Harrie74

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Internet valt met regelmaat een paar seconden weg

Hallo, met regelmaat valt mijn internet een paar seconden weg. Dit duurt al ruim een week en heeft als resultaat dat ik telkens de verbinding verlies met een game-server (GTA V en Armored Warfare) , daardoor eindig ik op een server apart en mijn vrienden blijven samen achter. Tevens verlies ik dan de verbinding met een Teamspeak server (val even weg / hapering of af en toe met ik Teamspeak opnieuw starten. Dit alles op de pc.

Ook zie ik met regelmaat dat de Connectbox Led-ring fel wit wordt en na een tijdje weer op zwak licht gaat (de stand ik ik zelf heb ingesteld)  (Lijkt mij een re-start?)

 

Mijn bekabeling is als volgt: vanuit de wanddoos naar een versterker, van versterker naar 2 tv's en connectbox, van connectbox bekabeld naar router, van de router bekabeld naar pc + wifi (mobiel en laptop).

 

Voorheen nooit problemen gehad en heb de connectbox nu bijna een jaar.

 

Ik zal zo proberen om de down en upstream log te plaatsen.

 

Misschien dat iemand een idee heeft? 

25 Reacties 25
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een monteursafspraak voor het vervangen van de TRAS-1000 (welke ongeschikt is voor DOCSIS 3.1) en het plaatsen van een POA-254 om modem en versterker op aan te sluiten, is de gewenste vervolgstap.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Harrie74 

Allereerst, bedankt voor de input Tobias 🙂

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met onze monteur voor het vervangen van de TRAS-100 aansluiting.

De afspraak staat gepland voor maandag 13 februari tussen 08.00-13.00 uur. Mocht het niet uitkomen @Harrie74  dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen.

Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Jamyla Alvast bedankt, ik heb de afspraak omgezet naar maandag 13 Feb. tussen 12:00 en 17:00

Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Even een update:

De monteur is langs geweest en heeft de verbinding nagekeken/uitgelezen en die was eigenlijk uitstekend, heeft wel gelijk een nieuwe AOP en splitter geplaatst zodat dat iig weer up to date is en heeft ook gelijk een nieuwe modem af laten sturen. Die draait nu sinds afgelopen donderdag en tot nu toe nog geen problemen meer gehad.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Dat klinkt positief @Harrie74, dank voor je terugkoppeling! Laten we over een week weer even contact hebben om te checken of het allemaal goed blijft gaan. 

Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De modem draait nog steeds zonder problemen.

Uitgelicht topic