dastard

Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Internet valt om de haverklap uit

Elke paar minuten valt mijn internet weg, de modem blijft soms aanstaan maar meestal moet ik hem opnieuw op laten starten, ik heb een beknopte log file, misschien weet iemand raad?


2022-11-17 21:32:44: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=cc:35:40:22:74:78;CMTS-MAC=0...
--- -- --:--:--: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
--- -- --:--:--: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
--- -- --:--:--: [Info] WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/A...
2022-11-17 21:19:06: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2022-11-17 21:14:46: [Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
--- -- --:--:--: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=cc:35:40:22.

2 Reacties 2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De uitval van 21:19 werd veroorzaakt door een T4 timeout. Kort daarvoor was er ook een T3 timeout. Er lijkt sprake te zijn van een signaalprobleem.

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens de downstream/upstream-gegevens plaatsen? Gezien je een TC7200 gebruikt, wat overigens een verouderd type modem is, zie de pagina Status, Verbinding.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @dastard, ben je inmiddels al geholpen? Zo niet, @tobiastheebe wacht met smart op de gevraagde gegevens 😄

Uitgelicht topic