Hallo allemaal,
Sinds oktober 2022 hebben wij thuis problemen met de stabiliteit van het internet. Iedere 30 minuten valt het internet kort uit (5-10 seconden). Het hele netwerk heeft hier last van; alle apparaten op wifi zowel als bekabeld, al dat niet rechtstreeks op de ConnectBox Giga of de Asus router (ASUS RT-AX86U).
Problemen begonnen rond 1 oktober 2022. Internet viel kort uit (=- 5 seconden), maar toen deed ik nog niet bijhouden hoeveel tijd er tussen iedere storing zat. 10 oktober 2022 heb ik de splitter vervangen op aanraden van Ziggo. Dit leek de oplossing te zijn, maar het probleem was maar voor korte duur (1 maand) verholpen.
In de periode november - februari ook regelmatig deze korte uitval van internet gehad. Ik heb toen niet bijgehouden of het een vast patroon was, maar het was toen niet dagelijks. Destijds de ConnectBox en ASUS RT-AX86U beide een fabriek reset gegeven, dat hielp altijd maar voor een korte duur.
Vanaf begin april is het probleem weer behoorlijk verslechterd, en begon ik te merken dat het in een patroon van 30 minuten was. Dit keer was het 24/7 raak. Contact met Ziggo opgenomen, en zij hebben een monteur laten langs komen. 17 april is de AOP vervangen door een monteur, en kabels zijn gecontroleerd. Dit leek de oplossing te zijn. Helaas tot vandaag (21-04), nu is precies hetzelfde probleem terug; iedere 30 minuten is heel het netwerk weer heel even plat.
Vandaag contact gehad met de Ziggo chat. Deze gaf aan nogmaals de ConnectBox een fabriek reset gegeven, maar dit zal zeer waarschijnlijk het probleem maar kort verhelpen. De fabrieksrestant heb ik zojuist uitgevoerd.
Tot nu toe helaas altijd hoop gehad dat het probleem was opgelost, maar het komt steeds weer terug. Daarom hoop ik dat jullie mij nu verder kunnen helpen
Nog wat extra achtergrond informatie:
Buiten de storingen om de 30 minuten, is het internet stabiel en is de snelheid goed, zowel wifi als bekabeld.
08-03 t/m 10-03 is er een grote storing van Ziggo bij ons geweest waardoor we totaal geen internet hadden (deze storing stond ook op de site van Ziggo vermeld).
In de tussentijd zijn er bij ons in de straat op de volgende dagen werkzaamheden aan het Ziggo netwerk geweest:
28-10-2022
31-01-2023
09-02-2023
10-03-2023
03-04-2023
Geen idee of dit iets met ons internetprobleem te maken kan hebben, maar het zijn wel veel meer werkzaamheden in vergelijking met voorgaande jaren.
In de hele periode tussen juni 2022 en nu zijn er geen nieuwe apparaten op het netwerk aangesloten.
Wifi staat uitgeschakeld op de ConnectBox, en gaat via de ASUS RT-AX86U router (welke in acces point modus staat)
Zie bijgevoegde foto’s van de huidige staat van de ConnectBox, de ASUS RT-AX86U router en het AOP.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Stefan Ummels