1
Vraag
2
Reacties
Maurice Be

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt kort weg bij zeer hoog packet verkeer

Voor mijn werk heb ik soms zeer hoog packet verkeer (vooral downstream, maar ook upstream). 
met packet verkeer bedoel ik niet hooge mb/s. Dit zijn veel kleine packets die niet in de buurt zullen komen van mijn maximale bandwidth voor up/down.
Als ik dit hoge packet verkeer heb dan valt mijn verbinding regelmatig weg voor ongeveer 5-20 seconden.
Soms moet ik de router herstarten als in deze periode een ip switch word gestuurd naar de modem en hij deze mist.

Dit probleem gebeurd zowel draadloos als bedraad. 
Dit probleem betreft alle apparaten die verbonden zijn met het netwerk niet alleen het apparaat met een hoge packet verkeer. 
De verbinding met de modem blijft intakt alleen de modem zelf heeft geen verbinding meer (Lijkt op geen verbinding met dns) 
Voor dit probleem is er al 2x een monteur langs geweest die aangaf dat er qua kabels/modem niks aan de hand is, hiernaast konden ze ook niks zien op wijk niveau.


Het liefst wil ik geen eigen router aanschaffen. Dit is omdat ik het liefst gewoon het geleverde spul gebruikt om problemen aan mijn kant te minimalizeren

Mijn eigen vermoeden is dat de processor in de modem/router zelf de zeer hoge packet verkeer niet aan kan.

 

MauriceBe_2-1624967734318.png

MauriceBe_3-1624967765014.png

MauriceBe_4-1624967787618.png

MauriceBe_5-1624967815397.png

 

 

MauriceBe_1-1624967672650.png

 

MauriceBe_6-1624967885849.png

MauriceBe_7-1624967894293.png

MauriceBe_8-1624967990852.png

 

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen,
Bij voorbaad dank

29 Reacties 29
Maurice Be
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het liefste hoopte ik op een oplossing waarbij ik geen eigen router nodig.
Vooral om mogelijke problemen aan mijn kant te verminderen als ik tegen problemen aan loop. 

 Zijn er nog opties buiten deze ubee modem ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je hebt geen eigen router nodig voor de UBC1318ZG. Een eigen AP is voldoende, dat is het enige waarover het Ubee-modem niet beschikt.

Maurice Be
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ahh oke, Vond het ook al wat appart klinken. 

Zijn er ook routers die jullie kunnen aanraden ?, die ook als AP gebruikt kunnen worden

Dan wil ik wel de UBC1318ZG modem proberen te gebruiken.
Indien deze modem ook niet het probleem oplost, Dan schakel ik die router over naar bridge modus en de router van AP modus naar gewone router modus. 
Zit ik niet later met een probleem dat ik een AC heb waar ik niet veel aan heb :p. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Alle wifi routers kun je als Acces Point gebruiken.

Een router adviseren is heel erg lastig, want welke instellingsmogelijkheden wil je allemaal gaan gebruiken in een router en niet in alle routers zitten alle instellingsmogelijkheden.

 

"Zijn er nog opties buiten deze ubee modem ?"

Besef dat de UBC1318ZG een heel erg goed zakelijk / professioneel modem is, met een zeer uitgebreide in te stellen router en er alleen een minder alternatief is.

Maurice Be
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Qua advies was het vooral gericht op routers waarvan die bij de community bekend staan als goede producten. Maar had zelf al wat rond gekeken op internet en ben van plan de  TP-Link Archer AX73 te gebruiken als accesspoint.

En aangezien jullie deze modem als advies geven zal ik deze modem ook wel willen uitproberen.
Hoe gaat het precies in zijn werken om deze modem toegestuurd te krijgen ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een moderator, bijvoorbeeld @Erik S of @Rikst, kan dit voor je regelen.

Maurice Be
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Erik S @Rikst Kunnen jullie me hier wat over informeren van hoe en wat ?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Maurice Be

Ik kan er voor zorgen dat je een Ubee UBC1318ZG modem van ons krijgt. Dit is kosteloos, na de ontvangst van het nieuwe modem dien je de huidige aan ons te retourneren. Laat hieronder maar weten of je gebruik wilt maken van het aanbod. 

Maurice Be
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Rikst Graag wil ik hier gebruik van maken

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Is bij deze geregeld @Maurice Be. Binnen enkele werkdagen wordt de Ubee UBC1318ZG bezorgd door Post NL 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic