Harrie74

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Internet valt met regelmaat een paar seconden weg

Hallo, met regelmaat valt mijn internet een paar seconden weg. Dit duurt al ruim een week en heeft als resultaat dat ik telkens de verbinding verlies met een game-server (GTA V en Armored Warfare) , daardoor eindig ik op een server apart en mijn vrienden blijven samen achter. Tevens verlies ik dan de verbinding met een Teamspeak server (val even weg / hapering of af en toe met ik Teamspeak opnieuw starten. Dit alles op de pc.

Ook zie ik met regelmaat dat de Connectbox Led-ring fel wit wordt en na een tijdje weer op zwak licht gaat (de stand ik ik zelf heb ingesteld)  (Lijkt mij een re-start?)

 

Mijn bekabeling is als volgt: vanuit de wanddoos naar een versterker, van versterker naar 2 tv's en connectbox, van connectbox bekabeld naar router, van de router bekabeld naar pc + wifi (mobiel en laptop).

 

Voorheen nooit problemen gehad en heb de connectbox nu bijna een jaar.

 

Ik zal zo proberen om de down en upstream log te plaatsen.

 

Misschien dat iemand een idee heeft? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Even een update:

De monteur is langs geweest en heeft de verbinding nagekeken/uitgelezen en die was eigenlijk uitstekend, heeft wel gelijk een nieuwe AOP en splitter geplaatst zodat dat iig weer up to date is en heeft ook gelijk een nieuwe modem af laten sturen. Die draait nu sinds afgelopen donderdag en tot nu toe nog geen problemen meer gehad.

Bekijk in context

25 Reacties 25
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

(Zie mijn volgende reactie.)

Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Connectbox Giga status voor monteursOnderdeel Status StatusKanaal overzicht Downstream Upstream
%s status voor monteurs
Verbonden
DOCSIS 3.1
Primary Downstream kanaal
Locked
SC-QAM
EuroDOCSIS 3.0 kanalen
32
4
DOCSIS 3.1 kanalen
1
1

 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
26100000009.237.4QAM2562
16020000009.137.6QAM2561
3618000000937.6QAM2563
46260000008.837.4QAM2564
5634000000937.4QAM2565
66420000009.537.6QAM2566
76500000009.937.4QAM2567
86580000009.937.4QAM2568
96660000009.737.4QAM2569
106740000009.637.4QAM25610
116820000009.437.4QAM25611
126900000009.337.6QAM25612
136980000009.237.6QAM25613
147060000009.737.4QAM25614
1571400000011.137.6QAM25615
167220000001237.6QAM25616
177300000001237.4QAM25617
1873800000011.437.6QAM25618
1974600000010.837.6QAM25619
2075400000010.337.6QAM25620
217620000009.537.4QAM25621
227700000009.137.6QAM25622
237780000009.337.4QAM25623
2478600000010.337.4QAM25624
257940000001137.4QAM25625
268020000001137.4QAM25626
2781000000010.636.6QAM25627
2881800000010.136.4QAM25628
298260000009.336.6QAM25629
308340000008.736.6QAM25630
318420000008.536.6QAM25631
328500000008.736.6QAM25632

 

Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

2Locked37.35598800
1Locked37.63627600
3Locked37.63627600
4Locked37.35598800
5Locked37.35598800
6Locked37.63627600
7Locked37.35598800
8Locked37.35598800
9Locked37.35598800
10Locked37.35598800
11Locked37.35598800
12Locked37.63627600
13Locked37.63627600
14Locked37.35598800
15Locked37.63627600
16Locked37.63627600
17Locked37.35598800
18Locked37.63627600
19Locked37.63627600
20Locked37.63627600
21Locked37.35598800
22Locked37.63627600
23Locked37.35598800
24Locked37.35598800
25Locked37.35598800
26Locked37.35598800
27Locked36.60965300
28Locked36.38689000
29Locked36.60965300
30Locked36.60965300
31Locked36.60965300
32Locked36.60965300



D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
159404K734QAM4096559


D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
159Locked4011.11506273405
Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15200000037.85120 KSym/secQAM642
23840000037.85120 KSym/secQAM644
34520000037.85120 KSym/secQAM643
45880000036.85120 KSym/secQAM641



ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000



D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
715.631.22KQAM64


D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
7OFDMA31219.000
Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Algemene configuratie

Netwerk toegang
true
Maximaal aantal apparaten
2
Standaard beveiliging
true
DOCSIS-Modus
3.1
Config bestand
bac101000106acf8ccad026c



Primaire Downstream Service Flow

SFID
1550
Maximale snelheid
642000000
Maximum Traffic Burst
42600
Minimale snelheid
0



Primaire Upstream Service Flow

SFID
1549
Maximale snelheid
42800000
Maximum Traffic Burst
42600
Minimale snelheid
0
Maximum Concatenated Burst
42600
Roostertype
bestEffort
Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

Sun 05/02/2023
12:55:40
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:48:52
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:12:48
6US profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: ; New Profile: 12.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:12:48
5DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:11:35
5MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:10:20
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:10:08
4Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:68;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:09:46
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:09:46
3Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:09:03
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:09:03
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 26; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:09:03
5Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:09:02
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:09:02
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 7; Chan ID: 2; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:09:00
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:09:00
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 4; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:56
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:55
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 27; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:55
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:54
3Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:54
3Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:54
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:53
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 27; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:49
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:48
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 27; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:46
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:46
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 7; Chan ID: 2; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:44
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:44
3Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:44
3Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:42
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:41
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 27; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:37
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:37
5Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:37
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 27; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:35
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:34
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 7; Chan ID: 2; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:34
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:33
316 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 7;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:33
3Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:33
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:32
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 4; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:32
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:31
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 27; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:31
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:29
3Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:29
3Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:26
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:26
6CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 27; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 05/02/2023
09:08:24
3No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:ad:02:6c;CMTS-MAC=f8:b7:e2:05:75:69;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb het nu al een paar keer geprobeerd met stroom van de modem eraf halen etc. Een paar keer met modem uit zetten en na een aantal minuten weer aan. Router een herstart (stroom aantal minuten eraf) en vanmorgen de versterker een herstart (stroom een aantal minuten eraf).

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), versterker en kabels plaatsen? Modem op versterker is niet meer de juiste aansluitwijze, het modem dient samen met de versterker via een splitter op het AOP te worden aangesloten.

 

Door deze aansluitwijze is het vermogen in downstream en upstream resp. hoger en lager dan wenselijk. De configuratie van het OFDM-kanaal is niet definitief (qua breedte, aantal subcarriers en frequentie), waarschijnlijk is het wijknet nog niet geoptimaliseerd c.q. volledig gereed voor DOCSIS 3.1. De event log toont uitval van het OFDMA-kanaal en meerdere SC-QAM-kanalen tussen 9:08 en 9:12.

 

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

 

Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om bridge mode te gebruiken op het modem. Welk merk en type router gebruik je?

Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe  bedankt voor de snelle reactie.

 

Rond 18:10 ging de modem Led-ring verlichting weer op fel wit licht om naderhand weer terug te keren op zacht licht. Uitval rond 9:08 zou kunnen kloppen omdat ik toen de versterker van het stroom heb gehaald voor een aantal minuten.

 

Hierbij de foto's van de AOP. Ik woon in een dorpje in het noord-oosten dus " wijknet nog niet geoptimaliseerd" zou wel kunnen kloppen. 

 

Van de firewall instelling staat IPv4 en 6 beiden al ingeschakeld en ook IP-flood detectie staat voor beiden aan. Deze laatste moet voor beiden dus nog op uit staan?

 

Mijn router is een TP Link AC1200 , ik zal zo dadelijk daar in kijken of IPv6 uitgeschakeld is. (edit, is nu uitgeschakeld)

 

Rode kabel inkomend van AOP, linker groene kabel naar modem, rechter groene kabel naar tv woonkamer, uiterst rechts tv achterkamer

AOP.jpgversterker.jpg

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

een modem mag niet op een versterker aangesloten worden, en je aop is verouderd. een monteur kan het aop vervangen en daarop een poa (splitter) plaatsen met daarop aangesloten je modem en de versterker.

 

volg even deze pagina en stel je modem in ieder geval al zo in:

https://community.ziggo.nl/t5/Suggesties/Optimale-modem-instellingen-voor-Connectbox-Giga-Connectbox...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Volledig eens met Gio2903.

 

Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en ongeschikt voor DOCSIS 3.1. Een monteur plaatst kosteloos een btv 01-SET en een POA-254 als splitter. Open aansluitingen op de versterker (nu 1, later 2) moeten voorzien worden van een afsluitweerstand. De versterker zelf is niet meer het nieuwste type (FRA-752X), maar voldoet nog prima voor DVB-C.

 

Je kunt inderdaad IP-flood detectie uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6.

 

De eigen router kun je het beste configureren in AP mode, indien dit nog niet het geval is.

Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Gio2903 Ook bedankt voor de reactie.

 

Flood detectie van beiden staan nu uit, dhcp leasetijd stond al goed ingesteld, DHCPv6 nu ook ingesteld op Stateful.

 

En ik ga van de week een belletje doen naar ziggo om het verhaal daar te doen met het verzoek voor een nieuwe AOP + splitter

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De DHCPv6-server kun je beter op stateless geconfigureerd laten. De resp. suggestie uit het gelinkte topic is bedoeld als workaround voor IPv6-problemen op Android-apparaten.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic, je hoeft niet zelf contact op te nemen met de klantenservice.

Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ok bedankt, terug gezet op stateless, en in mijn router is IPv6 inmiddels ook uitgeschakeld.

Ik zal het in de gaten houden voor een reactie van een moderator.

 

In ieder geval beiden hartelijk dank voor de snelle reacties en de hulp.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Graag gedaan.

 

De eigen router kun je het beste configureren in AP mode, indien dit nog niet het geval is.

Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Naar mijn idee is de router verder prima ingesteld. Heb in het gehele huis bereik via de router op zowel mobiel als laptop tot zelfs achter het huis 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als de Archer C1200 nu in router mode is geconfigureerd, dan is er sprake van router achter router c.q. dubbele NAT. Door de router in AP mode configureren, kan de snelheid en stabiliteit van apparaten die verbonden met de Archer in dat geval nog verbeterd worden. Dit staat verder los van de dekking via Wi-Fi.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Harrie74 welkom hier. Een verbinding die om de haverklap wegvalt is voor niemand prettig.

Wat is de stand van zaken? Heb je al wat van de tips kunnen uitvoeren? 

Harrie74
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo @Jacob  ik heb de instellingen en tips overgenomen van beide heren maar er verandert niets, internet blijft met regelmaat een paar seconden uitvallen waardoor ik dus de verbinding met gameservers en teamspeak server verlies ( mensen op teamspeak horen al als ik praat en er komt een hapering , oooh die vliegt er zo weer uit en ja hoor, bingo) , internet radio valt ook af en toe paar seconden weg, en viaplay had de laatste keer dat ik het gebruikte ook een freeze. De connectbox led-ring gaat ook nog steeds een enkele keer naar fel wit licht om na een tijdje weer op dimlicht terug te keren. Tv is geen probleem alleen alles wat via de modem gaat valt met regelmaat een paar seconden weg.

Uitgelicht topic