1
Vraag
2
Reacties
Maurice Be

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt kort weg bij zeer hoog packet verkeer

Voor mijn werk heb ik soms zeer hoog packet verkeer (vooral downstream, maar ook upstream). 
met packet verkeer bedoel ik niet hooge mb/s. Dit zijn veel kleine packets die niet in de buurt zullen komen van mijn maximale bandwidth voor up/down.
Als ik dit hoge packet verkeer heb dan valt mijn verbinding regelmatig weg voor ongeveer 5-20 seconden.
Soms moet ik de router herstarten als in deze periode een ip switch word gestuurd naar de modem en hij deze mist.

Dit probleem gebeurd zowel draadloos als bedraad. 
Dit probleem betreft alle apparaten die verbonden zijn met het netwerk niet alleen het apparaat met een hoge packet verkeer. 
De verbinding met de modem blijft intakt alleen de modem zelf heeft geen verbinding meer (Lijkt op geen verbinding met dns) 
Voor dit probleem is er al 2x een monteur langs geweest die aangaf dat er qua kabels/modem niks aan de hand is, hiernaast konden ze ook niks zien op wijk niveau.


Het liefst wil ik geen eigen router aanschaffen. Dit is omdat ik het liefst gewoon het geleverde spul gebruikt om problemen aan mijn kant te minimalizeren

Mijn eigen vermoeden is dat de processor in de modem/router zelf de zeer hoge packet verkeer niet aan kan.

 

MauriceBe_2-1624967734318.png

MauriceBe_3-1624967765014.png

MauriceBe_4-1624967787618.png

MauriceBe_5-1624967815397.png

 

 

MauriceBe_1-1624967672650.png

 

MauriceBe_6-1624967885849.png

MauriceBe_7-1624967894293.png

MauriceBe_8-1624967990852.png

 

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen,
Bij voorbaad dank

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Maurice Be

Ik kan er voor zorgen dat je een Ubee UBC1318ZG modem van ons krijgt. Dit is kosteloos, na de ontvangst van het nieuwe modem dien je de huidige aan ons te retourneren. Laat hieronder maar weten of je gebruik wilt maken van het aanbod. 

Bekijk in context

29 Reacties 29
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je deze geoptimaliseerde instellingen willen toepassen? Dit verlaagt de CPU/RAM load van de CB.

 

Verder valt het mij op dat het modem zelf vermeld dat deze in bridge mode staat (boot file bac103000106 + MAC-adres modem), terwijl je geen eigen router gebruikt?

Maurice Be
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt ik heb geen eigen router, ik heb ook de instellingen die je had gelinkt aangepast.

In de komende dagen zal ik wel aangeven als dit geholpen heeft of niet, als er nog verdere suggesties zijn hoor ik die ook graag

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat is prima, ik ben benieuwd.

 

Blijft wel vreemd dat als boot file een bridge mode file wordt genoemd. Is de LED van de CB wit of groen?

Maurice Be
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deze is wit.
De aanbevolen instellingen hielpen trouwens niet. Het is alsnog vandaag weer een keer wegevallen.
Het lijkt er wel op dat hij het nu wel sneller weer oppakt (ipv 10-20 seconde, 5-10 seconde). maar dit kan natuurlijk toevallig nu zo zijn

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Misschien kun je nog een factory reset van het modem proberen. Ook gezien het modem nu een router is en de kleur van de status-LED wit is, beide zijn tegenstrijdig met de door het modem getoonde boot file.

Maurice Be
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er ook een mogelijk om dit te resetten zonder dat mijn settings e.d. worden gewist?

Ik heb nogal wat regels qua port forwarding voor een paar locale projecten

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Probeer deze instellingen eens, dat zijn oude beveiligingsinstellingen die streams en kleine pakketten wel eens willen blokken:

 

Firewall.png

Maurice Be
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had deze settings al aangepast op basis van deze link : geoptimaliseerde instellingen. 

Dit heeft helaas het probleem nog niet verholpen. Deze comment verwees naar de resultaten van de vanderingen in die link:
"""
De aanbevolen instellingen hielpen trouwens niet. Het is alsnog vandaag weer een keer wegevallen.

Het lijkt er wel op dat hij het nu wel sneller weer oppakt (ipv 10-20 seconde, 5-10 seconde). maar dit kan natuurlijk toevallig nu zo zijn
"""


tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je kunt via de webinterface van de CB een backup maken van de instellingen en deze later weer terugzetten.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Maurice Be

Goed dat je nog een poging waagt hier om dit issue uit de wereld te helpen. Heb je inmiddels een back up gemaakt van de settings in je modem en een fabrieksreset uit kunnen voeren?

Maurice Be
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik moet dit nog even doen. Had hier nog geen tijd voor genomen. Ik verwacht dit vandaag of morgen te doen. 
Ik zal op deze post weer reageren zodra ik dit gedaan heb

Maurice Be
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na het herstarten (factory reset) van de router ziet de config er nu zo uit

MauriceBe_0-1625565728524.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Vreemd, boot file blijft bridge mode aanduiden.

Maurice Be
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zit nog wel steeds met dit probleem. Is er niet een manier hoe ik de CPU van de modem zelf kan inzien om te kijken wat de load is ? 
Of mogelijke andere tools waarmee ik meer inzicht kan krijgen wat er met de modem aan de hand is. 
Dit probleem is namelijk erg storent tijdens werk en al helemaal tijden online meetings.


Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In Windows, klik rechts op de taakbalk en dan links op Taakbeheer -> Prestaties -> Processor.

Maurice Be
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet de cpu van mijn computer. de cpu/load  van/op de modem zelf. 


Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Maurice Be Ai, niet goed gelezen, de load van het modem is niet in te zien.

 

Een moderator kan eens kijken wat nu de volgende stap moet zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Misschien biedt een UBC1318ZG uitkomst.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Maurice Be! Ik zie dat er al ontzettend veel tips en adviezen met je gedeeld zijn (waarvoor dank allen) maar dat er helaas nog geen oplossing is ondanks het aanpassen van enkele instellingen in het modem. Dat is erg jammer, want ik kan me goed voorstellen dat dit probleem erg hinderlijk is tijdens werk en online meetings 😞

 

@tobiastheebe noemde het al, in uitzonderlijke gevallen is het mogelijk om het Ubee non-wifi modem van ons te ontvangen en misschien zorgt dat voor een oplossing van het probleem. Dit betekent echter wel dat je zelf een router nodig hebt voor het verzorgen van wifi thuis omdat het een modem betreft zonder ingebouwde wifi functionaliteit. Als je hier interesse bij hebt horen we dat natuurlijk graag!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic