Hallo allemaal,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen goed beslagen ten ijs te komen als aanstaande vrijdag de ziggo monteur komt. Regelmatig valt op random momenten het internet weg. Dit is dagelijks, een tot tweemaal voor enkele minuten. De connectbox zie ik herstarten waarna vaak het internet na enkele minuten terug is.
Reden dat ik het vraag, is dat er al tweemaal een monteur is geweest met de oplossing "modemswap" of "ligt aan je eigen apparatuur" en ik - eigenwijs al ik natuurlijk ben - graag ook eens aan de ziggo community voorleg, omdat ik zelf denk dat het ofwel aan de connectbox ligt ofwel aan de verbinding vanaf het modem naar buiten maar ik onvoldoende weet van de achterliggende coax-techniek.
Achterliggende apparatuur is een Unifi USG Router met een Unifi 24 Poort Switch.
Aansluiting komt vanaf buiten, naar de meterkast op AOP. Vanaf AOP korte Coax direct naar het modem. Geen TV of andere omwegen. Zie bijlage. Merk op dat wij 6 AOP's hebben in dit gebouw.
Voorheen stond het modem in bridge mode waardoor ik geen logs heb, alleen vanaf de afgelopen dagen omdat ziggo mij wees op "fouten in het modem", maar mij niet kon melden welke dat waren. "iets met t3". Daarop het modem uit brigde laten halen zodat ik zelf ook wat kon zien.
Concreet mijn vraag:
- Zien jullie aanleiding dat ik dit in mijn eigen apparatuur moet zoeken en zo ja, waarom? Want ik zal niet weten waar ik dan zou moeten beginnen met zoeken.
- De meeste klantenservice medewerkers van ziggo zeggen dat ze geen problemen zien in het signaal en zelfs de downtime niet zien. 1 monteur opperde een modemswap , dat is gebeurd maar het probleem is niet opgelost. De klantenservice zegt zelfs de downtime niet te zien.
- Op de community lees ik dat sommige klanten het voor elkaar krijgen een modemswap te krijgen voor een Ubee die dezelfde soort problemen melden. Daar wil ziggo bij ons niet aan. Zou dat zin hebben?