michael.h

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Internet valt om het uur uit

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Internet-valt-elk-uur-10-seconde-weg/m-p/43404#M22456

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Internet-valt-steeds-weg/td-p/873282

 

Na advies van @Alex toch maar zelf even een topic gemaakt over dit probleem. In principe hetzelfde probleem als in de bovenste twee topics. Eens in de week (of twee weken) heb ik last van een probleem dat er om de week het probleem uitvalt. Dit heb ik ongeveer 2 - 3 maanden na de upgrade van GigaNet met de Connectbox Giga (voorheen zat ik op het standaard netwerk met 500mbit download).

 

Monteur is twee keer langsgekomen na contact met Ziggo klantenservice op Twitter. Aansluiting is nagekeken (coaxkabel & coaxsplitter vervangen), signaal is gemeten (goed), wijkkast is nagekeken (goed) en de Connectbox Giga is vervangen, echter is er niks veranderd aangezien ik het vandaag weer heb sinds 00:34 (internet viel een uur later op 01:34 weer voor een paar seconden eruit). Op onze tweede ASUS router is na advies van de tweede monteur DHCP uitgeschakeld, maar ook geen verschil.

44 Reacties 44
ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

begrijp ik het goed dat de connectbox giga

is aangesloten en ook een asus router? 

als dat zo is mischien eens alleen connectbox proberen foto s ziet er goed uit 

michael.h
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ook al geprobeerd. Zelfde probleem. Ik heb vrijwel alles geprobeerd wat Ziggo als advies heeft gegeven.

ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

oh dan weet ik het zo even niet .

michael.h
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Als bijlage in dit bericht heb ik de up- en downstream waardes toegevoegd, en informatie van de andere Networkstatus paginas. In de "Network Log" zie ik een aantal timeouts maar die corresponderen niet met de tijden waar ik last van dit probleem heb.

 

Verder heb ik vandaag nog steeds last van dit probleem (internet viel om 10:36 weer uit)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Er is teveel ruis aanwezig op het OFDM-kanaal (grote hoeveelheid correctable errors en uncorrectable errors), dit veroorzaakt ook regelmatig T3 timeouts.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

michael.h
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

AOP, splitter en kabels zien er goed uit.

 

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

michael.h
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dit had ik eerder ook al geprobeerd voordat de splitter vervangen werd, geen succes helaas.

Ik heb de Connectbox Giga ook eens aangesloten direct op de hoofdaansluiting zonder splitters, zelfde probleem.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Ik neem aan dat het modem en de decoder direct op de splitter aangesloten zijn?

 

Mijn vermoeden is dat de ruis ergens tussen AOP en EV (straatkast) wordt veroorzaakt of verderop in de Ziggo-infra.

michael.h
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Correct. Modem en decoder zijn aangesloten op de splitter.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

In dat geval zal Ziggo (opnieuw) onderzoek moeten doen. Ik zag dat je eerder in een ander topic had gereageerd en dat daar aan het licht kwam dat er t/m 26-12 een probleem met de DS MER speelde. Sindsdien is de MER goed, maar er is desondanks nog veel ruis aanwezig op het OFDM-kanaal.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @michael.h, goed dat je het opnieuw bij ons aankaart! Het is een probleem wat definitief opgelost moet worden. Ik ben het met @tobiastheebe eens, de signaalwaarden zijn niet in orde. Om die reden wil ik toch een monteur inplannen. In dit geval gaat het om een netwerk monteur die alles met je naloopt. Deze monteur staat nu gepland op maandag 10 januari tussen 12:00 en 18:00 uur, Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via jouw Mijn Ziggo account. 

michael.h
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

10 januari is prima, echter zie ik niet wat deze monteur anders gaat doen dan de andere twee monteurs die ik al binnen heb gehad de laatste twee maanden.

 

De vorige monteurs hebben ook het signaal bekeken en vonden het prima.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@michael.h Ik snap dat de moed je een beetje in de schoenen zakt. Een monteur is helaas wel degene die dit verder uit kan zoeken en op kan lossen, zeker vanwege de ruis op het OFDM-kanaal. Wil je de monteur een kans geven? Dan kunnen we verder op onderzoek uit. 

michael.h
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Had eigenlijk de hoop dat het opgelost werd na de laatste monteur. Deze monteur had namelijk beter gekeken naar de AOP en de bekabeling vervangen.

 

Maar helaas, sinds 19:22 valt het internet er weer om het uur uit.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4099Posts
  • 338Oplossingen
  • 1648Likes

@michael.h dat is nogal zuur inderdaad. Als ik de notitie van de laatste monteur lees, lijkt het wel in orde te zijn allemaal.

Ik probeer je modem te benaderen en dan zie ik dat je alsnog een router er achter hebt hangen? Bedoel je dan met ''uitval'' dat je héle verbinding wegvalt? Of alleen de wifi via je extra router?

Of valt je modem volledig ''uit'', dus echt een complete modemuitval (zonder stroom)? 

michael.h
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb inderdaad nog een tweede router er achter gehangen.

Met uitval valt de hele verbinding op de Ziggo Connectbox (ik heb ook andere apparaten aangesloten op de Connectbox en niet de tweede router) weg voor 30 - 60 seconden.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4099Posts
  • 338Oplossingen
  • 1648Likes

@michael.h duidelijk, maar dan is het dus alleen de verbinding. Niet het modem zelf.

Dan lijkt me toch dat er (wederom inderdaad) even een monteur ter plekke één en ander opnieuw moet aanvliegen. 

michael.h
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik zie toch echt niet het nut om nog een monteur op te sturen als het probleem overduidelijk niet hier ligt. Het ligt niet aan de apparatuur hier, het ligt niet aan mijn tweede router want dat heb ik ook allemaal al geprobeerd, ik heb al een andere Connectbox Giga gehad, ik heb twee anderen op dit forum gevonden met exact hetzelfde probleem en ik heb al 3 monteurs binnengehad die naar het signaal, AOP en apparatuur hebben gekeken.

 

 

Uitgelicht topic