1
Vraag
2
Reacties
shariifmo

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet valt meerdere keer per dag weg omdat modem uit zichzelf reboot!

Goedemiddag,

Wij hebben sinds april Ziggo thuis internet. vanaf begin af aan hadden we het probleem dat Internet verbinding weg valt meerdere keer per dag omdat het modem uit zichzelf reboot! Het verschilt per dag, maar soms is het zo erg dat dit probleem meerdere keren per uur(gisterenavond bijv.) zich voordoet. Wanneer het zich voordoet en ik  naar het modem kijk/loop, zie ik de wifi en verbindingslampje groen knipperen. Dus het lijkt erop dat deze reboot. Dan werkt het internet weer een tijdje, totdat het weer gebeurt. Op andere momenten zie ik de status “verbonden, maar geen internet”.

Het probleem doet zich zowel bekabeld als via wifi voor. Het enige wat ik tot nu toe geprobeerd heb is het modem uitzetten en daarna weer aanzetten. Dit heeft het probleem niet verholpen.

Omdat ik onbeperkt mobiel internet via mijn werkgever had, was het geen grote probleem. Kon nog altijd via hotspot internetten, maar nu is mijn mobiel abonnement opgezegd, omdat ik weg ga bij mijn huidige werkgever. Dus nu hebben we wel echt goed werkend thuis internet nodig.

Kunnen jullie mij hiermee helpen of moet ik de klantenservice bellen?

 

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @shariifmo

Het is wel duidelijk dat dit anders moet! Je moet thuis gewoon kunnen vertrouwen op je vaste internet aansluiting. Ik heb een monteur voor je ingepland op woensdag 1 december a.s. tussen 8.00 en 13.00 uur. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van deze afspraak. Mocht de datum en tijd niet passen, dan kun je in Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Laat je na het bezoek van de monteur hier weten hoe het gaat?

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Even wat vragen om het beste / de snelste hulp te kunnen bieden dan wel advies geven.

 

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

shariifmo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert,

Bedankt voor je snelle reactie. hierbij de foto's waar Ziggo bij ons binnenkomt! Ik heb gisteren een nieuwe kabel besteld, om uit te sluiten dat het aan de kabel ligt, deze is vandaag binnen, ik zal vanavond kijken of dat het probleem verhelpen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een AOP is een van deze uitvoeringen.

Op de foto ontbreekt deze en zal moeten worden gemonteerd door een installatiemonteur van Ziggo. Dit geschiedt kosteloos.

Een moderator kan een afspraak inplannen, welke je later in je mijn Ziggo kunt aanpassen, zo nodig.

 

Ik heb het moderatie-team ingelicht.

shariifmo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt! ik zie de afspraak wel verschijnen!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @shariifmo

Het is wel duidelijk dat dit anders moet! Je moet thuis gewoon kunnen vertrouwen op je vaste internet aansluiting. Ik heb een monteur voor je ingepland op woensdag 1 december a.s. tussen 8.00 en 13.00 uur. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van deze afspraak. Mocht de datum en tijd niet passen, dan kun je in Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Laat je na het bezoek van de monteur hier weten hoe het gaat?

shariifmo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bedankt! ik hou jullie op de hoogte!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @shariifmo


We zijn enorm nieuwsgierig en wachten in spanning op jouw terugkoppeling.

Hoe is het gisteren verlopen met de monteur? Hoe lijkt het nu met de internet verbinding te gaan? 
Als we nog iets kunnen betekenen, laat je het dan weten?

shariifmo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag Jamyla,
Ik ben overdag op kantoor, dus weinig thuis! maar gisterenavond heeft de verbinding prima gedaan! dus de werkzaamheden die de monteur heeft verricht, hebben effect gehad! 
Ik ga er vanuit dat het blijft doen, mocht het probleem toch weer zich voordoen, laat ik het weer weten!

Maar voor nu bedankt voor jullie service/hulp!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Kijk, dat hoor ik graag @shariifmo

 

Fijn dat het voor nu goed lijkt! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik weer van je. Voor nu een fijne werkdag gewenst 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic