nog oude cachedata in jouw SmartWifi app aanwezig is, waardoor je de TP Link Deco's nog ziet staan. Inmiddels zie ik zie niet meer staan als ik meekijk via SmartWifi. 

Je zou de app eens opnieuw kunnen installeren en de App data op je telefoon kunnen wissen. Installeer daarna de SmartWifi app opnieuw. Wat betreft de gratis WifiPods. Kun je per privebericht laten weten wat de serienummers (SN) zijn van de SmartWifi Pods die je onlangs toegestuurd gekregen hebt? Dan kan ik nagaan of deze pods correct in onze systemen staan en ik kan er dan meteen voor zorgen dat de juiste actiekorting (12 maanden gratis) wordt toegepast. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@basderijck Wat zijn je bevindingen met de SmartWifi Pods? Werkt alles inmiddels naar wens?

basderijck
Topicstarter
Level 6
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Paul , inmiddels staan er 3 smart WiFi pods en deze werken uitstekend, toch nog altijd wel een grote misser van ziggo dat ze niet gratis WiFi pods en een tv zender beloven maar dat niet waar kunnen maken.

het is dat ziggo bij mij de enige provider is die degelijk internet kan leveren

bas 

basderijck
Topicstarter
Level 6
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Paul , 

ik moet het goed zeggen de smart WiFi pods zijn retour gegaan blijkbaar konden die niet in bruikleen worden geleverd nu staat er een zet Deco in bruikleen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@basderijck Super dat alles inmiddels naar wens werkt. Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic