1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Bartho1omeus

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Internet valt op willekeurige momenten uit.

Goedendag iedereen,

Inleiding

Mijn probleem is net zo algemeen als dat de afsluitdijk lang is nl. mijn internet (bekabeld) valt op willekeurige momenten uit. Om mijn situatie helder te krijgen voor de lezer beschrijf ik nu de weg die het signaal aflegt.
Eerst komt het signaal van ziggo binnen in de coax splitter. Dit signaal wordt hierbinnen gesplitst in TV, en internet. In dit geval gaat het internet signaal naar de Connect Box waar het vervolgens doorgestuurd wordt naar een externe router die hier op aangesloten zit. De wifi-functie van de connect box is overigens uitgeschakelt.
Zodoende de setting waar ik mij in bevind.

Het probleem
Op willekeurige momenten valt de verbinding weg

Wijze van aanpak
Ik ben zelf technisch opgeleid in ICT en heb al verschillende zaken geprobeerd om het probleem op te lossen. Ik heb de router en het modem gereset naar de fabrieksinstellingen om te kijken of het probleem daarmee verholpen is. Hierbij heb ik de diagnostische tool van de Connect Box gebruikt om te kijken wat het probleem is.

In meerdere malen waarin dit probleem zich voordeed was de meest voorkomende melding:

"Geen internet - controle modem verbinding met ziggo"

Dit staat in rood aangegeven met een uitroepteken ervoor.

Vraag
Mijn vraag is of er misschien mensen vanuit ziggo zelf kunnen kijken of mijn verbinding aan in het hoofdservicecenter goed staat geregistreerd.

Zijn er ook mensen die ditzelde probleem hebben ervaren? Ik zou het graag willen horen want het begint behoorlijk irritant te worden alhowel dit zeker niet het ergste is wat er kan gebeuren. Desalniettemin zou ik hier graag een oplossing voor willen. Dat begrijpt iedereen.

Hierbij wou ik het laten en kijk ik uit naar de reacties op mijn probleem.
Een prettige dag toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Bart Verburgt
28 Reacties 28
Meldingen
Aan Uit
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 26Oplossingen
  • 73Likes
En dat is wat nog al mis gaat en voor als splitter 3 de zelfde liggen en alle geeft andere waarde waardes aan dus de splitter kan ook een van de boos doeners zijn rechtstreeks op de aop zou je meestal dat is ook wel per reigo anders rond de 37 dbmv up zitten en +8 down komt ereen splitter tussen gaat de up wat omhoog kan tit 43 dbmv op de up en de down zakt naarde 6 4 of 2 dbmv
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Bartho1omeus wrote:

Be rt wrote:
Het modem moet in de rechtse aansluiting, die is voor de data.
Dat zou al een mogelijke oplossing kunnen zijn, anders nog een keer zonder de splitter proberen om die uit te sluiten als oorzaak.

Is de upstream dan nog hoog, dan zal er een monteur aan te pas moeten komen om de AOP of verdere bekabeling richting Ziggo te onderzoeken.

Ik vermoed dat hier beter een algemene splitter POA 03-UPC op zijn plaats is, de POA-3IEC-NL is een radio/TV/data splitter.

Als ik thuis ben ga ik die kabels omwisselen, en zal ik weer de up en downstream posten. Wordt vervolgd....

Is het nog gelukt gisteren avond? of heb je het nog niet bekeken?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Bartho1omeus, welkom hier!

Heb je nog een update voor ons? We zijn erg benieuwd!
Bartho1omeus
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Beste mensen,

Bedankt voor de vele belangstelling, ik heb reeds de kabeltjes van die in de TV & Data ingangen zaten verwisseld (deze zaten verkeerd).

Hierbij de nieuwe screenshots van de huidige status van het modem:

Ik zie uit naar jullie reacties,

Met vriendelijke groeten,
Bart.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78702Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes
Bartho1omeus Dit ziet er werkelijk perfect uit, ik vermoed dat het internet nu niet meer uitvalt.:relaxed:
Bartho1omeus
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Be rt wrote:
Bartho1omeus Dit ziet er werkelijk perfect uit, ik vermoed dat het internet nu niet meer uitvalt.:relaxed:

Ja, ik heb geen problemen meer gehad. Bedankt iedereen voor de hechte ondersteuning.
Gr. Bart
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78702Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes
TOP veel internet plezier gewenst.:relaxed:
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Goed te lezen dat het is opgelost :)!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoppa! Mooi werk hoor mensen! Fijn om te lezen dat het nu is opgelost, Bartho1omeus 🙂