MCVermeulen

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt om de haverklap weg

Gisteren is er weer een Ziggo monteur geweest. Er zou een monteur komen die de problemen buitenshuis kon opsporen omdat binnenshuis alles al door eerdere monteurs is vervangen. Echter is er weer een monteur geweest voor binnenshuis. Hij heeft goed zijn best gedaan, maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Het internet valt nog steeds om de haverklap weg, ook met een bekabelde aansluiting. En dan bedoel ik om de paar minuten of seconden. Ik heb een programma op mijn laptop dat dat ook aantoont. Er is steeds een time out. Door het steeds wegvallen kan ik niet videobellen wat ik voor mijn werk de hele dag moet doen.
Kan er met spoed een monteur voor buitenshuis langskomen die een nieuw kabel kan leggen van mijn huis naar het wijkkastje en die in de wijkcentrale kan kijken? 
Ik hoop dat jullie met spoed wel de juiste monteur voor buitenshuis kunnen sturen. Ik hoor graag vandaag zsm van jullie want ik ben echt radeloos.
 
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @MCVermeulen,

 

Megafrustrerend dat het probleem blijft, ondanks alle monteursbezoeken tot dusver. Ik zie dat je inmiddels ook contact hebt gehad met een collega en er toch alvast een nieuwe gespecialiseerde monteur staat ingepland. Fijn om te zien dat er in ieder geval iets loopt.

 

Ik zie ook geen bijzonderheden bij je verbinding op dit moment. Om daar wat meer inzicht in te krijgen, heb ik een nauwkeurige meting gestart op je verbinding. Deze loopt voor 7 dagen, maar kunnen in de tussentijd ook al zaken checken. We laten de monteursafspraak uiteraard voorlopig staan.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @MCVermeulen,

 

De monteur is nu al enige tijd terug bij je langs geweest. We zijn erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn voor wat betreft de stabiliteit v.d. internetverbinding sinds het monteursbezoek van 19  mei 2021. De verbinding ziet er zo te zien op dit moment prima uit. Kun je laten weten wat jouw eigen bevindingen op dit moment zijn? 

Bekijk in context

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Vervolg op bericht hier zojuist boven: valt wifi weg of bedraad of beiden?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @MCVermeulen
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Knap irritant dat je verbinding om de haverklap wegvalt. Uit je bericht begrijp ik dat dit zowel draadloos als bekabeld speelt. Dat klopt? 

Er is een monteur geweest op 12 april die de binnenhuisaansluiting heeft aangepakt en vervolgens heb je sinds 3 mei een nieuw modem in gebruik (Compal Connectbox). Ook met het nieuwe modem blijven de problemen dus aanhouden. De monteur die gisteren is geweest was een installatiemonteur. Helaas heeft deze monteur niet in de werkbon aangegeven wat hij nu precies heeft gedaan. 

Als ik de netwerkmonitoring erbij pak, dan zie ik eigenlijk geen bijzonderheden tussen jouw modem en de CMTS. Het signaal op je modem ziet er goed uit. Wel zie ik dat op 7 mei en 10 mei een dip in het signaal is geweest, maar dit was op wijkniveau. Dit is gelukkig vrij snel hersteld en alle modems waren vlot weer online. Verder moet het modem ietwat data corrigeren, maar dat is echt minimaal en mag niet tot dergelijke problemen leiden. Dit is dus positief, maar we hebben nu dus niet direct een oorzaak voor het probleem gevonden. 

Naast de antwoorden op de vragen van @Bert ben ik ook benieuwd naar een omschrijving van je thuisnetwerk. Hopelijk kun je ons hier iets meer informatie over geven. Ook zie ik dat je modem in routermode staat, maar de 2.4 Ghz is uitgeschakeld en de 5.0 Ghz is ingeschakeld. Is hier een bewuste reden voor? 

MCVermeulen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert,

 

Bedankt voor je reactie. Bijgaand de foto's.

Het internet valt helaas zowel bedraad als onbedraad weg. 

 

Groeten Marja

MCVermeulen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Cecilia,

 

Ik had 2.4 Ghz uitgeschakeld om te kijken of het dan beter ging, maar dat helpt dus niet, dus ik heb het nu weer aangevinkt.

Ik heb 3 wifi boosters van jullie. Gisteren heeft jullie monteur inde Deco app deze op access point gezet. Die stond op Router, maar hij zei dat ze dan conflicteren met de modem.

 

Groeten Marja

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Ik zie toch wat ruis op je modem, te zien als Post RS Errors, die zouden 0 moeten zijn.

MCVermeulen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Moet ik dan het kanaal kiezen met de minste RS errors?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Heb je een mediabox xl en deze met een utp kabel verbonden met de connectbox?  Zo ja, verwijder de kabel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Je kunt zelf geen kanaal kiezen van het binnenkomende signaal.

Dit zijn niet de kanalen van je wifi.

 

1111.png

MCVermeulen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er zit geen kabel tussen mijn connectbox en de mediabox

MCVermeulen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

O oke. Is dit iets dat Ziggo kan oplossen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er is alleen wat ruis te zien. Verder ziet alles er goed uit en ook de netwerkhistorie laat geen uitvalmeldingen zien.

Het lijkt er op dat het in je huisinstallatie kan zitten.

MCVermeulen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat bedoel je met mijn 'huisinstallatie'? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Bijv. wifi boosters, bekabeling, of losse stekker. Alles vanaf het punt waar de Ziggokabel (AOP) je huis binnenkomt. Het controleren waard.

MCVermeulen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is onlangs allemaal al door drie verschillende Ziggo monteurs gecontroleerd. Alles is inmiddels vernieuwd en heeft het probleem helaas niet opgelost.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Misschien dat een moderator met een gedetailleerde meting nog iets kan ontdekken.  Deze kan zo nodig een gespecialiseerde monteur aansturen.

MCVermeulen
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke, laten we dat hopen want ik ben ten einde raad na alle pogingen met en zonder Ziggo monteur.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Even voor de zekerheid, heb je Siemens of Bosch of Neff apparatuur die je met een app kan bedien of andere wifi bedienbare apparatuur?

Uitgelicht topic