djdj

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Internet valt op random momenten weg

Hallo allemaal, 

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen goed beslagen ten ijs te komen als aanstaande vrijdag de ziggo monteur komt. Regelmatig valt op random momenten het internet weg. Dit is dagelijks, een tot tweemaal voor enkele minuten. De connectbox zie ik herstarten waarna vaak het internet na enkele minuten terug is. 

 

Reden dat ik het vraag, is dat er al tweemaal een monteur is geweest met de oplossing "modemswap" of "ligt aan je eigen apparatuur" en ik - eigenwijs al ik natuurlijk ben - graag ook eens aan de ziggo community voorleg, omdat ik zelf denk dat het ofwel aan de connectbox ligt ofwel aan de verbinding vanaf het modem naar buiten maar ik onvoldoende weet van de achterliggende coax-techniek. 

 

Achterliggende apparatuur is een Unifi USG Router met een Unifi 24 Poort Switch. 

 

Aansluiting komt vanaf buiten, naar de meterkast op AOP. Vanaf AOP korte Coax direct naar het modem. Geen TV of andere omwegen. Zie bijlage. Merk op dat wij 6 AOP's hebben in dit gebouw. 

photo_2021-07-20 16.11.32.jpeg

photo_2021-07-20 16.11.30.jpeg

  

 

Voorheen stond het modem in bridge mode waardoor ik geen logs heb, alleen vanaf de afgelopen dagen omdat ziggo mij wees op "fouten in het modem", maar mij niet kon melden welke dat waren. "iets met t3". Daarop het modem uit brigde laten halen zodat ik zelf ook wat kon zien. 

 

Concreet mijn vraag: 

- Zien jullie aanleiding dat ik dit in mijn eigen apparatuur moet zoeken en zo ja, waarom? Want ik zal niet weten waar ik dan zou moeten beginnen met zoeken. 

 

- De meeste klantenservice medewerkers van ziggo zeggen dat ze geen problemen zien in het signaal en zelfs de downtime niet zien. 1 monteur opperde een modemswap , dat is gebeurd maar het probleem is niet opgelost. De klantenservice zegt zelfs de downtime niet te zien.

 

- Op de community lees ik dat sommige klanten het voor elkaar krijgen een modemswap te krijgen voor een Ubee die dezelfde soort problemen melden. Daar wil ziggo bij ons niet aan. Zou dat zin hebben? 

 

 

Schermafbeelding 2021-07-20 om 16.18.54.png

Schermafbeelding 2021-07-20 om 16.19.07.png

Schermafbeelding 2021-07-20 om 16.19.17.png

Schermafbeelding 2021-07-20 om 16.19.20.png

Schermafbeelding 2021-07-20 om 16.19.33.png

Schermafbeelding 2021-07-20 om 16.19.37.png

Schermafbeelding 2021-07-20 om 16.18.11.png

Schermafbeelding 2021-07-20 om 16.36.04.png

      

20 Reacties 20
djdj
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

 

In de logs van vandaag zie ik :

 

20-07-2021 15:49noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.136];CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-07-2021 15:48noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=167.89.115.120 MAC=00:01:5C:B3:CA:46;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-07-2021 15:48noticeGUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.136];CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;   
20-07-2021 15:48noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.136];CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-07-2021 15:48noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=216.58.197.3 MAC=00:01:5C:B3:CA:46;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-07-2021 09:32criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;   
20-07-2021 09:31noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=192.0.78.25 MAC=00:01:5C:B3:CA:46;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-07-2021 03:13noticeTR069 start;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;      
20-07-2021 03:13noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=17.253.105.202 MAC=00:01:5C:B3:CA:46;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-07-2021 03:10noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;  
20-07-2021 03:10noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.136 MAC=78:8A:20:47:81:98;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-07-2021 03:10warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;  
20-07-2021 03:10noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.136 MAC=78:8A:20:47:81:98;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-07-2021 03:09noticeTR069 stop ;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;      
20-07-2021 03:09noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.136 MAC=78:8A:20:47:81:98;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-07-2021 03:08criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-07-2021 03:04noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;    
20-07-2021 03:04warningLost MDD Timeout;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;      
20-07-2021 03:04criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;   
20-07-2021 03:04notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=216.58.208.99 MAC=00:01:5C:B3:CA:46;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0

 

In de logs van gisteren: 

19-07-2021 11:55noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:d6:c5:2a;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-07-2021 11:55errorSW upgrade Failed before download - File not Present
19-07-2021 11:55noticeSW Download INIT - Via Config file bac10100010638437dd6c52a
19-07-2021 11:55noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=38:43:7d:d6:c5:2a;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-07-2021 11:55warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:d6:c5:2a;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:02noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.136 MAC=78:8A:20:47:81:98;CM-MAC=38:43:7d:d6:c5:2a;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01noticeCable Modem Reboot - from SNMP;CM-MAC=38:43:7d:d6:c5:2a;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-07-2021 10:51noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=142.250.179.206 MAC=00:01:5C:B3:CA:46;CM-MAC=38:43:7d:d6:c5:2a;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-07-2021 10:08criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:d6:c5:2a;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-07-2021 10:08noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=52.97.201.114 MAC=00:01:5C:B3:CA:46;CM-MAC=38:43:7d:d6:c5:2a;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Verder de status momenteel, ik typ dit bericht vanaf dezelfde ziggo verbinding dus geen probleem:

 

Connect Box status voor monteursOnderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz)618000000Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz)58800000Goed (Ranged)
Provisioning statusVerbonden

Goed (Operational)

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1618000000738256qam3
2602000000737256qam1
3610000000737256qam2
4626000000738256qam4
5634000000737256qam5
6642000000738256qam6
7650000000737256qam7
8658000000737256qam8
9666000000738256qam9
10674000000737256qam10
11682000000737256qam11
12690000000737256qam12
13698000000738256qam13
14706000000737256qam14
15714000000737256qam15
16722000000737256qam16
17730000000637256qam17
18738000000637256qam18
19746000000637256qam19
20754000000637256qam20
21762000000637256qam21
22770000000637256qam22
23778000000637256qam23
24786000000637256qam24

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)38.605158320251618
2Goed (Locked)37.636158235971422
3Goed (Locked)37.636158236095212
4Goed (Locked)38.605158236255422
5Goed (Locked)37.636158236301325
6Goed (Locked)38.983158236069116
7Goed (Locked)37.636158236333319
8Goed (Locked)37.636158236146220
9Goed (Locked)38.605158236295525
10Goed (Locked)37.636158235978522
11Goed (Locked)37.636158236260822
12Goed (Locked)37.636158236382737
13Goed (Locked)38.605158235908225
14Goed (Locked)37.636158236483015
15Goed (Locked)37.636158236459642
16Goed (Locked)37.636158236513329
17Goed (Locked)37.636158235979827
18Goed (Locked)37.636158236513827
19Goed (Locked)37.356158236496722
20Goed (Locked)37.356158236501219
21Goed (Locked)37.636158236488321
22Goed (Locked)37.636158236608432
23Goed (Locked)37.356158236620724
24Goed (Locked)37.356158236842039

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
158800000425.12064qam8
236000000425.12064qam7
344500000425.12064qam6
452000000425.12064qam5

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00000
22.00000
32.00000
42.00010
Algemene configuratie

Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand

Toegang tot internet
2
Ingeschakeld
DOCSIS 3.0
bac10100010638437dd645a4

 

Primaire Downstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid

150408
64000000 bps
96000 bytes
0 bps
150364
535000000 bps
42600 bytes
0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype

150363
42800000 bps
42600 bytes
0 bps
42600 bytes
Best effort
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

In bridge mode kun je het modem bereiken op 192.168.100.1.

 

In zeer uitzonderlijke gevallen is het mogelijk om een zakelijk modem (UBC1318ZG) te ontvangen. Voorwaardelijk hiervoor is dat alles buiten het modem uitgesloten is.


Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

djdj
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank je, dat wist ik niet en goed om te weten. Modem staat nu in elk geval niet in Bridge.

