Sinds een kleine week valt het internet weg. Ik zie dan dat het modem aan het resetten is. Soms gebeurt het dat binnen 5 minuten 2 x het internet weg valt. Modem staat in bridge mode. Zover ik kan beoordelen zijn er geen wijzigingen geweest. Iemand een idee waar ik het moet zoeken
De volgende info is er te zien (nu hij ongeveer 1,5 uur weer in de lucht is):
En dit is het enige wat te zien is als het modem zich heeft gereset, maar dat is een melding als hij weer opkomt:
Opgelost! Ga naar oplossing.
Paul Ziggo wrote:
@EMvdB Balen dat het nog niet lekker werkt! Ik stuur een Ubee modem op.
Laat onder dit topic maar weten wat je bevindingen zijn i.c.m. het nieuwe modem.
Vanaf afgelopen zaterdag draait het Ubee modem (in bridged modus). Tot op heden nog geen probleem gehad. Ook geen enkele foutmelding meer in het log te zien. Ik ben zeer tevreden over de gang van zaken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?
(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)
(Zit bij veel mensen in de meterkast)
Via AOP gaat er een kabel naar de splitter. Via de splitter gaat er één coax kabel richting de woonkamer waar de mediabox op aangesloten is en één kabel richting modem. De wandcontactdoos in de woonkamer is destijds door een Ziggo monteur vervangen ivm slechte ontvangst op bepaalde kanalen.
Ik zie niks vreemds aan de modem waardes.
Je zou het volgende kunnen proberen:
Kostenloos een nieuwe splitter met 2 f connector uitgangen aanvragen.
Deze splitter is namelijk verouderd.
Dank je Tom.
Ik zal de splitter aanvragen. Maar heb je een idee hoe een splitter de reden kan zijn dat het modem zich reset?
Het zou kunnen dat door slechte afscherming van de splitter je modem teveel signaal vervorming krijgt waardoor er onderbrekingen/uitval optreed
Mocht je de mogelijkheid hebben dan zou je het modem eens rechtstreeks op de hoofdaansluiting kunnen aansluiten om te zien of je dan nog uitval hebt.
Na aansluiten modem 1 minuut van stroom halen.
Als het na 'n paar uur/een dag nog gebeurd dan is er meer aan de hand.
Dan zou een moderator een blik op je signaal kunnen werpen.
Dan zal er waarschijnlijk een monteur ingepland moeten worden die zowel binnen als buiten metingen gaat verrichten.
Los daarvan is het zoiezo slim om de nieuwe splitter aan te vragen zoals ik in mijn vorige bericht had aangegeven.
Tom, dank je voor je hulp. As we speak hang ik aan de lijn bij Ziggo.
Helemaal top!
Fijn dat je me op de hoogte houd?
Goedemorgen @EMvdB en een warm welkom op de Community,
Zo te zien heeft onze expert @Tom. al goed met je meegekeken en heb je inmiddels ook contact met m'n collega's van de klantenservice gehad. De nieuwe splitter is naar je onderweg. Laat je weten wat je bevindingen zijn nadat je de
splitter hebt aangesloten?
Zojuist de nieuwe splitter geplaatst. Vanmorgen is het modem meerdere keren met een herstart bezig geweest, soms direct 2 x achter elkaar.
Nu afwachten.
Status update.
Maandagmiddag rond 14:30 heb ik de nieuwe splitter geplaatst. Vandaag (woensdag) om 11:32 is er helaas weer een verstoring geweest. In de logging van het modem zie ik nog steeds niets, behalve de TLV melding (ten teken dat het modem is (her)start. Het is dus nog niet over (alhoewel het dus wel beter is gegaan dan vorige week).
30/09/2020 11:12:24 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=xxxx;CMTS-MAC=xxxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30/09/2020 09:18:28 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xxxx;CMTS-MAC=xxxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Kun je de down en upstream waardes plaatsen?
Hoi Tom,
Bij deze:
Hoi @EMvdB
Als ik het signaal bekijk in de netwerkmonitoring dan is jouw upstream SNR niet super stabiel. Ik zie dat er nu een kabel gaat naar een splitter en vanaf daar het modem is aangesloten. De kabel die vanaf het AOP naar de splitter gaat ziet er niet optimaal uit. Ik heb een kabel toegestuurd om deze te vervangen.
Wat betreft de aansluiting verder. Het beste is om op jouw AOP een POA-01 splitter te plaatsen (opdruksplitter) en vanaf daar dus het modem aan te sluiten. Dit is de aansluiting zoals wij hem adviseren en ook deze materialen heb ik je kosteloos toegestuurd.
Heb je er ook een iec naar f adapter bij gedaan?
Anders kan @EMvdB zijn coax kabel voor de televisie niet aansluiten op de poa-01 splitter
Dank @Tom. en @Cecilia Ziggo
Zodra de spullen binnen zijn zal ik het plaatsen en de status updates doorgeven.
Ik heb zojuist een kabel binnen gekregen. Over de opdruksplitter heb ik nog niets gehoord (zat in ieder geval niet bij deze levering). De kabel die ik kreeg loopt van het modem naar de splitter. (Op de foto hierboven de kabel die links onder is aangesloten).
De kabel (bij de connector) die er wat vreemd uitziet loopt van het AOP naar de splitter. Dat is dus niet de kabel die ik heb kunnen vervangen.
De waardes voor het vervangen en na het vervangen van de kabel staan hieronder vermeld.
Graag jullie mening.
OUDE kabel:
NIEUWE kabel:
Zou je een foto kunnen maken hoe het er nu uit ziet?
Tom. wrote:
Zou je een foto kunnen maken hoe het er nu uit ziet?
Zoals gezegd is de kabel van het modem naar de splitter vervangen (want dat is wat ik zojuist heb gekregen).
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.