 

Ik heb screenshots gemaakt van de gegevens, als het goed is moeten ze nu zichtbaar zijn. Kennelijk mocht ik niet dubbelposten en ook niet meer dan 20k tekens in het bericht zetten. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Ik zie i.i.g. geen signaalproblemen, de downstream en upstream zien er keurig uit.

 

Het lijkt erop dat Ziggo probeert om een firmware-upgrade uit te voeren op jouw modem. Daarvoor wordt vanuit de CMTS via SNMP een reboot-opdracht naar het modem verstuurd. Deze firmware-upgrade is gisteren echter mislukt omdat het modem het vereiste bestand niet aantrof. Heb je in de log vaker dezelfde meldingen ('Cable Modem Reboot from SNMP' en 'SW Download INIT') zien voorkomen?

 

Heb je verder al eens geprobeerd om het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen?

djdj
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nee, die heb ik niet eerder gezien. Ik heb helaas ook alleen de logs van gisteren en vanochtend. Die van vanochtend was niet (goed) toegevoegd zag ik excuus! Nu heb ik echt alle informatie toegevoegd die ik wou toevoegen. De reboot van vanochtend lijkt weer een andere reden  te hebben. 

 

We hebben meerdere malen proberen te factory resetten. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Dan is mijn voorstel voor nu om dit even in de gaten te blijven houden. Start het modem zichzelf weer opnieuw op, dan is het belangrijk om te controleren met welke meldingen in de log dit gepaard gaat.

 

Verder lijkt het mij verstandig als een moderator een uitgebreide, meerdaagse meting naar jouw modem opstart. Mogelijk komt daarbij nog iets aan het licht.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.

djdj
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Doe ik, dank je tot zo ver. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Ik zie dat je een nog een tweede screenshot hebt geplaatst van de log. Dit gedeelte laat wel kortstondige signaaluitval zien om 3:04 's nachts, met daarna het opnieuw registreren van het modem op het netwerk.

 

Je gaf aan dat er 6 AOP's zijn in het gebouw. Weet je toevallig of andere Ziggo-klanten in het gebouw ook spontane uitval ervaren?

djdj
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Er is 1 ander AOP actief. Die zeggen geen last te hebben van uitval, maar daarbij is belangrijk aan te tekenen dat die geen connectbox hebben maar een "oud" Cisco modem. 

 

Wij hadden voordien, toen we een Cisco modem hadden ook geen enkel probleem, behalve een iets tragere verbinding, c.a. en gemiddeld 40 Mbit down en 2 - 4 Mbit up minder. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik het modem verdenk. Maar die verdenking kan ik niet hard maken omdat ik - kijkende naar het log - en de gelijktijdig glasvezelwerkzaamheden naast de kast van Ziggo en vervangen van het modem net zo goed een kabelbreuk ondergronds kan zijn. 

 

Op het forum lees ik echter exact dezelfde problemen met het rebooten van connectbox, en de oplossing daarvoor gaat ook alle kanten op. Van problemen aan het AOP tot uiteindelijk vervangen van het modem door een Ubee. Vandaar dat ik op vervangen van het modem zinspeelde bij ziggo, dat is immers het makkelijkste uit te sluiten, maar wil Ziggo (nog) niet aan. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Ik verdenk momenteel de buitenkabel of eindversterker, gezien de signaaluitval van vannacht.

djdj
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Zojuist (2021-07-21 01:18:42 PM) opnieuw wegval van de verbinding en modem herstart. De log:

 

TijdPrioriteitOmschrijving                

21-07-2021 13:26

noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.136];CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 
21-07-2021 13:26noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=185.116.164.38 MAC=00:01:5C:B3:CA:46;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 
21-07-2021 13:21noticeTR069 start;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;        
21-07-2021 13:21noticeTR069 unexpected exit;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;      
21-07-2021 13:21noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=34.120.243.77 MAC=00:01:5C:B3:CA:46;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 
21-07-2021 13:21noticeTR069 stop ;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;       
21-07-2021 13:21noticeTR069 start;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;        
21-07-2021 13:21noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=34.120.243.77 MAC=00:01:5C:B3:CA:46;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 
21-07-2021 13:20noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;   
21-07-2021 13:20warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;   
01-01-1970 01:01noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;    
21-07-2021 13:15noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=52.97.135.114 MAC=00:01:5C:B3:CA:46;CM-MAC=38:43:7d:d6:45:a4;CMTS-MAC=00:01:5c:b3:ca:64;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 
                    
                    
                    
                    
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De herstart wordt duidelijk vermeld in de log maar de exacte aanleiding blijft mij onduidelijk. Wel zie ik 'TR-069 unexpected exit' in de log, die aangeeft dat de communicatie tussen modem en ACS (Auto Configuration Server) niet goed verloopt. Deze melding, in combinatie met de korte signaaluitval van gisternacht, doet mij een signaalprobleem in de Ziggo-infra vermoeden.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4099Posts
  • 337Oplossingen
  • 1648Likes

@djdj van harte welkom op de Ziggo Community en zeker, goed dat je hier even om tips of advies komt vragen. Zoals je al hebt gelezen is er veel kennis en kunde aanwezig.

Ik ben ook benieuwd naar het oordeel van de monteur, overmorgen. Desnoods kan je hem eens vragen of er in diens meting ook zaken buitenshuis opvallen en zoja, wat de vervolgstappen zijn.

Wil je diens conclusie hier delen? Dat is voor ons ook weer nuttige informatie! 

djdj
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@tobiastheebe dank je voor de bevestiging, goed te weten dat je niet van gedachten bent veranderd. 

 

@Jacob Dat is zeker het plan! Alle info en gebeurtenissen die ik zelf krijg voeg ik toe in het topic. In de hoop dat we aan het eind van het verhaal een duidelijk "oorzaak" -> "gevolg" -> "oplossing" hebben. 

djdj
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Monteur is geweest. Die gaf eigenlijk in eerste instantie aan "ik heb het gelezen en dit lijkt me aan het modem te liggen". Ik vertelde hem dat die al drie keer was vervangen. 

 

Uiteindelijk vond hij in tegenstelling tot de andere twee monteurs een storing in het signaal, aan het einde van de kabel. Hij heeft daarop in de kast buiten de connector vervangen. 

 

Het gekke is wel dat de tweede monteur, die geen rare dingen op de lijn zag, die connector "uit voorzorg" ook al had vervangen. Maar omdat de kabels gebrekkig gelabeld zijn (in de straatkast heet mijn kabel {huisnummer-3} terwijl die in de meterkast {huisnummer-4} heet, kan de vorige monteur ook zomaar een verkeerde hebben vervangen.  

 

We gaan het merken. Ik hou jullie op de hoogte. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Het komt wel eens voor dat de binnengeleider in de connector onvoldoende contact maakt met de aansluiting op de multitap, wat allerlei storingen kan veroorzaken. Hopelijk lost de nieuwe connector het probleem op!

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw terugkoppeling @djdj

Laten we hopen dat dit het was en de problemen eindelijk verholpen zijn. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat en wacht dan ook met smart op jouw updates 🙂

djdj
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Inmiddels zijn we meer dan een week verder nadat de monteur is geweest. Uitval van het internet hebben we niet meer ervaren. 

 

De T3 foutmeldingen in het modem zijn er nog wel, maar zo lang we daar niks van merken - en dus geen uitval tot gevolg heeft kan me dat niet zoveel interesseren eigenlijk. 

 

Wat het nu precies is geweest is lastig een pijl op te trekken denk ik. De derde monteur zou alleen, net als de tweede monteur, de connector in de straatkast hebben vervangen. Of de derde monteur heeft nog iets gedaan, of de tweede monteur die dezelfde connector ook had vervangen, heeft de connector er ook niet goed opgezet.  

 

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Fijn om te lezen dat er geen uitval meer geweest is.

 

T3 timeouts mogen, in beperkte hoeveelheid en niet achtereenvolgens, voorkomen.

Uitgelicht topic